¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg er 10+6 i dag og har vært skikkelig kvalm en tid på dagen i dag. Ellers har jeg vært skikkelig uggen,og føler at jeg må spise noe hele tiden,men jeg har ikke lyst på noe. Og har jeg lystpå noe så er det bare usunne ting som hamburger eller potetgull.. Er egentlig glad for symptomene jeg assa,men akkurat i dag så har jeg fått meg en liten knekk.. Får dårlig samvittighet ovenfor den lille i magen som ikke får variert kost. Også er det så fælt når jeg noen dager må isolere meg på soverommer når mann og datter spiser middag fordi jegikke orker lukten eller synet av maten de spiser... Hvordan er det med dere?
Øst Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Uff, det hørtes ikke noe bra ut. Jeg har heldigvis ikke blitt kvalm av matlukt men har allikevel vært mye kvalm, blir bedre etter at jeg har spist noe. Har også lyst på mye usunt dessverre. Har du vært på UL igjen? Var ikke det rundt denne perioden? Lurer også på om jeg skal beregne 10+6 eller 11+1 i dag, da UL jeg var på i uke 9 viste at jeg har termin 4 i stedet for 7 juni. Vet du noe om dette?
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 12. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2009 Uansett får vi jo en "endelig" dato på ordinær ul da. Men er litt viktig at man hvertfall er helt sikker på at man er over 12 uker dersom man skal ta svinevaksine. Jeg har time til ul på Ahus onsdag til uken.Håper på fortsatt gode ulresultater da..
Øst Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Ja jeg skal på UL hos legen min (hun er også utdannet jordmor) 23 november, da er jeg enten 12+5 eller 12+3, og kunne ringe og bestille time for vaksine senere den uken. Det tar ca 2 uker før vaksinen virker og jeg har min første reiseuke med jobb fra 7 desember. Så spennende det blir til uken, du må holde meg oppdatert:-)
utrolig78 Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Føler meg mye lik, Kab&Jenny. Kvalmen sitter godt i ennå, er 11+1 i dag. Har spist mye dårlig mat, men håper jeg har kompensert litt med alle sitrusfruktene og juicen. Rart hvordan kroppen oppfører seg Skal selv på ny UL på tirsdag, er da 11+6, må sjekke hvorvidt dette stemmer, så jeg kan få vaksina snart; OG forhåpentligvis komme tilbake på jobb (jobber på veldig virusutsatt plass). Og krysser fingre og tær for at ikke kvalmen fortsetter så mye lengre, det er no skikkelig dritt!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Er 10+5 i dag og har også hatt en kvalm dag. Måtte brekke meg av vitamintablettene i morges, til 3-åringens store forskrekkelse. Resten av dagen har jeg vært "småskjelven" og kvalm, har vært en passelig kamp å få i seg mat, men jeg har iklart å unngå å kaste opp. Ellers har jeg hatt skikkelig vondt i korsryggen i ettermiddag. Kan sikkert ha en sammenheng med sko og murgulv, eller er det bare livmoren som utvider seg eller bånd som tøyes? trodde det kom senere, men...? Og ellers er jeg sinnsykt trøtt om dagen. Ble mye syt og klag dette, men i dag har vært en kjedelig dag. - men det er nok definitivt verdt det!
memather Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Jeg begynte å bli kvalm rund uke 6/7. Nå er jeg 10 uker, og er fortsatt kvalm store deler av dagen. Har ikke spydd, bare hatt brekninger. Det hjelper å spise. Jeg blir, i motsetning til flere av dere, kvalm bare ved tanken på feit mat. Har skikkelig lyst på grønnsaker og frukt. Lagde faktisk grønnsakssuppe to ganger på en uke, det kunne jeg bare spise og spise. Jeg blir ikke så kvalm på morgenen (kanskje bare i det jeg går ut av senga). Men på kvelden blir jeg skikkelig kvalm og skjelven... Merkelig det der...
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 13. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2009 Heller ikke hatt den klassiske morgenkvalmen,bortsett fra i dag. Herregud så kvalm det går an å bli uten å spy.. Det skal jo liksombli bedre og bedre nå.. de siste dagene har ikkevært bra..
Brura76 Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Jeg er akkurat lik, skjønner akkurat hvordan du har det. Bortsatt fra at jeg ikke klarer feit mat, men potetgull og cola går derimot ned. Klarer ikke matlukt, og bare tanken på enkelte matretter gjør at jeg brekker meg. Og det er like ille HELE dagen... Satt akkurat med haka på pulten min her og tenkte at "nei, dette orker jeg ikke lenger". Sist jeg gikk gravid ga denne kvalmen seg i uke 14, så får bare holde ut. Jeg ligger et par dager etter deg Kab&Jenny, så jeg krysser fingrene for at vi ikke har så mange ukene igjen av dette. Herregud, hva går vi ikke gjennom for disse små:-)
sprellemor Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Jeg sitter heller ikke ved middagsbordet når mann og datter spiser. Klarer ikke se på. Spiser også mye usunt, og har dårlig samvittighet for det. Prøver å spise cherry-tomater og litt agurk hver dag. Og så er jeg 100 % sykemeldt. til og med mandag. Har ikke helt trua på at det går over til det, men det er vel lov å håpe.... Er bare 8 uker på vei, og har vært tiltagende kvalm i nesten 3 uker. Begynte med at jeg måtte spise hele tiden for å holde kvalmen unna. Nå klarer jeg nesten ikke å spise noen ting. Veldig slitsomt synes jeg. Sorry at jeg klager litt her nå, men jeg har til og med litt dårlig samvittighet overfor mannen min som opptrer som far og mor og pleiepersonale før og etter jobb. Han er så fin, han bare stiller opp. Uten å kny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå