Gå til innhold

Hva gruer/gleder dere deremest til?

*Charlee*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tankene rundt å få tvillinger har vært mamge. Alt fra forskjellige bekymringer til gleder ved det hele. Jeg har tenkt mye på hvordan det skalgå når man har et barn fra før og får 2 til på en gang. Om jeg kommer til å få litt hjelp utenifra. Har til tider vært litt nedfor tidligere i svangerskapet fordi jeg har kanskje følt at jeg er ikke sikker på om jeg klarer det.. :) Nå gleder jeg meg bare og ser positivt på det hele. Er veldig spent på hvordan de er og hvordan de ser ut. Gleder meg til å se reasksjonen på jenta vår når søstrene kommer:)

Hvilken tanker har dere om det å få tvillinger? Vi er jo egentlig ganske heldige da det ikke er alle som får oppleve dette:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg venter trillinger (er 8+3 i dag), og kan ikke si jeg gleder meg noe særlig... Er bekymret for både egen og barnas helse, og ikke mins for han på 14 mnd. vi adopterte i våres. Å få 4 barn på 15 mnd. er rett og slett for mye!

Skrevet

dette er mine første unger.. i starten var det nok mer skrekk følelse over det hele.. siden jeg er 21 år og ikke har noen fast jobb.. men ettersom tanken på mine to små har fått roet seg litt, så ser jeg mye glede i dette, både svangerskapet og tiden som følger.. vet vi får hjelp og støtte fra både familie og venner, så da er det lettere..

nå som jeg er i uke 19, opplever jeg bare glede og positivitet :-) klart, noen dager kan det hele virke håpløst, men er bare å minne seg selv på sorgen man har bært i 3 år (fikk vite i 2006 at jeg ikke kunne bli gravid), og da er det en lettere sak å skulle få nurkene sine <3

Skrevet

Jeg gleder meg mest til å holde de i armene første gang, legge de til brystet. Kjenne den deilige babylukten, og vite at disse skjønne jentene er mine....

Det jeg er mest bekymret for, er at noe skal gå galt før jeg får oppleve å holde de tett inntil meg... At de skal dø i magen min... At noe skal gå galt under fødselen, eller at fødselen skal starte altfor tidlig...

Like nervøs før hver kontroll, jentene mine er en-eggede, og redd for tvilling-tvilling transfusjonssyndrom... Men like lykkelig hver gang alt er fint:-)

Er nå i uke 24. Og begynner å tro at dette skal gå fint.

Håper så sterkt og inderlig at jeg skal få bli kjent med disse jentene...

Skrevet

Dette har vært en spesiell graviditet med mange blandende følelser.Vi strevde så lenge med førstemann som vi fikk etter 2,5 års prøving på vårt 2 ivf.Derfor var sjokket stort da jeg ble gravid spontant da han var 10 mnd.Så følelsen av sjokk, fortvilelse ift.at de blir så tette, redsel for ikke å strekke til for alle 3, bekymringer for oppfølging, økonomi og for hvor man skal hente energi og krefter til 3 små bleiebarn har vært mange. Noen tårer ble det også i begynnelsen..

Men etterhvert i svangerskapet har gleden over å bære på to små tuller overskygga det meste.Er kjempespent på å få møte to helt nye mennesker, er virkelig en kjempegave å få to barn på engang.Nå håper jeg bare at de vil holde seg i magen en god stund til.

Er veldig spent på denne siste fasen, hvor stor magen vil bli, hvordan fødselen blir og ikke minst hvordan det vil bli med to små nye babyer i hus,

Kjenner fortsatt at panikken kommer, og jeg vet at det vil bli et tøft år på mange måter, men du verden så heldige vi er:)

Lykke til videre jenter!!!

Skrevet

Det ser ut til at mange av oss kanskje gleder og gruer oss til litt det samme. Jeg har også eneggede tvillinger i magen og de må følges opp litt oftere og alltid veldig spent før en kontroll og redd det skal være noe galt, og veldig lettet etterpå! Starter på uke 24 akkurat nå så det er langt frem så jeg er veldig spent på hvordan dette svangerskapet skal bli i fortsettelsen. Er jo allerede stor nå så hvor skal dette ende... Har på følelsen at etter nyttår så kommer jeg meg ikke så mye ut av huset. Og så må jeg si at jeg er veldig redd for at en eller begge skal dø i magen min. Dør den ene så må man vel bare gå rundt med en død og en levende i magen da?? Uff, det kan dukke opp mange fæle tanker.

Tenker at det blir et veldig hektisk år neste år, og det er jo det alle minner meg på og kommenterer når jeg sier jeg venter tvillinger - at det kommer til å bli veldig travelt og slitsomt. Orker ikke å bruke energi på å sitte å grue meg til det og kanskje er det 2 rolige jenter som sover om natten!! :) Har ikke noe familie rundt oss og venner har stort sett nok med seg selv, så dette får vi greie selv! Er veldig spent på hvordan jenta vår på nesten 4 år skal takle å få 2 lillesøstre! Jeg er veldig opptatt av at jeg må være flink å ta meg av henne også! Men tenk om de blir født for tidlig og må være på sykehus lenge, og nå får ikke søsken være med på sykhuset pga svineinfluensa. Kommer til å bli forferdelig å være adskilt fra henne!

Ellers så er vi jo utrolig heldige som får oppleve å ha tvillinger i magen! Det er det jammen ikke alle forunt! Har flere venninner som sier de misunner meg å få oppleve dette for de ønsker seg også tvillinger!

Vi får tenke på at det er en stor gave; tenk 2 barn på en gang! Og etter hvert så får de så stor glede av hverandre at det ikke blir såå mye ekstraarbeid.

Ønsker alle dere andre kjempelykke til!!

Skrevet

Så godt å lese det dere skriver! Kjenner meg igjen i masse! Jeg er også bekymret for hvordan det skal gå med ho vi har fra før. Spesielt hvis jeg må ligge/være endel på sykehuset. Tenker også altfor mye på om de vil bli født for tidlig, om alt er i orden med de to jentene.... Og hvorfor kjenner jeg liv så godt som bare fra den ene. Er snart i uke 24, og glad for hver ny uke jeg kommer inn i. Er utrolig takknemlig for å få søsken til Skatten, og at vi er så heldige å få barn i det hele tatt!

Gode tanker til dere alle fra ei som ikke får sove...

Skrevet

Hei, er så koselig å høre fra dere andre hva dere tenker. Ser ut til at vi går med nokså like bekymringer og gleder:) Vi er ikke de første og de siste som skal klare seg med å få tvillinger eller flere og vi klarer det nok helt sikkert veldig fint. Vi venner oss jo til den situasjonen vi er i. Blir nok mye arbeid til tider men hver glede har en del arbeid rundt seg;)

Jordmor sa til meg: *det skal ikke hvilken som helst kvinne til å bære fram to barn* og den har jeg levd litt på når det har vært skikkelig tøft og tungt. Syns det var veldig fint sagt.

Jeg skal få ks 26 november og jeg har enda bekymringer om alt kommer til å gå fint, tror ikke jeg helt klarer å glede meg 100% før jeg har begge i armene. Jeg fikk tvillinger i 06 som ble født i uke 25 og døde så situasjonen vår er litt uvirkelig at vi skal få tvillinger igjen:) Sjansene er større for å vinne i lotto sa legen til meg og synes dette var temmelig utrolig.

Alt kommer nok til å gå kjempe fint med alle og når ting er som verst så finnes det alltid noen som faktisk har det verre dessverre. Så lenge barna er friske og familiesamholdet er bra er det bare å glede seg over det:)

Lykke til alle sammen

Stoor klem

Skrevet

etter å ha tengt grunndig over det hele.. så har jeg nok funnet ut akurat hva jeg gruer og gleder meg til...

men først.. jeg er nervøs for at noe skal gå galt, at jeg ikke skal sitte igjen med de to små når svangerskapet er over... er 21 år, og for 3 år siden fikk jeg vite at jeg ikke kunne få unger i det hele tatt :-/

det jeg gledermeg til.. er stort sett alt.. første gangen jeg holder ungene mine, hvordan samboeren vil se ut når han får holde ungene sine for første gang.. gleder meg til stort sett alt :-)

det jeg gruer meg til, blir nok første tiden, tiden hvor alt er nytt.. da jeg vil føle meg usikker på om jeg gjør ting rett.. gruer meg en noe til det å bli "sittende fast" i starten, ikke kunne dra bort til venner når det paser meg, men det betyr jo ikke dermed at jeg ikke vil se noen i perioder :-) kommer til å få besøk av vennene mine :-)

gruer meg også til første gangen en av dem blir syk, tror jeg vil bli redd da.. men det er jo slik det er :-)

prøver stort sett å se positivt på alt sammen :-) det er jo tross alt prat om to nye liv, to liv som JEG fører til verdenen :-)

lever selv på det stemora mi sa: Dette vil gå fint Dina, husk, de to små barnene har valgt akurat deg som mamma :-) gir mot og håp :-)

Skrevet

hei! :o)

Når vi fikk vite at vi skulle ha tvillinger, begynte både jeg og samboeren å le - det var enten gråte eller le, så vi valgte det siste :o)

Vi har fra før en felles datter på 4,5 år, og var veldig klar for barn nr 2, men ble istedenfor nr 2 og 3!

Samboeren min har vert gift før, og fikk 3 barn med henne, som er hos oss annen hver helg, men han "gikk med på" og forstod at jeg ville ha 2 barn.

Er veldig glad i hans tidligere barn, men blir jo aldri det samme......

Følelsen og tankene rundt det å få tvillinger har vert veldig blandende...

Noen ganger har jeg rett og slett blitt litt deprimert av bare tanken på å få to barn samtidig!

Høres helt forferdelig ut:/ men er så redd for at jeg ikke skal strekke til, at de skal få alt de trenger, at vi ikke skal være gode nok foreldre, at vår datter og hans barn skal føle seg forsømt, gå kronisk trett og sliten osv osv....

Men etter hvert som tiden går har jeg klart å roe meg litt og gleder meg til å se å holde rundt våre to vakre døtre som etter hvert vil komme til :o)

Er veldig spent på hvordan datteren vår vil reagere på å få TO søsken, hun som har mer eller mindre vert "enebarn" i 4,5 år...

Jeg syns det er helt forferdelig å tenke på at hun ikke skal få komme på besøk til oss på sykehuset når jeg har fødd og lillesøstrene er kommet "ut av navlen" som hun tror :)

Håper verklig at de ikke kommer så mye før tiden - at vi slipper ligge så lenge på sykehus...

Jenta vår er veldig mammadalt, og kan ikke akkuratt se for meg at søskensjalusien vil bli bedre av at mamma er ukesvis på sykehuset med babyane...

Er nå 32 uker på vei, og kjenner det er deilig å ihvertfall vite at hvis det skulle skje noe nå, har de veldig stor sjans for å klare seg utforbi livmoren..

Jeg prøver å nyte de siste ukene nå, og har ingen hastverk med at de skal ut :) NYT tiden jenter!!!

Plei dere selv og kjære, sov lenge, slapp av og ta godt vare på dere selv og de inne i magen :o)

Lykke til alle sammen!!!!

Stor klem :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...