Gå til innhold

Svineinfluensa hysteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange her inne som mener at det er mange land som er så mye bedre fordi de blant annet tilbyr gravide den andre vaksinen som ikke inneholder så mange tilsetningsstoffer. Til dere vil jeg gjerne si en ting:

Norge er gang på gang kåret til verdens beste land å bo i. Og det er ikke uten grunn. Vi får blant annet være hjemme et år MED lønn for å være mor for våre nyfødte barn, vi har gratis helsetjeneste, og forøvrig velferdsordninger som for enkelte har resultert i en regelrett bortskjemt holdning.

Dere burde flytte til Italia, Tyskland eller eller et av de andre landene jeg har bodd i, og se om dere ikke kom krypende hjem etter veldig kort tid.

For maken til land som bare ønsker det beste for befolkningen sin, som det Norge er, skal man lete LENGE etter.

Norge er kåret til verdens beste land å bo i, og er også kåret til det landet hvor befolkningen klager mest. Tenk litt på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle hatt en blomsterbukett! Makan til utakknemlig gjeng her inne. Vi har et trygt og godt tilbud. Disse negative menneskene kan neppe hjelpes...

Skrevet

Enig i at mange nordmenn er umåtelig kravstore, inntil det latterlige. Men det å ta ei sprøyte som gravid er alvorlige saker, som også har med sikkerheten til nurket å gjøre.

Skrevet

Legene anbefaler jo nettopp denne sprøyten for å beskytte barna!

Nå skal de begynne å vaksinere barn fra 8 ukers alder pga risiko for død hvis spebarn blir smittet!

Det er noe å tenke på kanskje?

Heller vaksinere seg når man kan som gravid!

Tar ikke sjansen på sykt spebarn på intensiven..

Norge er et fint sted å bo! Har bodd i 3 andre land og ikke rart nye landsmenn flykter til Norge med alle støtteordninger vi har.

Dessuten,de fleste av landets leger går ut å anbefaler gravide vaksine,

ikke fordi de skal bli saktsøkt et år etter. For å redde liv!

Skrevet

Link til påstand om vasinering av barn fra 8 ukers alder takk....

Skrevet

Jeg skjønner at noen er bekymret og synes det er vanskelig å finne svar på hva man skal gjøre i disse tider. Men det er virkelig ikke noen som sitter og ønsker gravide aller NOEN andre mennesker noe vondt, dere som tror det må virkelig tilhøre en gruppe mennesker som ikke kjenner et eneste menneske som sitter i ledende posisjoner i Norge. Og det er godt gjort, når vi er et så lite land.

Det er vanskelig og tungt å sitte å ta beslutninger og komme med anbefalninger på et område som det finnes så lite sikkerhet rundt. Likevel er myndighetene nødt til å ta ansvar, og komme med en anbefalning. Da må de velge det alternativet de etter nøye overveining og mye research, kommer frem til er det mest riktige. Og mye av dette arbeidet baserer seg på de anbefalningene som verdens helseorganisasjon kommer med. Dette er en organisasjon som jobber med å fremme helse på verdensbasis, og deres kompetanse er langt større enn hva norske myndigheter har mulighet til å sitte med.

Jeg er gravid, og jeg har valgt å vaksinere meg. Jeg er klar over risikoen, og velger å tro at jeg gjør det rikitge. Min venninne er også gravid, like langt på vei, og hun velger å ikke vaksinere seg. Vi har tilgang på samme informasjon, og vår magefølelse gjør at vi tolker ting i ulik retning. Vi er ikke uenige på noe som helst vis, og forstår hverandres valg veldig godt. Nettopp fordi vi begge tenkte mye før vi bestemte oss.

Ha respekt for andre, ha forståelse for at situasjonen er som den er, ingen har de sikre svarene og alle forsøker så godt de kan!!

Skrevet

Jeg har full respekt for andre og andres meninger.

Men jeg ønsker fortsatt en link til påstanden om at barn skal vaksineres fra 8 ukers alder.

Skrevet

Jeg bor i Tyskland og ikke søren om jeg kommer krypende hjem til Norges pill råtne og dårlige helsesystem..

Time hos spesialist?

Her nede ofte på dagen! Senest innen 2 uker.

PAP test?

Gynekologen og da 1x pr år, aldri hos fastlege.

Ultralyd i svangerskapet? jade lenge før uke 18-19 slik man kan oppdage om barnet har missdannelser eller ei og så ta et valg basert på fakta.

Fastlegen mins a her nede at søndag og mandag hadde han sett 120 pasienter de "alle" hadde svineinfluensaen.

Han gav tamiflu til et barn med høy feber, resten hadde ikke influensa.

Han selv skal ikke vaksinere seg heller.

Hvis jeg kan unngå det, skal jeg aldri flytte til Norge igjen, tanken på å vente i månedsvis for operasjoner, legetime hos spesialist osv.. nei tusen takk.

Ingen vet hva denne vaksinen gjør med folk om noen år..

Og at leger og helsemyndigheter sier flott, jo hvem sa flott til contragan da? Bare ta det i svangerskapet, nada problem det, ut kom missdannede babyer...

Skrevet

Er heller ikke imponert over helsevesenet i Norge. Mine erfaringer via mann, barn og familie forøvrig tilsier at det er for liten kapasitet, oppfølging, kunnskap og økonomi som tilsammen skaper et dårlig produkt slik at flere syke blir skadelidende.

Jeg har ikke hatt noen spesielle behov for oppfølging eller utredning av helsesystemet, og hadde det ikke vært for erfaringer via familien rundt meg ville jeg også mest sannsynlig ment at helsesystemet i Norge er bra. Det er først når man har behovet, at man ser hvordan systemet er i Norge. Det fungerer ikke.

Jeg har en tysk lege og han rister på hodet av hvordan flere ting fungerer eller ikke fungerer her i Norge..

Når det gjelder vaksinen så var han rimelig nøytral og refererte til FHI- men han skulle vurdere selv å ta den. Så tror nok selv i Tyskland at det er delte meninger.

Jeg tror det vil vise seg at vaskinen er trygg- men man kan ikke gi noen garantier så lenge den ikke er testet ut. Kun teoretiske garantier.

Skrevet

Stod en artikkel i Aftenposten for noen dager siden. Fant den ikke nå. Norge er "utvalgt" til å gjøre etforsøk med 60 spedbarn fra 8 ukers alder. Og jaggu har en liten en fra Bergen blitt første baby ut. Trodde i grunn det skulle være vanskelig å få noen til å være med på dette! Litt tragisk når særlig spedbarn får liten eller ingen beskyttelse av influensa vaksine.

Skrevet

Hvor har du det fra? At spedbarn har liten eller ingen beskyttelse av vaksina.

Skrevet

It is interesting to note that babies this age respond poorly to either the seasonal flu vaccine or the H1N1 vaccine. One of the largest studies ever done, found that children below the age of 2 years received no protection at all from the seasonal flu vaccine.7

The recently completed study on the effectiveness of the new H1N1 vaccine reported by the National Institute of Allergy and Infectious Disease found that 75% of small children below age 35 months received no protection from the H1N1 vaccine and that 65% of children between the ages of 3 years and 9 years received no protection from the vaccine.8

7. The Cochrane Collaboration: Cochrane Database of Systematic Reviews, 2006 (1). Article number CD004879. In this review that analyzed 51 studies involving more than 260,000 children and found that below age 2 years, the seasonal flu vaccine offered no protection and those older than 2 years, only 33 to 36% had protective antibody response. (See Neil Z. Miller. The Vaccine Safety Manuel for more information).

8. NIH News: http://www3.niaid.nih.gov/news/newsreleases/2009/H1N1pedvax.htm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...