grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 nå skal man plutselig ikke få komme inn til jordmor før man er 24 uker på vei???!!! fortalte at jeg hadde et veldig behov for å snakke om det forje fødselen min for den var helt grusom. og den tidligste timen jeg kunne få var i januar.. det er jo kjempe lenge til:(
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Oj, ja det var sent! Sånn er det ikke her.Jeg har fått time når jeg skal være i min 14. uke. Skal ta vaksinen samtidig.
Efua Menu♥ Gutetvillingar Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Kor bur du? Les innlegget "til Trondheimare, lesarinnlegg om svangerskapsomsorg". Her er det utdrag av nasjonale retningslinjer etc og er sikkert gyldig for heile landet. Skriv gjerne kommentar, prøvar å lage ei sak utav det og vi treng innspill frå brukarane (vi er Fødsel i Fokus).
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 høres ut som HI bor i trondheim..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 12. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2009 jeg bor i Ålesund.. jeg får tett oppfølging av legen nå frem til uke 12 og han sa at jeg måtte ta kontakt med jordmor sånn at jeg kunne fortsette oppfølgingen der.. men d blir jo vanskelig når jeg ikke får komme inn før i januar:( jeg fikk til nød begynne hos jordmor i uke 13 sist gang.. men denne gangen har jeg et enda større behov for det.. gruer meg skikkelig til fødselen allerede:S det tok 32 timer sist og holdt på å bli akutt keisersnitt 2 ganger:(
Sunnybeach4gull :) Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Ring sykehuset du fødte på, så kan du få snakke med jm som va med på fødseln? Men regne med du har hadd dn samtaln allerede med ho? Ikke greit å grue sæ til fødseln, sjøl om de fleste får d bedre på slutten når d nærme sæ Fødseln til sønn min tok 56 tima, men æ nekte tru d tar så lang tid andre gang Men så vet vi derimot kor ondt d e da,. Lykke til så mye! Har lest at du har habituell abort, har sjøl mista 10 ganga og 11 fostre, så skjønne du har behov for å snakke med jm.
kriztie Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Vi har desverre ikke krav til mer oppfølging når vi er andregangs:( Slik er det her å i kommunen, men syns nå absolutt at lege/jordmor kan bøye seg litt her. Da jeg ringte å bestilt meg time hos jordmor her fikk jeg samme beskjeden, men forklarte at jeg syns det er lenge å vente, å at jeg vil veldig gjerne høre hjerte før jeg dro på ul i fall om noe skulle være galt. Men enkelte skal jo bare være vanskelige...
Gjest Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Forstår du blir sint. Jeg råder deg til å ringe sykehuset ja, eller få legen din til å henvise deg til poliklinikk for gravide om de har det der du bor. Her i Bergen er det på Kvinne Klinikken. Desverre er det stort press på jordmødrene i kommunene. Håper det ordner seg.
Brura76 Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 JEg bor i Oslo og fikk samme beskjed. Etter første kontroll var neste "oppfølging" ordinær UL, og så var neste der igjen i uke 24. Mener bestemt jeg var til kontroller tidligere enn det sist jeg gikk gravid, synes det er lenge mellom hver gang. Er altså over halvveis neste gang jeg skal til lege/jordmor. Men nå har jeg ikke så stort behov for å snakke med noen da, det blir i såfall mest for å høre hjerte osv. Har bestilt privat UL i uke 12 da, bare for å få bekreftet liv før man gjør det offisielt. Men skjønner godt at du blir sint siden du ønsker å prate med noen:-)
marihøne_1986 Skrevet 14. november 2009 #10 Skrevet 14. november 2009 ååh :/ jeg vil også til jordmor pga jeg er så utrolig redd gor å miste.. ble råda av noen her på BIM til å få time hos JM... men må jeg vente sann kjempe lenge, gidder jeg ikke... bor nemlig i Ålesund jeg og...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 I østfold er det visst stikk motsatt Jeg var på kontroll hos legen 10+2, er 11+1 nå og skal til JM på onsdag den 18 november Så skal jeg til legen i uke 15, for så UL i uke 18, og JM i uke 21 igjen osv : ) FÅr kontroll hver 3-4 uke her jeg, var sånn med 1 mann og Er ingen spesiell grunn til at jeg skal få det heller, alle jeg kjenner i området har også fått det..
superspent75gravid Skrevet 14. november 2009 #12 Skrevet 14. november 2009 i min kommune er det også sånn at vi får oppfølging før. Jeg har time hos jordmor i uke 10+3. Vet ikke om jeg får så mye mer jeg heller etter den kontrollen da.. Helt tullete at man ikke skal få kommme inn hos jm før i uke 24!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå