allabarna Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Vi skal ha et vennepar på besøk i kveld og jeg har lyst til å lage nachos til oss. Men det er jo så upraktisk å lage! Skulle vel egentlig ha laga en porsjon til hver, men har ikke redskap til det. Er så vanskelig å skjære i nachosene når de henger sammen pga. osten og kjøtdeigen. Noen som kan hjelpe/har et bra forslag?
Bromelia Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Jeg gjør det på følgende måte: Steiker en pakke kjøttdeig med taco-krydder og har det i bunnen av en ildfast form. Har nachochips oppå, og ost på toppen. Da blir ikke chipsen ekkel og myk.
V.A.B Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 for at det skal bli enda sprøere(chipsen altså) slenger du den i ovnen med kjøttdeigen i bunnen, og så strør du revet ost på etterpå. Den smelter uansett, og det smaker akkurat det samme.
vilhahøstbabyda<3 Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Vi har kjøpt ovale fat så vi lager enkeltporsjoner og er heller litt rause. Det går tre av de i ovnen i slengen, og det er jo ikke lenge de skal stå der inne heller så det går an å steke i to omganger og likevel spise samtidig.
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 13. november 2009 #5 Skrevet 13. november 2009 jeg lager på brett i stekeovnen. Har chips, kjøttdeig, mais og ost, og steker en liten stund. deretter deler jeg opp med pizzakutter og får fine stykker.
Ops..På'an igjen ;-) Skrevet 13. november 2009 #6 Skrevet 13. november 2009 Noe som blir veldig godt er å smøre en ildfast form med Philadelphia ost, legg så i kjøttdeig med tacokrydder, deretter legges det på nachos/ el like godt og rimeligere er tortillachips m/cheese-smak (selges i stor pose på Rema 1000), deretter legger jeg på salsa og ost. Settes i ovnen til philadelphiaosten og osten oppå er smeltet. Server med en god salat, rømme og salsa + evt guacamole. Åhh...sulten nå!
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 13. november 2009 #7 Skrevet 13. november 2009 Jeg steker først paprika, løk og kjøttdeig sammen og tilsetter taco-krydder fra pose til slutt. Jeg blander gjerne inn en boks brune bønner før jeg heller det i en ildfast form som jeg har penslet og lagt nachos i bunn. Jeg topper det hele med ost og gratinerer i ovnen. Ved siden av serverer jeg guacamole, rømme, salsa, opphakka purre og mais. *vann i munnen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå