Gå til innhold

Hvordan lage nachos?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha et vennepar på besøk i kveld og jeg har lyst til å lage nachos til oss. Men det er jo så upraktisk å lage! Skulle vel egentlig ha laga en porsjon til hver, men har ikke redskap til det. Er så vanskelig å skjære i nachosene når de henger sammen pga. osten og kjøtdeigen. Noen som kan hjelpe/har et bra forslag?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjør det på følgende måte: Steiker en pakke kjøttdeig med taco-krydder og har det i bunnen av en ildfast form. Har nachochips oppå, og ost på toppen. Da blir ikke chipsen ekkel og myk.

Skrevet

for at det skal bli enda sprøere(chipsen altså) slenger du den i ovnen med kjøttdeigen i bunnen, og så strør du revet ost på etterpå. Den smelter uansett, og det smaker akkurat det samme.

Skrevet

Vi har kjøpt ovale fat så vi lager enkeltporsjoner og er heller litt rause. Det går tre av de i ovnen i slengen, og det er jo ikke lenge de skal stå der inne heller så det går an å steke i to omganger og likevel spise samtidig.

Skrevet

jeg lager på brett i stekeovnen. Har chips, kjøttdeig, mais og ost, og steker en liten stund. deretter deler jeg opp med pizzakutter og får fine stykker.

Skrevet

Noe som blir veldig godt er å smøre en ildfast form med Philadelphia ost, legg så i kjøttdeig med tacokrydder, deretter legges det på nachos/ el like godt og rimeligere er tortillachips m/cheese-smak (selges i stor pose på Rema 1000), deretter legger jeg på salsa og ost.

Settes i ovnen til philadelphiaosten og osten oppå er smeltet.

Server med en god salat, rømme og salsa + evt guacamole.

Åhh...sulten nå!

Annonse

Skrevet

Jeg steker først paprika, løk og kjøttdeig sammen og tilsetter taco-krydder fra pose til slutt. Jeg blander gjerne inn en boks brune bønner før jeg heller det i en ildfast form som jeg har penslet og lagt nachos i bunn. Jeg topper det hele med ost og gratinerer i ovnen. Ved siden av serverer jeg guacamole, rømme, salsa, opphakka purre og mais. *vann i munnen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...