pifi med tre nurk Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jeg er nå ansatt i et vikariat..og det er nettopp blit lyst ut fast stilling i denne avdelingen. Sjefen min har anbefalt meg å søke på denne. Håper jo at jeg skal få den... men så er det jo sånn at jeg og sambo helst har lyst til å prøve i vei med å bli gravid igjen...Er det dårlig gjort å prøve når man samtidig håper på å få fast jobb..? Leste endel innlegg i et annet forum hvor mange mente at man måtte holde ut i mist to år før man ble gravid når man hadde begynt i nytt arbeidsforhold... Det er i hvertfall ikke aktuelt for meg å vente så lenge med å prøve.. man vet jo ikke hvor lang tid det tar før spira sitter heller...
Ella78 m/ A&M Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Holde ut i to år?! What?! Nei, vet du hva! Søk jobben med god samvittighet, du. Jeg har da aldri hørt noen si noe sånt, heller... Jeg fikk meg ny, fast jobb for to år siden. Fikk jobben i juli, startet 1. september. I Oktober ble jeg gravid. Som sjefen min sa den gang: "Det må vi regne med når vi ansetter kvinner i fruktbar alder". Det var overhodet ikke noe problem her, i hvert fall. Du skal ikke føle at du lurer noen for det om dere prøver å bli gravide nå... Lykke til!!
Musemor med tre søte små Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Familie går foran jobb. Syns ikke det er dårlig gjort. Dersom en arbeidsgiver ansetter kvinner i fruktbar alder, så tar faktisk arbeidsgiver den sjansen. Lykke til med prøvingen.
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Ta jobben med god samvittighet du:) jeg dreiv å søkte ny jobb i 2007, kom på et intervju, da var jeg allerede 7 uker på vei, sa ingenting da, men da jeg skulle på kontrakts møte sa jeg at jeg var 10 uker på vei ( før vi hadde skrevet under kontrakten) og da sa han ene sjefen at sånn er det når man ansetter unge kvinner:) han andre sjefen ble vel ikke så glad, men...det blei til at jeg begynte der, men måtte sykemelde meg ganske tidlig pga høyt blodtrykk, men ble greit motatt det og, jobber på legekontor så sjefene mine er leger da, så de veit at ting kan skje med gravide. men gruer meg litt til jeg den dagen skal komme å si at jeg er gravid på nytt da de hadde mye problemer med vikarer osv, men det får gå, vil ha rundt 2-2,5 år mellom barna mine:) lykke masse til med prøvingen og søk på jobben:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå