Gå til innhold

ANDRE HER SOM DRIKKER PEPSI/COLA UNDER SVANGERSKAPET?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha ett glass og to hver dag..... er det andre... er redd dette er farlig for utviklingen av fosteret...

Skrevet

Tror nok ikke det er noe problem. Bare husk at det er ganske mye koffein i cola, og ta det med i betraktningen om du drikker kaffe, te eller andre ting med koffein i :)

Skrevet

Hei!!

Jeg var stooordrikker av vanlig coca cola før jeg ble gravid,og har selvsagt kuttet kraftig ned på inntaket!Har snakket med legen min om det,og så lenge jeg ikke overdriver inntaket daglig,så skal det ikke ha noen påvirkning. Man skal jo helst ikke drikke mer enn noen få kopper kaffe pr dag pga koffein,og helst ikke mer enn 1liter coca cola pr dag.pga koffein.Så der går det jo an å finne en grei balanse..om man tar 1 ekstra glass ên gang iblandt,så vil ikke det være farlig..men de anbefaler det altså ikke! Hvis jeg har drukket min kvote cola for en dag,og er fortsatt lysten på mer,så tar jeg meg heller et glass pepsi max,uten sukker&uten koffein!!vel og merke er det jo kunstige tilsetningsstoffer i pepsi max,men det er det jo i så utrolig mye mat&drikke likevel!!

Langt svar,men håper du ble litt roligere ;)

Skrevet

Ja, men det er relativt sjeldent. Noen glass i mnd. Det satser jeg på går bra altså ;o)

Skrevet

Jepp.. :s Det er desverre min last her i livet. Røyker ikke, men er like avhenging av cola, som en røyker er av røyken.

Drikker jeg ikke cola en dag blir jeg skikkelig skikkelig dårlig. Vondt i hodet, slapp, osv.. Helt sykt og merkelig.

Har kuttet veldig ned da.. Drikker 2-3 glass om dagen. Og drikker en del vann. Drikker ikke kaffe eller te, så tror neppe 2-3 glass om dagen er farlig. Er vel verre med abstinensene.

Skrevet

Etter jeg ble gravid, må jeg bare ha cola!! Det er så godt, men har dårlig samvittighet hele tiden.

Skrevet

Koser meg også med cola og pepsi, særlig nå som jeg er konstant kvalm... -og jeg har ikke dårlig samvittighet for det! Tror det å gå rundt med dårlig samvittighet er verre en selve cola-drikkingen...

Men til: "*vårt-elskede-frø*er en Gutt!!",

det er koffein i pepsi-max også... Hvis det da ikke finnes flere typer pepsi-max som jeg ikke kjenner til...

Skrevet

Jippi...

Endelig flere som meg..

Cola/Pepsi er min last i livet også... Hvordan går det an å leve uten;o)

MEn prøver så godt jeg kan å begrense det til helgene, men det er vanskelig å gå forbi kjøleskapet på butikken uten å få med seg en halvliter..

Har droppet kaffe i svangerskapet.. For da føler jeg at jeg kan drikke cola med god samvittighet:o)

Kjente jeg neste ble litt glad av å se at det er flere enn meg som er avhengig av ordentlig cola og ikke det derre hersens aspartame shiten;o)

Enjoy;o)

Skrevet

Søtstoffene i pepsi max er farlig for fosteret, så det er myyyyyyye bedre å drikke med sukker i!!! Hilsen pepsimaxiker som har sluttet etter jeg ble gravid... Ille i tre dager, men går fint nå!

Skrevet

Huff jeg drikke også Pepsi Max ellet Tab Extra.

Har gjort det under hele svangerskapet. Ikke ofte, men gjerne hvis vi er ute og spiser. Kjedelig å bare drikke vann i 9 mnd.

Shame on me!

Skrevet

NB! Det er MER koffein i Pepsi Max enn i vanlig Pepsi og andre coladrikker

Skrevet

vel, ungen min blir vel seriøst koffein forgifta den da...Jeg nøyde meg liksom med og slutte og røyke denne gangen jeg så har jeg liksom ikke tatt hverken mat eller drikke inntak så nøye...(har jo selvfølgelig holdt meg unna alkohol da men har gått rimelig ubegrenset med koffein inn her...)

Skrevet

Det er aspartamen i lightbrus som anses som uheldig i store mengder (kreftfremkallende). Jeg drikker for mye Pepsi Max, men hallo - sjekk alle tilsetningsstoffene som finnes i all ferdigmat, suppeposer, gryteretter o.l., så er det nok flere ting som bør droppes i svangerskapet.

Det er mye mer koffein i kaffe og te...

(Merker at jeg prøver å forsvare PepsiMax-drikkinga mi... Kremt! Hehe!)

Skrevet

Alt med måte tenker jeg, og drikker/spiser det jeg har lyst på egentlig.

Men drikker ikke kaffe nå fordi det har smakt GRUSOMT siden jeg ble gravid. Egentlig det eneste som forandret smak og har holdt seg sånn (u. 21). Og jeg kunne sikkert drikke ei kanne kaffe om dagen før!

Nekter å tro at cola har så stor innvirkning så lenge det ikke blir 1,5 l hver dag.

Denne er forresten litt morsom:

http://pregnancy.baby-gaga.com/cartoons/cartoon19

Skrevet

Jepp, drikker cola (1 glass) hver dag for å holde koffein-abstinensene i sjakk. Drikker ikke kaffe nå, smaker sinnsykt stygt. Men jeg holder meg unna light utgavene med kunstig søtning, det er ikke bra for fosteret. Spiser ikke andre ting med slike stoffer heller.

Prøver å kompensere for sukker-colaen ved å ikke spise for mye andre søtsaker, men har ikke like stor selvkontroll hver dag, eh...

Skrevet

jeg er vel en cocakoliker, men drakk vel 1liter til dagen frem til uke 28 (2 liter minst ellers.) har nå fått sv.skaps diabetes så da måtte colaen på hylla. heldigvis har cb kommet med julebrus uten sukker så da er det blitt erstatninga. er ikke koffein i denne da men sikkert mye annet som man skal holde seg unna. jeg tenker som så at enkelte ting må man kunne unne seg i svangerskapet. jeg spiser det som måtte passe meg der å da å henger meg ikke opp i ditt og datt om NEI mat å JA mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...