nea80 Skrevet 12. november 2009 #1 Skrevet 12. november 2009 Jenta mi på 7 uker har de siste dagene spist mye sjeldnere enn tidligere (fullammer). Hun har stort sett spist omtrent hver tredje time, bortsett fra om natta hvor det de siste ukene har kunnet gå fem timer mellom måltidene. Nå kan det gå så lang tid på dagtid også, i tillegg virker det ikke som om hun spiser like mye - i hvertfall ikke så mye som jeg forventer når det har gått så lang tid siden forrige måltid. Hun har også et større søvnbehov, dvs hun blir plutselig overtrøtt og gråter om hun er for lenge våken. Når hun først er våken, er hun "veldig våken", klar i blikket og nyskjerrig og interessert i omgivelsene. Hun har også mange tissebleier og minst to bæsjebleier om dagen, så det virker sånn sett i orden. Andre med erfaring? Den rolige delen av hjernen min sier at dette nok bare er en naturlig utvikling, mens den lettere hysteriske mammadelen stresser litt og tenker vektkontroll på helsestasjonen..
rima Skrevet 12. november 2009 #2 Skrevet 12. november 2009 Da synes jeg du skal ta deg en tur til helsestasjonen. Mest sannsynlig får du høre der at alt er i orden. Men det kan jo være greit å få høre fra helsesøster at jenta di har det helt fint. De fleste babyer endrer spisemønsteret sitt og spiser sjeldnere etterhvert. Tror nok det er helt normalt sånn som jenta di gjør og legger seg til andre matvaner. Og så lenge hun har gode våte bleier hver dag, så får hun nok i seg passelig med mat. Og at hun plutselig blir trøtt har nok sikkert å gjøre med at hun blir sliten av alle inntrykk. Nå når hun er blitt så stor ;o) så får hun med seg mer og det kan gi seg utslag i behov for mer søvn. Håper dette hjalp litt. Men ta deg en tur på helsestasjonen for å veie. Kan være greit det for mammahjertet..;o)
to nydelige skatter Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Vil bare fortelle at dette virker ganske naturlig. Min er 9 uker nå og får mm på flaske. De siste ukene har det forandret seg veldig her også. Før ville han ha mat igjen etter 1,5 - 2 timer, gikk sjelden tre timer mellom måltidene. De siste ukene har det på dagen gjerne vært snakk om 3- 4 timer mellom måltidene, men veldig vanskelig å vite hvor mye han skal ha til hvert måltid. En dag drikker han veldig mye, neste dag vil han ha mindre. Veldig greit å få veid ungen hvis du er i tvil. Sist det var opp og ned her, hadde han lagt på seg ca 375g i uka, så det er jo mer enn nok. Ta en deg en tur så er du sikker. Lykke til som mor.
nea80 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2009 Takk for svar! Jeg har egentlig mest tro på den fornuftige delen av hjernen min, tenker som dere at det er naturlig at det endrer seg og at det kan variere fra dag til dag. I forhold til søvnbehovet har jeg også tenkt på at det nå er mange flere inntrykk som når inn og må fordøyes. Frøkna var født 4 uker før termin og ble derfor veid ukentlig den første måneden, så jeg er nok enda litt stressa på spisinga - selv om hun hele tiden har lagt på seg i massevis. Så vi får se om det ikke blir en tur på helsestasjonen i neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå