Gå til innhold

sushi!

Snartmamma10L2<3*har født*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både lest at det er greit og at det ikke er greit å spise sushi..

Det står på matportalen at fisken må være fryst innen 24 timer etter den er fisket. Men jeg trodde at salma var ok, men da er den kanskje ikke det siden den ikke er fryst..

men dør ikke de bakteriene om jeg kjøper salma og fryser den ?

Jeg vet ikke hvorfor men både nå og i forrige svangerskap så er sushi omtrent det enste jeg klarer å tenke på... har så forferdelig lyst på det! =)

Men jeg vil lage det selv, stoler ikke på restauranter lenger (etter å ha sett på hellstrøm :P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist masse og kommer til å spise mye mer. Spiste mye sushi med forrige også. Det som er fritert er da ikke noen fare. Spiser laks og kveite rå. Stoler på begge drestaurantene i nærheten her :)

Skrevet

Det er ikke så lenge siden Mattilsynet/Matportalen kom med beskjed om at gravide kunne spise sushi allikevel, så da skulle det være trygt. Men unngå for all del tunfisken!

Jeg tror helst jeg satser på Temura futo maki for min egen del, det er helt nyyydelig og der er det fritert scampi og ikke noe rå fisk.

Skrevet

Har spist masse sushi i begge mine forrige svangerskap og kommer til å spise masse i dette også - jeg elsker sushi.

Så lenge man ligger unna tunfisk og sverdfisk er resten helt OK.

og så så sunt !!!!!!!!!!!!

:-)

Skrevet

nam nam sushi:)

husk at i norge så må alle som selger sushi ha fryst fisken, så du trenger ikke å bekymre deg for det;)

salma spiser jeg faktisk "fersk" (og rå), ååå, det er bra fisk altså, verdt hver eneste krone, hehe

Skrevet

Jeg leste paa matportalen at norsk Salma var helt trygg og heller ikke trenger aa fryses forst. Og den er jo kjempegod:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...