Gå til innhold

Mellomnavn til Gunvor? (har spurt før, men nå nærmer det seg termin, så må høre én gang til!)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Vi er blitt enige om navnet Gunvor til jenten som forhåpentligvis kommer en av dagene nå. Det går igjen i begge familiene våre, og er også en oppkalling etter min far. :)

Vi vil gjerne ha et mellomnavn til henne, og har vurdert f.eks. Elise og Eline... Vi vil unngå R i mellomnavnet, for vi er bergensere, og har R i både første navn og etternavnet. :) Kan jo bli for mye av det gode... :)

Er det noen som har alternative forslag til mellomnavn? Det skal nok ikke brukes til daglig. Og som jeg sa sist - vi vil ha mellomnavn, så ikke kom med noen "står så bra alene"-greier, hehehe! ;-)

På forhånd takk for hjelpen!

Fortsetter under...

Gunvor er eit fantastisk namn! Har eit søskenbarn som heiter Gunvor og har alltid likt namnet hennar!!

Både Gunvor Elise og Gunvor Eline er flott, men kanskje litt kjedelige?

Gunvor Elida liknar men er mykje meir spennande! Alida er og ein variant...

Eg meiner Gunvor er finast med eit 'norsklydande' mellomnamn for å unngå ekstreme stilkræsj... * ved dei forslaga eg likar best:

Gunvor Amanda

Gunvor Elvira/Elvida*

Gunvor Iben

Gunvor Sofia

Gunvor Livia

Gunvor Olivia

Gunvor Lovise*

Gunvor Mathilde*

Gunvor Alvilde*

Gunvor Eiril

Gunvor Ellisiv*

Gunvor Iselin*

Gunvor Olea*

Gunvor Amalie

Gunvor Mari

Gunvor Ingeborg*

Gunvor Susanna

Gunvor Johanne

Gunvor Helene*

Gunvor Oline*

Gunvor Andrea

Lykke til med namnevalet!

Så flott at dere tar fram igjen Gunvor ;)

Jeg syns Oline passer bedre til Gunvor enn Eline.

Det er noe med å ha o i begge navnene som gjør at de passer bedre sammen, både rent visuelt og lydmessig.

Hehehe..tidig!! Da jeg leste overskriften din tenkte jeg med en gang på Elise! Det er veldig fint! Gå for det! Heier på deg nå! Ta deg en pakke med salmiak drops! De fra Lackerol! Nam!

Annonse

Gunvor er et solid, norsk og "gameldags" navn - å velge trendy, utenlandske og litt "rosa" navn som Eline eller Elise til mellomnavn blir helt feil og ødelegger stilen - i mine øyne og ører... Jeg foreslår mer i retning av:

Gunvor Olava

Gunvor Olea

Gunvor Elida

Gunvor Tomine

Gunvor Hansine

Takk for gode forslag alle! Vi sitter litt fast. Lovise har jeg vært innom, og min mann liker Helene, men det blir sikkert ikke lett dette :) Får se hva babyen "sier" når hun kommer ut. :)

Og hvis andre har flere forslag så tas de imot med takk!!!

god natt alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...