Gå til innhold

Den evige svineinfluensa!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Er det noen her som har hatt svineinfluensa mens de var gravide? Jeg blir så redd alt dette hysteriet, blir smårar av å gå å tenke på det hele tiden.. Jeg vil ikke ta vaksine, og jeg vil ikke dø eller være ansvarlig for at "lille frø" blir skadd/dør pga at jeg blir syk.. Synes det er så vanskelig!! Det gjør fysisk vondt og tenke på alt dette hele tiden..

Legen min sa faktisk at jeg burde sykemelde meg fram til jeg var kommet langt nok på vei til at jeg kunne ta vaksine..Hallo?! Er ikke det skremselspropaganda så vet ikke jeg..Det funka i alle fall for min del :(

Vil bare vite hvordan det har gått med dem som faktisk har vært syke..

Og vil også gjerne ha synspunkter på vaksine/ikke vaksine..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei =) Alle jeg kjenner som har/har hatt det (og det begynner å bli en god del), sier at det enten er som en mild form for influensa, eller en forskjølelse. Jeg har det nå i skrivende stund svineinfluensa selv, og det eneste jeg har er en tett nese. Sønnen min og samboeren min har det også, men de har feber i tillegg. (vi fikk det konstatert hos lege i går at det er det vi har, smitten fikk vi gjennom barnehagen til sønnen min der influensaen nå går)

Legen min sa i går at nå vurderer vi ikke enkelttilfeller lenger (pasienter) nå skal alle få tamiflu eller vaksine for at statens system skal fungere

(for et militærregime!!) Jeg synes det er skremmende å tenke på, imed at alle faktisk ikke er like! Jeg ville aldri tatt vaksine eller gått på tamiflu el. nå som jeg er gravid.

Se på 2.trimester, der er et innlegg om ei som gikk til legen for å spørre om hun skulle ta vaksina; legen svarte at han var nødt til å anbefale det siden han var ansatt av staten, da hun sa at hun ikke ville ta den, så smilte legen og sa at han tok den fordi han har fått de barna han skal ha, men at barna hans ikke får vaksinen.

Og hvis du ser på nettavisen.no, så kan du lese at allerede nå så begynner uventede bivirkninger å komme av vaksinen. Og jeg tror det vil komme mange fler!

Skrevet

Hei. Jeg vet veldig godt hvordan du har det nå. Jeg er selv i 1. trimester og alt dette svinehysteriet gjør meg veldig bekymret. Nå er det bare 1,5 uke igjen til jeg kan vaksineres, og jeg gjør følgende i mellomtiden:

Har tatt barnet mitt ut av bhg siden det der er påvist flere med svineinfl. og er selv sykemeldt fra jobb siden jeg jobber på sykehus.

Prøver ellers å holde meg unna store folkemengder og spriter hendene. Legen min anbefaler meg ikke å være sykemeldt, men hun har stor forståelse for meg og det er ingen problem for henne å skrive ut sykemelding. Hun forholder seg til det som Folkehelseinstituttet sier. Av og til føler jeg at jeg går litt vel langt med denne "isoleringen", men jeg gjør det magefølelsen min sier. Det er tross alt bare for noen uker. Jeg kommer til å ta vaksinen. jeg tørr rett og slett ikke å la være. De fleste jeg kjenner har tatt den, men jeg har stor forståelse for den som lar være.

Skrevet

Jeg skal IKKE ta vaksinen. Det kan føre til autisme hos barn. Jeg vil ikke øke risikoen for at mitt barn skal bli autist. Herlighet... det er en mild form for influensa for de aller fleste, og når det gjelder gravide er det verst i slutten på svangerskapet når lungene er presset inni kroppen. Det er ikke farlig for fosteret å ha svineinfluensa. det som kan være farlig er alle disse medisinene. Jeg spiser multivitamin, jern, tran og Udo`s choice olje (probiotika).

Legger til en link som jeg har hentet fra youtube som jeg anbefaler alle gravide å se!!!

Se denne videoen før dere bestemmer dere for å vaksinere dere...

http://www.youtube.com/watch?v=E1z7KSEnyxw&feature=video_response

Skrevet

jeg har hatt svineinfluesa og det gikk helt fint. legen min anbefalte meg tamiflu, men jeg lot være. ble frisk av meg selv. hadde feber, hodeverk, og hostet. varte ca. en uke... er veldig glad jeg er ferdig med det nå, og slipper bekymre meg for vaksine osv... og utrolig glad jeg fikkk det påvist, og slapp å gå i uvissheten!! lykke til, det går nok helt fint om du skulle få den. klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...