Gå til innhold

Trenger interiørhjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har store skyvedører på stuen hvor vi har lamellgardiner. Men nå ønsker jeg litt forandring og har lyst på noen vanlige gardiner. Bør jeg ta ned lamellene da?De er jo kjekke til å skjerme mot sola....Og så lurer jeg på om det ser helt teit ut å henge gardinene inni dørkarmene?Like utenpå lamellene? Eller bør jeg henge opp gardinstang OVER dørkarmen?

Håper noen med peiling skjønner hva jeg snakker om hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså bare så jeg vet hva du mener; du har pr i dag lameller som henger inni karmen? Skal du ha gardiner i tillegg ville jeg uansett (uansett lameller eller ei) hengt dem på stang utenpå og litt over dørkarmen (og -lista om du har).

Henger lamellene utenpå karmen (på veggen eller lista liksom) ville jeg tatt dem ned før jeg hang opp gardiner, for ellers kommer alt veldig langt inn i rommet og det ser litt psyko ut sett fra siden.

Alternativt har du jo panelgardiner også, som gir litt "rettere og ryddigere" inntrykk enn vanlige gardiner :o)

Når du velger gardiner (og lar lamellene henge) så husk på å ta noen gardiner som ikek er helt gjennomsiktige så du slipper å se lamellene når de ikke er trukket for :o)

Skrevet

Glemte en liten ting; om du beholder lamellene så husk å henge gardinene sånn at det blir litt luft mellom gardinene og lamellene (derfor utenpå og over list - rådet). Henger de for nærme vil gardinene og lamellene henge seg opp i hverandre og det ser lett bulkete og rart ut :o)

Skrevet

Grunnen til at jeg evt vil henge gardinene inni karmen er at da slipper jeg å lage stygge skruehull på veggen over dørene. Nytt hus og ingen hull i veggen fra før og det er ingen listverk heller så tenker at det vil vises så godt når jeg ikke bruker gardiner for jeg tror ikke jeg kommer til å ha gardiner i tillegg til lamellene hele tiden...

Skrevet

Da ville jeg i så fall fjernet lamellene med mindre du har veldig dype karmer og har plass til alt uten at det hekter seg opp i hverandre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...