Gå til innhold

Gravid etter spontanabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en sa 3 0kt. Ingen utskrapning. Blødde så en uke og tok en graviditetstest,den var negativ.... Fredag 6 nov hadde jeg en mistanke om graviditet pga ømme bryster og murringer i livmor.,tok en ny test og den var positiv!:) Rakk ikke engang å få igjen mensen før jeg ble gravid igjen, Det som er så frustrerende er at jeg ikke vet hvor mange uker jeg er på vei. Tror selv jeg hadde eggløsning 15-17 okt......men vet somsagt ikke. Har ikke time til ultralyd før fredag 27 nov.

Noen som har vært borti dette el som tror hvor langt jeg er på vei??

Er sååå redd for å miste igjen men tror det skal gå bra denne gangen!

Har en herlig sønn på snart 3 år som er veldig klar for en bror el søster:)

Karine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at du er mellom 5 og 6 uker på vei nå. Jeg ble også gravid rett etter SA uten å få igjen mensen først,men jeg tok eltest og vet at jeg hadde el på dag 19 etter første blødningsdag i SA, så jeg har regnet ut fra det og er i dag 10+6 på vei. Har tidligere også blitt gravid rett etter SA uten mens først. Da fikk jeg en nydelig datter.

Skjønner godt at du er engstelig for å miste igjen. Det er jeg også, veldig engstelig. Jeg har mistet 3 ganger, så jeg får tett oppfølging denne gangen,og har allerede vært på 3 ul, og skal på ul igjen onsdag neste uke.

Siden du ikke vet hvor langt på vei du er så spør legen din om å få tidlig ul. Og hvis du er engstelig, så bør du snakke med legen din omdet. Kan være at du kan få henvisning til gyn slik at du kan gå til ul hos han. Jeg fikk det og betaler derfor kun egneandel på kr.100,- for hver gang jeg er hos han.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har en veldig alright lege, så skal spørre om å få tettere

oppfølging! Krysser fingrene for at det skal gå bra med oss

begge!! ;)

Skrevet

Hei, jeg ble også gravid rett etter SA og legen beregnet derfor første blødningsdag i SA. Jeg beregnet derfor at jeg er 10+5 i dag, men terminen ble flyttet 3 dager fram etter ultralyd. Så jeg skal derfor være 11+1 pga tidlig eggløsning. Jeg fikk UL 9+0 og får ny 12+5, det er veldig betryggende å få mer oppfølging.

Hvis du går ut fra SA så er du 5+5, det kan endre seg etter en UL.

Ser ikke så mye i uke 9, var kun 21,8 mm men ser at hjertet banker. Lenge å vente til uke 17 når man har hatt SA. Ville ha pratet med legen, lykke til. Ser at flere av oss med SA som ble gravid med en gang har det bra så jeg er optimistisk.

Skrevet

Jeg har ogsä blitt det :)

Hadde SA 24.september, positive el.tester 12.-15. oktober.

Legen beregnet terminen etter antatt el. (15.oktober), men jg liker ä regne det ut etter förste blödningsdag (vil sää forkorte ventetiden).

Det vil nok gä bra med oss alle :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...