Gå til innhold

Sove på dagen - HJELP!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 3,5 mnd som er veldig dårlig til å roe seg ned og sove på dagen. Han er helt tydelig trøtt, gnir seg i øynene og surere og surere blir han. Til nød kan jeg klare å bysse ham i søvn slik at han sover max 30 minutter på fanget mitt, men legger jeg ham i vogga så våkner han i løpet av minutter :S Hvis jeg bare legger han rett ned i vogga, så ender det med at han skriker seg i søvn.. så dette unngår jeg helst å gjøre.

Han sover godt i vogna når vi triller tur, ofte også en time etter vi er hjemme igjen. Men hva nå når det går mot vinter, man kan vel ikke trille i så kaldt vær som helst, eller kan man det bare man kler på ungen godt?? Han er vanskelig å roe om kvelden også, men da vi først får roet ham ned så kan han sove hele natten og hvertfall 6 timer før han vil ha mat igjen.

Noen som har råd om hvordan vi kan bedre søvnen hans om dagen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg har erfart med min 5,5 datter, er at hun går igjennom fase etter fase.....i noen perioder sover hun godt mens andre perioder er alt som heter søvn VANSKELIG. Etter å ha prøvd ut forskjellige ting, så har jeg funnet ut at å sove ute på dag tid fungerer best. Hun sovner alltis når vi går tur med vogna, men våkner når vogna blir parkert..kjeeedeeelig.

Så jeg kler på henne og legger henne i en lammeskinnspose i vogn. Vogna plasserer jeg utenfor kjøkkenvinuet så jeg ser henne godt. Hun får sutt og sutteklut så sovner hun av seg selv. Om det tar 1 minutt eller en halv time, så sovner hun alene og fornøyd. Ute kan hun sove i 2 timer, mens inne sover hun bare halv time.

Noen ganger legger vi oss sammen i senga også (hvis jeg er trøtt) og det fungerer også greit.

Jeg tror barna tåler mye frisk og kald luft, bare de får på seg nok og riktig tøy. Mange bruker ull og er fornøyd med det. Her blir med bare svette av ull, så vi bruker bomull.

Håper du fikk noen tips, lykke til :)

ps. hvis dere har problemer med nattsøvn, sjekk ut denne linken. Vi bruker midtimellom metoden og endelig sovner snuppa fornøyd på kvelden også.....http://www.barnogsøvn.com/?page_id=65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...