Gå til innhold

Endelig skjer det noe! (Ikke fødsel altså! :-P)

Villemo -- Twins og Storebror!

Anbefalte innlegg

Var hos legen idag, er 24 uker på vei og er en mnd siden sist jeg var hos henne så har liksom sittet å lurt litt på om de har planer om noe ekstra oppfølging snart eller ikke :-P

Når jeg snakket med henne så spurte hun om jeg hadde vært til kontroll på sykehuset siden sist, noe jeg ikke hadde. Da viste det seg at hun hadde sendt henvisning til oppfølging på sykehuset men at de ikke hadde fått ut fingern på disse 4 ukene til å få sendt ut brev med time til meg eller noe! Så nå skal hun ringe til dem å purre og ringe til sykehuset jeg fødte på sist gang å få ut journalen min (fikk vite sist at neste fødsel kanskje ble keisersnitt pga revning, må ha journalen slik at det "nye" sykehuset vet om dette...) Er satt opp på telefontime med legen neste onsdag for å få vite litt gangen i det videre, gleder meg! Hater å sitte på gjerdet å ikke vite hva som skal skje! :-P

Forresten! Noen andre her som har erfaring med å ha revnet mye sist fødsel og hva som da skjer når det er to? Kjenner jeg er litt engstelig mtp. det.. Sist gang stoppet revningen rett før lukkemuskelen (jepp, lekkert!) og fikk beskjed om at hvis neste unge var like tung (rett over 4 kg) så ble det snitt... Veeel nå er det to! Og hva sier ekspertene til det tro? Vil virkelig ikke oppleve det samme igjen! :-S

Fortsetter under...

Hei,

Godt å høre at ting begynner å rulle. det er jo egentlig på tide. jeg ble kalt inn tidlig på sykehuset mest fordi de allerede ved vanlig UL visste at det var tvillinger. vel vel når det gjelder revning. vet det er ikke lekkert. jeg revnet så mye som det går ann uten totalruptur sa legen. hun trodde lukkemuskelen hadde gått men når hun begynnte å sy sa hun at der var jeg heldig, det var et hårspredd fra. vel heldigvis var legen/ spesialisten dyktig så jeg har ikke noe problemer med det idag. har ikke blitt noe nevt om keisersnitt ved neste fødsel. nevnte dette på sykehuset men mente det ikke var noe å bekymre seg for, tvillinger er ofte litt mindre enn ett barn og jeg går definitivt ikke over tiden denne gangen (6dager sist). hodestr på tvillinger er også oftest mindre. uannsett jeg er ikke redd for å føde vaginalt igjen så sant de ligger rett. men jeg er ikke villig til å prøve meg på setefødsel da skal jeg klare å diskutere meg til keisersnitt.

forøvrig jeg er uke 27+ nå så vi er ikke så langt unna i termin :-)

Tusen takk for svar! Litt lik historie her da ;-) hehe. Kjenner jeg er litt engstelig så blir veldig godt å høre va legen har funnet ut på onsdag. Er ikke slik at jeg absolutt vil ha keisersnitt, men føler jeg trenger hjelp til å velge det beste av to onder, om det blir fødsel eller keisersnitt får tiden vise :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...