Lille nuffe Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Har heklet et lappeteppe i sandnes tove garn. Vasket det på 30grader, slik at det er lett tovet. Men det er litt kjedelig.. Kunne tenkt meg å tove på noen hjerter her og der.. bare sånn håndheklet snor som jeg former som et hjerte. Men hvordan er det jeg skal feste disse snorene slik at det blir et hjerte? Er det det som heter håndtove? Hvordan gjør jeg det? Blir skikkelig glad for svar..
Nea og juniors mamma Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Å håndtove som jeg forstår det er å gni produktet mot hverandre i nokså varm vann (bruk oppvaskhansker så du ikke brenner deg) med hjelp av grønnsåpe. Det er bevegelsen, varmen og såpen sammen som tover. Ellers er en tommelfinger regel at det krymper 30 % i strikkelengden (noe mindre i bredden). Det er morsomt når det blir bra, kjedelig når ikke, så mye jobb bortkastet... ;P Lykke til Ps, se her; http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/toving_skole.php
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Du må ha en sånn spesialnål. Du for kjøpt det i de fleste håndarbeidsbutikker. Da hekler du bare en rød snor i den lengden du trenger, former det til et hjerte på også stikker du nålen opp og ned gjennom tråden og teppet til det sitter litt fast.. så må det toves på nytt igjen. Evt kan du bare bruke rød sytråd og sy fast hjertet med, også tove en gang til. jeg har hatt best erfaring med å sy det fast. synes den nåla med mothakker er noe jævlig pes! teppet vil jo bli mindre når du tover det en gang til da, men ikke like mye som første gang. iallefall tovet tøflene mine seg mindre på andre vask..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå