Gå til innhold

To tette - hvilken vogn bør vi lge som passer to barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan anbefale GT Safari med svingbart forhjul. Har hatt denne vogna i "enslig" utgave, helt fantastisk!!! Har sett mange Oslo-boere med tvillingutgaven også.

Det er god plass inni, den har skikkelig store hjul som kommer frem overalt, i skogen, i tjukk snø, på shoppingsentre, og den er SUPER lett! Den enkle modellen veier 12 kg. Den doble veier 15 kg. Og du får den på babyshop til 2499,-.

http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=15135&template=product_info

Stygg? Det har aldri falt meg inn... Hjulene er super tynne- som miniatyr sykkelhjul. Bedre med store hjul som kommer frem overalt enn små hjul som er tyngre å trille i feks snø.. Og til HI- når vinteren kommer vil du jo ha en på 6 mnd og en på 2 1/2- bare de i sammen veier jo endel...

Mitt råd er- ta med eldstemann i butikken- sett han/henne oppi div vogner og sjekk trillekomforten! Man får kun et komplett inntrykk av vogna når den er i bruk.

Jeg har desverre ikke noe svar til deg, men lurer på det samme. Knøttet kommer tidlig i mai og storebror vid da være 1år og 10mnd. Hva i all verden skal man velge?

Jeg har kikket på TFK twinner twist duo fordi et vennepar har den og er veldig fornøyd, og fordi vi har en twist i enkelutgave som vi liker svært godt! Snakket med venneparet med TFK duo her om dagen og ble usikker på om vi trenger en så dyr vogn. De brukte søskenvogn mye gjennom sommeren frem til minstemann var 4-5mnd og eldstemann ca 2 1/2. Da var elstemann for stor og vogna ble bare stående.

Veldig usikker her. Har også kikket litt på easywalker DUO. Noen som har ærfaringer med denne eventuelt andre gode tvilling-/søskenvogner?

Håper du får mange svar som også vil hjelpe andre i samme situasjon.

Vi har Pegperego Duette SW. Har 16 måneder mellom jentene våre, og kjøpte softbag til minsta. Vogna har vært helt genial, og vi har fått mange positive tilbakemeldinger. Den har ratt som styrer forhjula, og man kan snu sittedelene mot, fra eller etter hverandre begge veier. Bruker enda vogna, og nå er jentene 3,5 og snart 2. Håper bare den holder seg til neste barn blir født i juli. Kanskje vi fremdeles trenger den da. Vi har en eldre utgave enn den som vises her, men den ser likevel ganske lik ut. Spør etter den hos de som forhandler Pegperego vogner.

http://pegperego.com/page.php?sid=f6431fc7e1fc5e47aaee5108d5437436&pageid=UJVNL001&idf=05&idp=0000000200&cl=N

Annonse

Har ikke erfaring, men har tittet litt fordi det en stund så ut til at jeg trengte en selv.

Sjekk ut Easywalker Duo/ Duowalker sky. Jeg syntes denne så bra ut pga mulighet for hardbag som kan snus mot deg og separate kalesjer-

Jeg har selv Emmaljunga Twin City Cross. Utrolig god vogn å trille, stødig og med grei plass til begge barna. Har brukt vogna fra eldstemann var 2 og frem til nå. Min eldste er nå 2 1/2 og begynner å bli litt for stor for vogna. Men det går fint på turen til og fra bhg som vi bruker den mest på. Så kan anbefale denne vogna, men den er dyr, så ville sett på en brukt en tror jeg.

Vi skal ha en Phil & ted med søsken sete. Det blir 19 mnd mellom våre to yngste og trenger da en søskenvogn, men siden de to eldste går i bhg så kommer jeg til og være mye på tur med bare babyen. og da synes jeg det er greit med en enkelt vogn når vi er på tur alene, men trenger plass til mini når vi skal på tur alle. Mini bruker vognen sin i bhg som sovevogn og jeg tror nok at han fortsatt vil bruke den til våren og neste vinter.

Hvordan er Phil & Ted egentlig for babyen? Jeg syns ikke den så bra ut da vi så på den for to år siden, men det er kanskje anderledes nå. Babyen ligger jo under vognsetet i en bag, med hodet mot knærne til den som triller vogna. Samboeren min var ekstremt skeptisk. Han har lange bein, og var sikker på at han ville kunne dunke borti hodet til barnet...

Jeg har to tette og har fått en del erfaring med søskenvogner.

Titanium ville jeg ikke valgt om du ikke bruker vogn veldig lite. Større barn får vondt i leggene da fotbrettet ikke kan tas opp og det er en "knekk" som treffer leggen. Håndtaket kan ikke reguleres slik at vi som ikke er over 170 får vondt i skuldre/ryggen. Men dersom du ikke bruker vogn mye, om eldstemann går i bhg så er det en helt ok vogn. Jeg har vært hjemme med to barn og er ute flere timer hver dag og dette er den værste vogna jeg har vært borte i. Jeg liker heller ikke at den har tre hjul dersom barn skulle begynne å klatre på den. GT er samme type vong som denne. Kun 1 kalesje og en titteluke. Kun forovervendt.

TFK er kun forovervendt. Det er kun håndbrems noe jeg ikke syntes så mye om. Ellers bra med to kalesjer og tar liten plass i bilen. Syntes måten man legger ned setene er helt idiotisk. Ser mange med denne vognen som faktisk ikke gidder å ta opp og ned. Det er glidelås og det er både tungvindt og bråkete (om ett barn sover).

Teutonia har det meste syntes jeg, men det at den er så bred og tung trekker mye ned. Den kommer enten akkurat inn dører eller akkurat ikke. Tyngden er helt grusom om du har mye bakker eller er mye inn og ut av bil, Stor sammenlagt. MEN den kan ha sittedelen begge veier, stor handlekurv,regulerbart håndtak, store seter, lun kalesje osv.

Emmajlunga er lettere enn teutonia, mindre sammenlagt, kan ha setet begge veier (ikke cangaroo), lun kalesje som kan tas halveis opp slik at den som ligger nede får lun kalesje men den som sitter ikke har noen. Myggnetting i kalesja. Finnes jo flere typer emmajunga etter behov og jeg liker disse utrolig godt.

Ting jeg ville lagt vekt på:

Svingbare forhjul er helt supert.

Fotbrems (syntes at det er tryggere når vogna står stille, men vet folk er uenige)

Lun kalesje (det blir alltid vinter så lenge vi bor i Norge)

At den er smal så man kommer inn overalt

Tyngden (husk at vekta på ungene og vogna kommer mot deg i oppoverbakke og at vogna skal inn og ut av bil)

Den er grei å legge samme

At setene kan justeres enkelt og med minimalt med lyd (du har plutselig to barn som skal sove, våkne osv)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...