Turbojenta og lillesøster Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Var dere inne til ultralyd i forbindelse med blødningen? Hvem kontaktet dere i såtilfelle for å få dette og hvor lang tid tok det før dere kom inn? Har akkurat blødd bittepitte litt, Veldig lite, men har hatt noen skikkelig stikkinger i livmora for et par dager siden. Bekymrer meg syk her. Er 11+0 så hadde jo nesten begynt til de berømte 12 ukene. Huff.. :/
ellio Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 jeg blodde ganske mye i uke 7. Fikk egentlig gå lenge å vente innen kontroll (6 dager...var litt sur..)Ringde til legekontoret. Jeg fikk en sån sjokk då jeg fikk veta att allt var som det skulle! Men var ikke på UL, målte kun HCG og gyn undersokelse hos fastlegen. Det har sikkert gått fint med deg, krysser fingrene og
*Knerten* Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 jeg har blødd så og si hver dag i 3 uker, mild mens andre dager mindre. Sikker på SA, men vært inne på UL to ganger og begge gangene har det sett bra ut, bankende hjerte osv. Første gang tok jeg kontakt med gynekolog som jeg har vært hos tidligere, men tok en uke før jeg til UL. Laaaaaaaang uke for å si det sånn. Skal på UL igjen om halvannen for å følge det opp.. Hun sa faktisk at dt er 25% som blør under sv.skapet som føder friske barn. Jeg skjønner deg veldig godt, og er konstant bekymret selv, og kjipt når du er så nære. Men har snakket med flere som faktisk har blødd litt og det har ikke væt noe. Tror du kan ta det med ro. Uansett masse lkke til
*Knerten* Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 hehe. her gikk det for i svingene gitt.. Trøtt som vanlig;) Masse lykke til sef. halvannen uke osv...hehe
NitaMora Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 jeg har også hatt en biteliten blødning i min 8 uke, men så lenge d ikke er mye og du ikke har smerter så behandler gynekologene det ikke som noen hastesak, så jeg venter enda på å få min UL. :/ men jeg ble veldig beroliget av å snakke med fastlegen min, så jeg har troen på at alt skal gå fint
Turbojenta og lillesøster Skrevet 11. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2009 Tusen takk for svar søte dere. Det var oppmuntrende og høre at det har gått bra med flere. Ser det an til i morgen, har jeg ikke blødd mer så avventer jeg litt. Det var som sagt veldig veldig lite, så håper på at det ikke er noe farlig. Skal på priv ultralyd neste uke, så får vel bare vente til da, er vel ikke så stor sannsynlighet for at jeg får noe hjelp med ul før det uansett Uansett takk for svar, nå kan jeg gå å legge meg litt roligere
Ethea Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Godt å høre du er litt roligere. Jeg hadde små blødninger de 3 første ukene. Legen mente det ikke var farlig i det hele tatt. Så hadde jeg en kraftigere blødning tidlig denne uka, fikk UL raskt da mamma er jordmor :-) alt var fint med den lille, det er mange blodårer i underlivet som har utvidtet seg og noen kan sprekke og da blør man. Lykke til videre :-)
pcoskona,gutt10?12 Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 jeg hadde liten blødning 6+4 ringte gyn på kk dagen etter å fikk time på dagen.. privat klinikker tar oss mye mer særiøst enn fastlegene har jeg merket(i mitt tilfelle hvertfall) prøv å ring en privat gyn,da får du nok raskt time. lykke til =)
mamma til twins Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Jeg blødde et par dager da jeg var ca 5 uker på vei. Det ga seg som sagt og testen lyste fortsatt positiv. Ikke minst sier puppene og kvalmen at jeg fortsatt er gravid. Jeg har ikke sjekket meg noe nærmere, foretrekker å pleie kvalmen min hjemme fremfor å løpe rundt på diverse kontorer. Jeg las en sted at man skal ta det med ro noen dager dersom man blør, for det kan være tegn på at morkaken løsner (eller lignende). Hvile kan ordne opp i det. Hvis jeg var deg ville jeg tatt det med ro noen dager og så tar du det derfra. Jeg var kjempedeppa da jeg begynte å blø for jeg trodde det var 100 % tegn på at jeg mistet. Heldigvis så har jeg lært (mye av damene her inne) at svært mange kan blø litt (og mye!) uten at det er noe galt, så skulle jeg begynne å blø igjen så blir jeg ikke overmannet av panikk. Stikninger.. Kan ikke det være voksesmerter da? Jeg har hatt endel av de..
~~ElleMelle~~ Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Forrige svangerskap kontaktet jeg legevakt på ettermiddagen da jeg begynte å blø. Fikk komme inn der etter et par timer, legen ringte gyn på sykehuset som ba meg komme rett ned. Fikk ul og konstatert SA. Begynte å blø også i dette sv.skapet, og siden det var akkurat da det eksploderte med svineinfl forrige uka, var det ikke mulig å komme i kontakt m legen min engang, og siden jeg visste at legevakta var helt sprengt kapasitet de dagene ringte jeg direkte til gyn. avd på sykehuset. De ba meg bare komme rett ned, og vi fikk se at alt er bra=) Nevnte det for legen min et par dager senere, og hun sa at her (sykehuset i Drammen) har de stor forståelse for påkjenningen det er m blødninger, og de har veldig lav terskel for å ta folk rett inn til kontroll. Og det er deilig syns jeg når jeg hører hvordan mange må vente andre steder i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå