Gå til innhold

ÅNEI!!! Svigerinna mi er innlagt med vannavgang uke 32!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette og som kan fortelle meg at det kan gå bra? Er så utrolig bekymra :o( Hun er 32 + 6 idag. Hun har fått lungemodnings-sprøyter på sykehuset idag og nå forsøker de stoppe veene for å beholde lillegutt der inne litt til. *håpe håpe*

Trenger noen beroligende ord...

Noen som har født så tidlig? Hvor stor er babyen da? Hvor lenge blir han liggende i kuvøse? Vanlige komplikasjoner evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Første gang fødselen startet var jeg i uke 28+5 men de greide heldigvis å stoppe det med drypp. Fikk også lungemodnings-sprøyter. De hjelper mye.

Om han komme nå går nok det kjempe bra. Lungene er ferdig utviklet i uke 33 å nå har han fått lungemodnings-sprøyter så dette går nok bra.

Jenta mi ble født i uke 33. Trengte ikke noe hjelp med å puste. Hun veide 1737 gram og 40 cm. Hun trengte aldri kuvøse bare ei seng med varmematte og pustesensor. Pustesensoren var bare sikkerhet som sa i fra om hun ikke pustet på 10 sek.

Og hun trengte sonde da. Det er vanlig da de er små og som regel ikke greier spise selv med engang.

Om de greier å stoppe det bør hun bare sitte/ligge helt i ro. Det som gjorde sånn at hun her holdt seg inne litt til.

Krysser fingrene for at alt går bra :)

Skrevet

Tusen takk for svar! :o)

Skrevet

Hei,

Her gikk vannet i uke 23, og jeg fødte i uke 28 (det er fullt mulig å ligge i ukesvis med vannavgang, men hun må forberede seg på å ligge hele tiden). Det gikk kjempefint for vår del, hun veide litt over kiloen og trengte noen uker i kuvøse og lungebehandeling, men nå er vi hjemme og hun er en vanlig baby. Vil ikke tro at en baby i uke 33 trenger så mye, da er det meste utviklet og i orden. Kuvøse er vanligvis for de under 1500 gram, babyen blir nok en del større enn det vil jeg tro. Tror nok det går veldig greit, lykke til :-)

Skrevet

Min gutt ble født i uke 33. Det gikk kjempebra! 2410g 46cm. Pustet selv hele tiden. Var på sykehuset i to uker.

Skrevet

Hei:)

Dette kommer til å gå kjempe fint!

Prinsen min kom i uke 26+5, da hadde jeg ligget i 1uke etter vannavgang, i dag er han helt frisk:)

Håper alt går bra med svigerinna di og babyen hennes:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Og her sitter jeg med en jente som blir ett åring morgen. Hun kom ut 32+0, var dysmatur med sine 1600 gram. Hun er like stor som terminfødte ettåringer og ligger veldig bra an i forhold til utviklig, ingen som hadde tivlt på at hun er et år:-)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Min jente ble født i uke 30. Lå ti dager i kuvøse og fikk pustehjelp. Etter det 7 uker på sykehus og omtrent 5 uker på overvåking. Hun begynte å ta pupp i svangerskapsuke 34, og vi fikk komme hjem endel før terminen. Ingen plager enda, litt nervøs for pustestopp om natten siden vi har hatt det før. Noen telefoner til legevakta, ellers går det greit.

Hun var på sin termindato akkurat tre kilo.

Skrevet

Det går nok bra:)

jenta mi kom i uke 33 og det gikk egentlig greit:) Hun var 2,24 kg så hun var ganske stor egentlig men hun trengte pustehjelp så hun lå en uke i kuvøse. vi var 2uker på sykehuset. Full ammet henne når hun kom ut av kuvøsa så det gikk kjempe bra:) Er en sterk 2åring idag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...