Gå til innhold

Kortvarig lykke

Anbefalte innlegg

Hei alle slitervenner,

Jeg har egentlig ikke så veldig lyst å fortelle dette her inne, tenker at dere har nok bekymringer som det er. Men i og med at jeg fortalte at jeg ble gravid, føler jeg nesten at jeg må følge opp med å si at jeg kommer tilbake til dere her inne litt fortere enn jeg selv skulle ønske. Begynte å blø før helgen og har etter det fått konstatert spontanabort (uke 6). Fanken til greier... Skikkelig nedtur.

Men - knust er vi ikke (høres det merkelig ut..?). Vi trøster oss med at vi nå har blitt gravid to ganger og at ting tydeligvis fungerer når alt ligger til rette for det. Det var bare ikke babyegget vi fikk satt inn denne gangen. Spontanabort er noe tross alt veldig mange opplever, og det er en grunn til at det skjer. Jeg er i grunnen bare glad for at det skjedde såpass tidlig og at kroppen min ryddet opp i det selv.

Nå skal vi slappe av i førjulstiden, la oss sluke av jobb og gøye ting som skjer nesten hver helg fremover, nyte hverandre og livet uten prøvemas. Så går vi løs på nye forsøk med friskt mot en gang utpå nyåret. En vakker dag SKAL det bli vår tur!

Lykke til til alle dere andre her inne! Vi sees snart:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140965202-kortvarig-lykke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innlegget ditt er som jeg skulle skrevet det selv. Har selv mistet 2 ganger tidlig (uke 6 og 7) og det er som du sier ikke fullt så grusomt når det skjer tidlig fordi man vet det er 25% sjanse for at det skjer, det er faktisk "naturlig" at en del svangerskal ender så tidlig. Mistet også i uke 12 etter å ha sett hjerteslag uke 8 og det var en helt annen reaksjon og en helt annen historie. Stå på videre, du er realist og det er dette som kommer til å redde deg oppe i dette tro du meg....

nei så utrolig trist da=( *trøsteklemme* jeg gikk igjennom dette for noen mnd siden så kjenner den følelsen så utrolig godt desverre=(

kos dere masse fremover og nyt tiden uten mas og prøving...jeg har gått litt over 2 mnd uten noe som helst form tanke på prøving før jeg jumpa i det på sist mens, så nå er jeg en hønemor som ruger på 2 flotte egg siden i går..

ønsker deg masse lykke til når du setter igang igjen=)

hei..

Velkommen tilbake...dessverre for jeg nesten si...

Mange her som har opplevd dette her inne tror jeg. Vet ikke om det har noe med måten vi blir gravide på...vi vet jo om graviditeten i det sekundet det skjer nesten...

En akupunktør sa til meg at hun ikke ville sette nåler første uken etter innsetting fordi da kunne noe sette seg som ikke burde fordi det ikke var levedyktig...jeg lurer på om den støttemedisinen vi tar noen ganger virker på samme måte...

Du ser positivt på dette allerede og det er godt å lese...en utrolig nedtur...men sier som Søskenhåp...det er om mulig værre når du har sett hjerte slå...selv om man ikke skal "Måle" akkurat slike ting...

Jeg hadde en tidlig miss i sommer (kanskje nå i okt og) etter mange negative forsøk, og synes på en måte at det er positivt...som du skriver..det virker...må bare finne rette egget...

Andre noramalt gravide har kanskje også slike misser, men tror det bare er treg mens...

Om du er lei deg så slipp følelsene til...jeg har vært litt tøff i trynet og fått det litt i retur nå...gråt og vær lei deg om du trenger...det er en stor sorg dette...

Lykke til...vi er jo her vi...

Klem!

Så skjønne dere er... Tusen takk.

Ja, jeg har sagt det mange ganger før og jeg sier det gjerne igjen - dette gamet er ikke for pyser! Når det er sagt så er jeg helt enig i at det nok er mye verre etter første ul, for da er jo sjansen så mye større for at det skal gå bra. Vi slipper nok håpet og forventningene til på en helt annen måte etter at vi har sett med egne øyne at det er liv inni der.

Jeg har også tenkt på dette med progesteronstøtten, at den gjerne kan få ting til å feste seg som ikke hadde blitt til noe uten denne støtten... Men progesteronstøtten er jo bare ment som en erstatning for de hormonene vi ikke produserer selv fordi kroppen er under medisinregi, så jeg har i grunnen slått fra meg den teorien. Nå ja, ikke godt å si...

Så etter innlegget jeg postet i sted at jeg måtte endre nicket mitt. Igjen. Huff, alt man skal tenke på... Men godt er det at jeg ikke er alene, selv om jeg skulle ønske ingen måtte oppleve dette!

Ønsker dere lykke til! Må jo nesten håpe at dere ikke er her når jeg kommer tilbake... Dere stikker vel i så fall innom;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...