Gå til innhold

Hvem går fortsatt på Crinone el...?

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Bare lurte på hvem har fortsatt med progrestontilskudd og hvor mye tar dere hver dag, og hvor lenge har dere fått beskjed om å fortsette?

Sist tok jeg vel 2 stikkpiller hver dag til jeg var 12 uker på vei. Dette var en bestemmelse jeg selv tok på bakgrunn av mine 3SA.

Nå er jeg 6+0 og tar fortsatt 2x crinone i løpet av dagen. De på Ullevål har ikke sagt noe om jeg skal fortsette eller ikke. Nå har jeg bare igjen til et par dager, men lurer på om jeg skal kjøpe mere. I tilfelle er det noen vits i å fortsette å ta 2 doser eller kanskje det holder med 1 dose? :P

Hehe, mye rart men skal henge seg opp i gitt....

Fortsetter under...

Sist gang mistet jeg noen dager etter at jeg sluttet med cyclogest - mistet i uke 9.

Denne gangen begynte jeg nedtrappingen til en om dagen 9+2 og sluttet helt 10+3. Er 11+1 i dag og det ser ut til å gå bra foreløpig.

Det var veldig skummelt å slutte. Var meningen at jeg skulle holde på til uke 12, men apoteket var utsolgt og jeg orket ikke begynne med noe nytt.

Har du mistet før ville jeg holdt på litt lenger så vet du i alle fall at det ikke er derfor.

Annonse

Hei!

Jeg trappet ned Progestanen over ei uke (uke 5, tror jeg det var), og sluttet deretter helt. Jeg kjenner at jeg blir litt urolig av at de fleste andre ser ut til å ha denne støtten fremdeles, mens jeg ikke går på noenting. Jeg ringte Haugesund for et par uker siden for å sjekke at de virkelig mener at jeg ikke skal fortsette på Progestan til uke 12, men de sa bare at legen ikke hadde skrevet dette i journalen min, og at jeg derfor ikke skulle ta noe. De bruker visst kun støtte dersom man blir gravid på fryseforsøk, fordi kroppen da ikke har hatt eggløsning og dermed ikke produserer dette hormonet selv. Men den ulike praksisen fra sted til sted uroer meg litt, og særlig når noen mener at dette kan forhindre SA. Jeg har jo hatt en tidlig SA før, jeg og. Nå er det nesten sånn at jeg vurderer å bare begynne på dem igjen, men det er vel heller ikke så lurt...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...