Gå til innhold

Er det flere som har barn i barnehage hvor det er påvist svineinfluensa? Holder dere barna hjemme? Fått anbefalt av lege og holde han hjemme inntil førskolebarn blir vaksinert fra neste uke..

Anbefalte innlegg

Uff, hvis lillegutt blir smittet er det jo stor sannsynlighet for at jeg og fosteret blir smittet...

Idag fortalte jeg på jobben at jeg var gravid også (8 uker) da jeg ville være ærlig å fortelle hvorfor lille ramp var med meg på jobb.

Det er fortsatt ikke påvist svineinfluensa på hans avdeling, men ble sendt hjem et barn senest i dag tidlig med høy feber og influensasymptomer fra annen avdeling. I går var det 6 stykker med påvist svineinfluensa i barnehagen. Snakket med bydelsoverlegen i dag, og han anbefalte meg å ha han hjemme fra barnehagen inntil han får vaksine. Neste prioriterte gruppe bydelen planlegger å vaksinere er jo barn i førskolealder, samt husstandsmedlemmer til barn under 6 mnd og gravide i 1. trimester, så da blir mannen også vaksinert. De håpet på å få inn flere vaksiner allerede fra neste uke, så håper det går fort!

Holder dere barna hjemme fra svineinfluensainfisert barnehage før dere selv eller barna får vaksine? Kan man evt få sykemelding for dette?

Fortsetter under...

Hmmm, det går svine influensa i barnehagen som eg jobber i, men eg har fått beskjed av to leger om at eg skal gå på jobb, og slett ikkje får sjukmelding p.g.a. dette. Så eg veit ikkje heilt. Hadde nok ikkje halde ungen heime. Eg er i veke 10 no.

Blir frustrert over alle dei forskjellige råda legane gir, men eg må no berre halde meg til det mitt legesenter råder meg til. Og virkeleg håpe at dei veit kva dei snakker om.

Hei!

Jeg jobber i en barnehage hvor det går svineinfluensa, og da fikk jeg beskjed av styreren min å ringe til legen før jeg kom på jobb dagen etter. Legen min kalte meg rett inn og ga meg sykemelding i 2 uker pga fare for meg og fosteret. Dette var virkelig ikke noe jeg hadde lyst til, for så lenge jeg er i god form så vil jeg jobbe. Men når legen er så redd, så tør ikke jeg å gjøre noe annet.... er 11 uker på vei, så hvis det ikke har roet seg i barnehagen på disse 2 ukene må jeg se om jeg tar vaksine eller hva som skjer...

Jeg har også gitt beskjed til barnehagene til mine to barn at jeg må vite om det går svineinfluensa der, for da tar jeg de ut...

Hei!! Jeg spurte min fastlege om det var viktig at min samboer og sønn på 5 som går i barnehagen vaksinerte seg så fort som mulig,siden jeg bare er i uke 9! Men da sa hun at det ikke var nødvendig, siden vaksina hadde som hensikt at man ikke skulle få svineinfluensaen så hardt om man først fikk den. De kunne visst likevel smitte meg? Ser noen steder at husstandsmedlemmer til gravide i 1.trimester blir vaksinert samtidig med risikogrupper over 65. Men slik var det visst ikke her i min kommune! Ikke så godt å vite hva man skal gjøre!!!

Jeg er i risikogruppen og ble sykmeldt av fastlegen fordi jeg ikke får tatt vaksina ennå. Har barna hjemme fra barnehagen fram til vaksina de har tatt har full effekt (etter 2 uker).

I "min" barnehage er de rimelig sikre på at det har vært og er svineinfluensa, men min fastlege vil ikke sykemelde meg av den grunn og jeg har heller ingen planer om å holde min 2-åring hjemme inntil jeg blir vaksinert. Er 8+1. Det er mulig jeg er for lite "redd", men vi overholder god håndhygiene og håper det er nok. Barnehagen tar de forhåndsregler de kan med å oppfordre foreldre om å holde syke barn hjemme, pluss god hygiene. Mannen min har sannsynligvis hatt svineinfluensa, ble ikke tatt prøver, uten at jeg og minsten ble smittet. Blir jeg syk så står jeg vel han av. Da har vi Tamiflu. Helt uaktuelt at jeg sykemelder meg fra jobb helt til jeg får vaksinen og den har rukket å få effekt.

Annonse

Jeg jobber også i bhg...sjefen min ba meg ringe legen min for å høre om jeg burde sykemelde meg. Legen min sa at jeg skulle leve som normalt og kunne ikke sykemelde meg når jeg ikke var syk. Jeg er nå sykemeldt pga kvalme så er jo alikevell ikke på jobb. Jeg har ei datter på 4 år som går i bhg og der er det flere barn som har påvist svineinfluensa. Men jeg er allikevel ikke bekymret. Men så er jeg også av den typen som ikke pleier å bekymre meg. Syns det er mye oppstyr pga svineinfluensaen.

jeg har nå skiftet lege fordi han jeg hadde ville ikke gi meg vaksine men sykemelde meg 2 uker til, Så da sa jeg nei takk og går tilbakt til jobb på mandag. satser da på at den største stormen med svineinfluensa har lagt seg, så tar jeg mine forhåndregler og foreldrene i bhg sin, så går nok dette greit. Men jeg har virkelig ikke lyst til å ta vaksinen, så satser på at jeg holder meg frisk og rask!

har dere tatt vaksina? jeg syns ikke noe om alt det som skal inn i kroppen jeg, pluss at jeg føler dette er veldig oppblåst! og for de første så bør leger og kommuner begynne å samarbeide! slik at de gir oss de samme rådene og veiledninger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...