Gå til innhold

Dere som bruker spøkelseslampa fra ikea som nattlampe. Har dere i laderen hele tiden? Er det trygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hilsen ei som er litt i overkant redd for brann og sånt:)

Fortsetter under...

Skrevet

Jepp;)

De første ukene vi hadde de så hadde vi de ikke i laderen på natten, men etter en stund så blir de dårligere pluss at vi glemte jo selfølgelig å lade de på dagen...

Nå har vi hatt våre i 5 år tror jeg og de er like bra med laderen i da!

Tror det er trygt jeg- de blir jo ikke varme i det hele tatt heller;)

Skrevet

Den har stått på i 15 mnd, kun avbrutt av lengre reiser eller en storebror som leker med den.

Den er så godt polstra og finnes ikke antydning til å bli varm, så denne skremmer meg ikke.

Skrevet

Tusen takk for svar damer. Mini lærte seg å reise seg i går (uten at vi holder i handa) og i dag holdt han på å knuse nattordlampa. Fikk jo tak i den når han klarer å reise seg... Så må finne en annen løsning:)

Skrevet

Jeg har lurt på det samme! Liker ikke helt den typen støpsler, syns de blir så skremmende varme, så jeg lader lampa opp på dagen og tar stikkontakten ut på natta. Har noen andre lamper og saker og ting med lignende støpsler. Har dem aldri i når ikke de er i bruk. Men jeg er sikkert også litt i overkant bekymret.. De hadde nok ikke vært i salg hvis de var farlige! Men det var godt å høre at jeg ikke er alene..

Skrevet

Nei det er IKKE trygt!

Du finner helt sikkert ikke en elektriker som synes lamper fra ikea er ok. Vår elektriker nekter å instalere noe som helst fra ikea. Han sa at enkelte elektrikere gjorde det, men hadde egen-erklærings skjema som sa at kunden var klar over risikoen og at el. fraskrev seg alt ansvar.

-Vi har hatt brann i bygården vår pga en ikea lampe, heldigvis var det ingen personskader og kun en leilighet som ble totalskadd.

Annonse

Skrevet

Oi, hjelp! Da fortsetter jeg å trekke ut kontakten om natta..

Skrevet

Bruker den ikke lengre nå, men når den var i bruk ladet jeg den på dagen. Men det var ikke med tanke på brann men fordi jentungen helst ville ha den med i senga og jeg ikke ville ha ledning på den da.

Skrevet

Blir nok å kjøpe et sånt nattlys å ha i kontakten når han får eget rom. Nå ligger han på vårt rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...