Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Føler meg helt fæl, tung, tungpusta og utilpass Hvor mangen kilo kan jeg regne med å gå opp fremover da tro? Og er det sjangs å få de av igjen eller er det så strev som jeg har hørt?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Uff, føler med deg, og vet omtrent hvordan du har det. Om det er noen trøst, har jeg lagt på meg tilsammen 25,5 kilo hittil (er i uke 38), men i MANGE uker nå har vekta stått så og si stille! Har fått så mange negative kommentarer på vekta gjennom svangerskapet (er nå straks oppe i 100 kg), og mange har sagt at det er mot slutten man legger på seg mest, men dette er altså det motsatte av hva jeg har erfart iallefall... Kanskje ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men kanskje en mager trøst...? Lykke til med resten av svangerskapet ditt
Gjest Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 vet ikke så veldig mye om dette.. men, når ungen(e) er født, og om du ammer lenge, så hjelper dette på vekta.. amming gjør at man går ned en del i vekt :-) ellers så er det jo greit å ta en del trilleturer når man har krefter igjen :-) skal jeg gjøre hvertfall.. alt i håp om å gå ned i vekt igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Nå er det jo dessverre ikke slik at alle som føder kan amme, eller går ned i vekt ved å amme. I mitt svangerskap slet jeg med å holde vekta nede. Satte opp en "gravid-diett" sammen med legen. Fulgte denne slavisk de siste 20 ukene i svangerskapet. Bestod av ca 2000 kcal om dagen. Når jeg begynte å amme fortsatte jeg med denne dietten, uten helt å tenke over at jeg faktisk skulle produsere mat også. Tok ikke mange dagene før jeg kontaktet legen igjen. Vi satte da opp en diett på ca 4000 kcal om dagen. Ettersom han mente jeg trengte såpass. Amming og daglige trilleturer er hvertfall ikke nok til at jeg går ned i vekt. Har fullammet nå i 5 måneder og har ikke gått ned mer enn 5 kilo, men det var disse jeg la på meg før uke 20, så er nede på samme som jeg var når jeg ble gravid. For å gå ned noe mer må jeg nok vente til ammingen avtar, spise mindre igjen og begynne med skikkelig trening. Men når man først har blitt mamma høres dette greit ut
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Takk for svar jenter! Amming hjalp ikke meg i allefall. Ammet etter jeg ble gravid igjen også, sku tro jeg ikke skulle gå opp i vekt da, men jooooda... Får ta det som det kommer. Syte syte ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå