Gå til innhold

Et litt merkelig spørsmål kanskje, tl dere som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Dere ser jo veldig mange ulike barn. Er det mange barn som har gule tenner? Hvordan er det for disse barna? Har dere tenkt at det er pga dårlig vedlikehold fra foreldrenes side? Og blir barna mobbet pga dette, er det i det hele tatt vanlig at barn mobbes så tidlig pga fysiske ting?

Barnet mitt har nå fått de to fortennene oppe, og de har vokst frem med gule flekker. Jeg kjenner at jeg er redd for at dette er noe som skal plage henne på barnehagen, eller noe som skal føre til at andre foreldre og barnehageansatte ser på henne som et barn som ikke blir tatt ordentlig vare på.

Huff, sikkert teit..

Fortsetter under...

Gule tenner kan være på grunn av medisinbruk eller manglende emalje, og jeg kan helt ærlig si at jeg aldri har tenkt at det skyldes foreldrene på noe vis. Brune, råtne stumper derimot...

Barn legger sjelden merke til sånne ting, de registrerer det muligens som en forskjell, men jeg kan ikke huske at noen har blitt mobbet for fysiske trekk i ddet hele tatt. Litt småerting kan det jo være, men da er det gjerne den ene den ene dagen og en annen den andre dagen.

Takk for svar.

Jeg får ta henne med til tannlege, men jeg håpte på at fargen ville bedre seg når tennene var helt ute.

Godt å høre at det ikke mobbes for slike ting. Jeg er veldig var for mobbing da jeg ble mobbet som barn selv, og har vært redd for at dette skulle skje barnet mitt også.

Det kan vel være at de med emaljeproblemer får råtne tenner da, siden emaljen er det som skal beskytte tennene. Jeg har ikke brukt medisiner i svangerskapet, og barnet har aldri blitt medisinert, så jeg skjønner ikke helt hva som har skjedd. Det er kun fortennene foreløpig som er gule.

HI

Hei,

mobbing dreier seg om makt.

Du virker veldig snill og god, er du slik med bhg kommer de garantert til å valse over deg, og fortelle deg alt ditt og datt du må gjøre.

De som mobber har et problem, og de finner den som er mest mottakelig for deres angrep. Den som de kan utnytte uavhengig av det ytre. Det kan gjerne være den peneste som får gjennomgå. Så du hun som gikk med miniskjørt i Brasil på universitete. Bare hets.

Du tar godt vare på barnet ditt, om noen tror du misshandler etc så har de et problem! Ikke still deg til hoggst.

Det jobbes mye med mobbing i samfunnet nå.

www.mobbing.no er en kjempe fin side.

Masse lykke til og husk at her inne på denne siden er det mye dritt og, la ting passere. Du klarer deg fint uten andres krav : )

Annonse

Tusen takk for svar, særlig til deg anonym 23:42 det var fint skrevet :)

Jeg er nok snill på en måte i forhold til at jeg ikke klarer mobbing og derfor behandler alle med den respekt jeg mener de fortjener.

Heldigvis er jeg bestemt og lar meg ikke pelle på nesen. Når man har gått i klinsj med mobbere i mange år, blir man ganske flink til å kjenne igjen hersketeknikker og å argumentere for seg. Du kan være trygg på at jeg ikke lar meg tråkke på.

Men jeg er redd for at barnet mitt skal oppleve det samme som meg, fordi det er så vondt når man er barn. Man ønsker jo det aller beste for sitt barn. Jeg er nok kanskje litt for opptatt av hva andre foreldre måtte tro om hva jeg gjør galt med mitt barn fordi det har gule tenner, men det er noe jeg må jobbe med.

HI

Bare hyggelig : )

Et godt råd: drit idisse mobbesyke kverulantene, ikke gi dem noe! Da går de videre.

Taushet ofte det beste : )

Tro på deg selv, barnet ditt er nydelig akkurat som det er. Om noen ser på dere så er det sikkert sjalusi : ) Så lenge de ikke sier noe, så ikke forhold deg til negativiteten deres : )

Ps: jeg er veldig veldig taknemmelig for at snille og varme mennesker som deg finnes. Det er det som gir solskinn en regnværsdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...