AdrenaLine Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hei, Jeg har en datter på litt over 3 måneder. Den siste måneden har hun lagt veldig lite på seg, faktisk under 200 gram på hele måneden og grunnen er visst at melken min er for tynn. På 3-måneders-kontrollen veide hun 4995 gr og var 62,5 cm lang. Derfor har jeg nå begynt å gi mormelkserstatning 2-3 ganger daglig og det har ført til at hun nå endelig har begynt å legge på seg mer. Men jeg ønsker i utgangspunktet å fullamme, i hvert fall amme mer enn nå, spesielt med tanke på svineinfluensaen og antistoffer. Noen som vet om hvordan jeg kan få opp fettnivået/næringsinnholdet i melka mi?
meg & lillegullgutten Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Helsestasjonen anbefalte meg tynn havreavsil blandet med feks appelsin juice. Altså ta litt kaldt vann hell opp i litt havregryn. La dette trekke en stund. Hell over en tesil eller melsikt og bland avsilet med juicen. Jeg har også spist havregrøt med kanel. Har også hørt at kjøtt som, biff, kylling og svin skal øke næringen. Håper virkelig du får til ammingen igjen. Lykke til:-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Synes dette hørtes rart ut jeg..? Hvordan har de funnet ut at melka di er for tynn? Ammer du tom den ene puppen før du tilbyr den andre? Noen som har mye melk har problemer med å få tømt puppen i ett måltid og kommer dermed ikke til den siste fete melka. Har du i så fall prøvd å pumpe/håndmelke litt først slik at jenta di får den fete ettermelken?
Overraskelsen Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 her står det litt om det som hun over nevner. http://www.sovlillebaby.com//formelk.htm en venninne av meg hadde en baby som la dårlig på seg rundt 2 mnd alder. hun hadde gjort som nevnt over, og latt babyen tømme brystet godt (råd fra hs). det viste seg imidlertid at babyen trengte begge bryst ved hver amming (råd fra ammehjelper på sykehus).
MrsMilla Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Ville satse på å spise sunt, jeg. Og nok! Øk eget forbruk litt, typisk med feit fisk, avokado, kylling og masse grønnsaker. Spis minst hver tredje time. Og drikk mye vann. Få i deg kalsium. Ikke vær redd for å få i deg litt fett, så lenge det er sunt fett, husk det trengs endel fett i melken til barnet. Og prøv å legg henne til ofte for å øke melkemengden kanskje? Jeg hadde samme problem som deg med første barnet, og gikk over til mme. Jeg gikk ned i vekt i den tida, og angrer nå... Det gikk selvsagt bra, og mme er bra for sånne som oss så vi får mettet barna :-) men jeg kunne også tenke meg å amme lengre enn jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå