meg83 Skrevet 11. november 2009 #1 Del Skrevet 11. november 2009 Dette innlegget passer nok best andre steder, men hadde lyst til å høre med dere luringene her også =) Om noen uker går jeg inn i ny jobb. Jeg har ennå ikke skrevet kontrakt, men skal gjøre dette når jeg kommer dit. Dette er en miljøterapeutstilling i medleverturnus. Jeg er for tiden sykemeldt i min nåværende jobb, og det er vanskelig å vite om jeg blir nødt til å være sykemeldt lenge fremover. Jeg er sykemeldt pga overstimulering el.l. i forbindelse med IVF. Er foreløpig bare på rd 2.. Jeg snakket nettopp med noen hos Nav og fikk inntrykk av at jeg ikke har noen rettigheter dersom jeg begynner i ny jobb som sykemeldt. Stemmer dette? Jeg håper selvfølgelig at jeg blir bra igjen til den tid og er på ingen måte en person som ønsker å utnytte systemet. Derimot er jeg svært engstelig for hva slags situasjon jeg kan havne i. Kan jeg bli nødt til å gå uten penger gjennom hele sykdomsperioden i min nye jobb? Kan de velge å trekke jobbtilbudet tilbake? I så fall lurer jeg på om jeg burde trekke oppsigelsen ved min nåværende jobb for å i hvert fall være sikker på ha både jobb og penger..? Skikkelig dårlig timing det her.. Men som jeg har sagt tidligere så har jeg prøvd å få barn og prøvd å få ny jobb lenge, så vil jo prøve å få det til å funke selv om det tilfeldigvis skjer såpass parallelt.. HVIS jeg blir gravid, selvfølgelig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140963771-ny-jobb-og-evt-sykemelding-pga-assistert-befruktningmulig-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken poppy Skrevet 11. november 2009 #2 Del Skrevet 11. november 2009 Hei, De kan ikke trekke tilbudet tilbake tror jeg. Når det gjeld om man har krav på sykepenger uten å å ha opparbeidet seg rett til det så er jeg også usikker. Men for min egen del ble jeg sykemeldt den uken jeg skulle starte i min nye jobb, og jeg fikk sykepenger. Dette var fordi jeg skulle opere grunnet endometriose. Så vet ikke om det var på grunn av det (og ikke IVF...) eller fordi de bare var snille... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140963771-ny-jobb-og-evt-sykemelding-pga-assistert-befruktningmulig-graviditet/#findComment-140963900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg83 Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2009 Takk for svar! Godt du fikk sykepenger da!! Nav-dama anbefalte meg å snakke med den nye arbeidsgiveren så fort som mulig, men jeg vil ikke gjøre det nå, i hvert fall ikke før jeg vet om jeg blir gravid eller ikke.. Synes det er dumt hvis de finner ut at jeg prøver å bli gravid, og at jeg sånn sett kanskje får en dårligere start, hvis jeg likevel ikke blir gravid i denne omgangen... Føler jeg leser og hører litt motstridene beskjeder i forhold til disse fire ukene.. Hvis jeg er sykemeldt over mange uker, vil jeg da evt. begynne å få sykepenger fra den femte uka, eller må jeg uansett ha vært på jobb i fire uker for å rett på noe som helst?? Skal alltids kunne klare oss en mnd uten mine penger, men sikkert ikke så mye lenger..! Flere med meninger eller erfaringer?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140963771-ny-jobb-og-evt-sykemelding-pga-assistert-befruktningmulig-graviditet/#findComment-140963932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 11. november 2009 #4 Del Skrevet 11. november 2009 hei=) når man går fra jobb til jobb så kan man fint være sykemeldt uten problemer...for du har opptjent rettigheter, har du derimot gått uten jobb en periode så må man jobbe et visst anntall uker før man kan bruke egenmld, men sjukemelding gjelder fra dag 1 i den situasjonen du er i nå, ingen problemer, dem tar bare gjennomsnitt av det du har tjent, event fortsetter på den utbetalingen du har nå.. ang å trekke tilbake tilbudet er jeg usikker på, kommer vel annpå om du i realiteten har vært ærlig ol...i utgangspunktet har dem ikke lov pga graviditet, men en vet aldri hvordan dem gjør ting i praksiss... jeg for min del begynte i ny jobb 1. okt. jeg var dønn ærlig med alt og informerte at jeg ville bli gravid så fort som mulig, jeg var gravid når jeg snakket med dem, og hadde mistet da jeg var på intervjuet som også ble den dagen jeg fikk tilbudet... sjefer er forskjellige min tok dette forbausende bra=D jeg mista en jobb pga jeg sa dte samme...så jeg har blandede erfaringer..men ang penger det skal du ha=) eneste du ikke kan bruke er egenmld før en viss tid=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140963771-ny-jobb-og-evt-sykemelding-pga-assistert-befruktningmulig-graviditet/#findComment-140964676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå