Gå til innhold

Ny jobb og evt. sykemelding pga. assistert befruktning/mulig graviditet

Anbefalte innlegg

Hei!

Om noen uker går jeg inn i ny jobb. Jeg har ennå ikke skrevet kontrakt, men skal gjøre dette når jeg kommer dit. Dette er en miljøterapeutstilling i medleverturnus. Jeg er for tiden sykemeldt i min nåværende jobb, og det er vanskelig å vite om jeg blir nødt til å være sykemeldt lenge fremover. Jeg er sykemeldt pga ettervirkninger av hormonbehandling i forbindelse med IVF. Får vite om jeg er gravid om nærmere to uker..

Jeg snakket nettopp med noen hos Nav og fikk inntrykk av at jeg ikke har noen rettigheter dersom jeg begynner i ny jobb som sykemeldt. Stemmer dette? Jeg håper selvfølgelig at jeg blir bra igjen til den tid og er på ingen måte en person som ønsker å utnytte systemet. Derimot er jeg svært engstelig for hva slags situasjon jeg kan havne i. Kan jeg bli nødt til å gå uten penger gjennom hele sykdomsperioden i min nye jobb? Kan de velge å trekke jobbtilbudet tilbake? I så fall lurer jeg på om jeg burde trekke oppsigelsen ved min nåværende jobb for å i hvert fall være sikker på ha både jobb og penger..?

Håper dere kan gi meg noe godt svar på dette, for dette gjør meg veldig bekymra..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...