Gå til innhold

Vil dere hjelpe med å rangere jentenavn

Anbefalte innlegg

Sofia, Elina eller Sara?

Ranger dem og si hva dere synes om navnene:-)

Jeg synes:

1. Elina - Søtt, fint og stødig til liten og stor. Få som heter det.

2. Sofia - Nydelig. Sofie er så mye brukt og ikke like fint.

3. Sara - Veldig mye brukt men kanskje ikke i dette årskullet? Ett flott navn uansett.

Fortsetter under...

I den rekkerfølgen du presenterer! Endelig en gjennomført fin liste..

Elina er min favoritt fordi det er som du sier; fint og stødig, i en sjelden blanding. Og nydelig klang. Det er heller ikke spesielt mye brukt.

Også enig i det du sier om Sofia også, men det virker som det plutselig stiger i popularitet nå. Dessuten er det litt mer "jalla" (men jeg liker det godt altså)

Sara er også fint, men jeg er veldig vant til det og det er mange som heter det.

Sofia - blitt veldig populært nå, men er jo så nydelig navn. Skynd deg å bruk det:)

Elina - koselig!

Sara - Liker det godt, men som du sier; kanskje litt brukt opp selvom det ikke gjelder dette kullet.

Uten tvil Sofia! Men liker alle tre godt! Liker også Sofia best skrevet med PH - Sophia. :) Det gjør det enda mer flott!!

Annonse

Alle tre navnene er på en måte mye brukt, i og med at de følger den massive navnemoten med -a-ending.

Alle åtteåringer heter jo Sara, så det er jo litt "velkommen etter". Sofia er mindre brukt enn Sofia, og et vakkert navn, men det blir fort forvekslet med Sofie, og det kan være kjedelig i lengden. Velg definitivt norsk stavemåte om du lander på Sofia. Det er både jålete og dømt til mye feilstaving om -ph-varianten velges.

Elina er det minst brukte av disse tre, og også vakkert.

Elina

Sofia

Sara

er min rangering, men mitt virkelige tips er å være litt mer fantasifull enn kort navn med -a-ending.

sofia

sara

elina

alle er fine da :) men sofia har klar 1.plass, nydelig navn! og mye finere enn det kjedelige sofie.. sara er også pent, men veldig mye brukt. elina er søtt, men blir veldig svensk for meg.. eline er pent, men litt kjedelig. lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...