Gjest Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Vi har en sønn på tre måneder, og vi har bare brukt olje i vannet når vi bader han, og bader bare to ganger i uken. Min mor reagerte på at jeg ikke brukte såpe i badet. Man gjorde mye rart før i tiden som man ikke gjør nå, men jeg begynte å tenke litt. På sykehuset fikk vi beskjed om å bare bruke olje, men kanskje vi skal prøve med litt såpe? Hva gjør dere og i så fall hvilken såpe bruker dere? Har kjøpt Natusan bedtime bath, men den har jeg nå lest så mye skremmende om så den tør jeg ikke bruke...
krummelure Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Vi bader og vår sønn på 4 mnd bare to ganger i uken. Vi bruker som dere litt olje i vannet men har i cs to mnd nå brukt litt såpe. Vi bruker den samme både på kroppen og i håret (har lite hår). Vi har brukt Neutral gel som vi fikk i en sånn gratispakke men jeg har nå kjøpt en skum fra Dr.Greve. Skal prøve den for første gang idag
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Er babyen din så skitten da?:-) Vi brukte litt såpe i håret i begynnelsen. Myyyye hår, og var litt vanskelig å få ut alt fosterfettet i en fei. Men nå bruker vi bare olje i badet, hun er nå 4 mnd.
septbaby09 Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Hei, vår gutt er bare 6 uker snart, men vi bruker også bare olje.i vannet. De sa det på sykehuset, og uansett så blir han jo ikke ordentlig skitten, bæsj og tiss blir jo vasket bort hele tida også.. Vi bruker dr.greve serien til barn kjøpt på apoteket. Bruker oljen, men også kjøpt inn den dusjsåpen som jeg kommer til å bruke litt senere. Ville ikke brukt sterk såpe, når det ikke er behov, også lukter de så godt i seg selv:) Huden kan jo risikere å tørke ut da. Var jo mye allergi når vi var små også..
Mamma´n til lillemor Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Ser forresten at flere nevner Dr. Greve. Det er mye reklame for det, og jeg fikk også vareprøver på dette. Bruker selv Dr. Greve-produkter, men lillemor reagerte på både våtserviettene og Zink-salven. Det er det eneste hun har blitt rød av, men jeg måtte rett og slett finne noe annet å ha med i stelleveska. Ble fin med en gang jeg byttet til Neutral. Hvis deres babyer ikke reagere, så er jo det bra. Men vil bare nevne det fordi det skal være mildt og "sikkert" å bruke, og man ser så mye reklame for det. Men hvis babyen din får bleieutslett og normalt har fin hud, kanskje det var våtserviettene som hadde skylden....
Gjest Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Nei babyen min er jo ikke skitten, det er helt sant;) Fortsetter med olje jeg da, iallefall en stund til;)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Vi brukte bare olje til å begynne med (bortsett fra første gangen da tok jeg litt shampo i håret for å få ut alle restene fra fødselen), men de siste ukene har jeg tatt såpe noen ganger og olje andre ganger. Hun har ganske mye hår og om det er olje i det så ligger det rett ned og da ser hun ikke ut som lille lykketrollet mitt. I det siste har jeg tatt såpe i vannet, så skylt henne litt i dusjen og så tatt og massert henne med olje etterpå. Da koser vi oss skikkelig Hun er forresten akkurat 2 måneder.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Vi også bruker bare olje, sebamed sin )
Duggfrøken Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Vi bruker bare olje. Men jeg undrer, dere som bruker såpe i vannet. Skyller dere babyen i klart vann etterpå da eller? For å få av såpen, eller tørker dere bare babyen etter badet litt såpete. De skummer jo så fælt!
ifie Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Vi har bare olje i vannet. Da storebror begynte å bli stor kjøpte vi Sebamed sitt skumbad, fordi skummet er morsomt. Såpe tørker ut huden selv om den er veldig mild.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Jenta vår er snart 6 måneder og blir badet 1-2 ganger i uka. Vasker ho morra og kveld. Bruker bare olje i vannet og håret har blitt vasket en gang. Lite hår. He he. Badet ho litt oftere fra 2-4 måneder for ho gulpet så sinnsykt. Men de har jo ikke behov for all denne badingen med såpe. Blir kanskje litt mer når ho begynner med mat nå og det kan bli litt søl. He he. Husk å skylle i rent vann hvis dere bruker såpe i badet. Jenta mi er ikke tørr og har veldig fin babyhud.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 11. november 2009 #12 Skrevet 11. november 2009 Ja jeg skyller henne kjapt i dusjen hvis jeg har brukt såpe. Og som sagt så pleier vi ofte å massere henne med litt olje etterpå så hun er fin og myk i huden. Men vi må nesten ha litt såpe i vannet noen ganger for hun har så mye hår! Men ofte holder det å bare ta en varm klut og vaske henne også, må ikke bade hele tida Men hun koser seg veldig i vannet så vi gjør det vel 2-3 ganger i uka
meg & lillegullgutten Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Barnepleiersken blandet litt såpe sammens med oljen når vi badet lillegutt på barsel. Dette fortsatte jeg med hjemme også for han hadde ganske mye hår. Det har han ikke lenger. Nå er han 5 mnd og vi gjør det samme ennå. Tar opp i olje og litt såpe(begge fra dr geve på apoteket). Når de gjør dette på sykehuset så kan det vel ikke være så farlig, så lenge det bare er litt.
Mamma´n til lillemor Skrevet 13. november 2009 #14 Skrevet 13. november 2009 Såpe er jo ikke farlig. Det eneste er at huden tørker litt mer ut, men det er jo også det oljen skal forhindre. Barnepleieren "vår" på sykehuset sa at vi skulle bruke litt såpe for å få ut fosterfettet, men ellers trengte vi ikke. Vi brukte såpe i håret hennes i noen uker før jeg så at det ble jo ikke seende fett ut uten når alt fosterfettet var borte. Så nå bruker jeg ikke såpe. Fikk jo beskjed om at de ikke skal bades hver dag på sykehuset, dette også for at huden ikke har godt av det. Men nå begynner leggingen å gå littegranne bedre, og jeg tror kanskje det er fordi vi har begynt å bade hver kveld. Så det får stå sin prøve. Man må prioritere litt, så får vi følge med på huden og den trenger litt mer fuktighet etterhvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå