_Løvemamma_ Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hva slags stoff kan man bruke som sperrelag? Og hvor får man tak i de? Vet noen typer fleece kan brukes, men hvilke....? Vil helst unngå PLU, innbiller meg at det er veldig klamt.
Yo&La+spire Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 PUL, ull eller fleece kan brukes som sperrelag, men ull er ikke så praktisk til AIO bleier da, for du kan ikke vaske ulla på 60 grader;) Men her er et eget forum for sying av tøybleier! http://tbforum.tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=72 Eg syr ikke bleiene selv, så har ikke så mye erfaring med det. Men PUL er ikke så klamt altså...klammere enn ull, men myyyye luftigere enn engangs! (det er pustende, men holder tett likevel) Her får du kjøpt stoffer, PUL, knapper og knappepresse om du trenger det; http://www.bleiebarna.no/index.php?cPath=22
en liten en Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 har sydd nattbleier, men ikke med trekk, det ble for avansert for meg fant mange oppskrifter på tett inntil og dessuten kan du tegne av en bleie du liker og sy etter den om du er litt fingernem.
_Løvemamma_ Skrevet 15. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2009 Ja, har sydd noen forskjellige formsydde bleier, men så må jeg nesten vente til nurket kommer ut for å finne ut hvilke som har best passform før jeg ev starter masseproduskjon. Har en stor stabel med brettebleier stående, men tenker at formsydde kanskje kan være greit å ha når man skal ut av huset, på besøk og sånt. Min mor stikker ulltrekk til oss, tror vi skal holde oss til de til å begynne med iallefall, så ser jeg om jeg heller syr noen AiO bleier når hun blir litt større, om vi føler behov for det. Så plutselig at jeg hadde gitt meg selv litt vell mange prosjekter framover, og at kroppen helst vil ligge på sofaen å halvsove, med under 4 uker til termin, så da må man prioritere litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå