Gå til innhold

mini hater å bade!! trodde alle babyer elsket det jeg?

Anbefalte innlegg

Han hylgråter i det jeg løfter han opp fra gulvet og opp i badebaljen, og fortsetter helt til han er tøtt og har fått på seg body og bleie.

Temperaturen er fin (har badetermometer), han likte å bade de første gangene, men nå er det helt krise om han må bades.

Hva i alle dager kan dette være? Hva kan jeg gjøre for å få han til å godta å bade? Har tenkt tanken å dusje med han, for da holder jeg han tett inntil meg og kanskje han føler seg tryggere da..-jeg vet ikke?

Fortsetter under...

Egentlig så vet jeg ikke, for jeg har aldri opplevd dette.

Emilie elsker å bade!! Det er det gøyeste hun vet,og jeg er minst like våt som henne når vi er ferdig! :D

-Men som du sier, så tror jeg nok at jeg ville prøvd dusjen, for å holde ham tettere ja.. Har hørt om flere som har gjort det, og det har fungert strålende;)) Masse lykke til ihvertfall!

uff da. har noen tips men vet ikke om det hjelper.

ha god temperatur på badet

hold hånden din under hodet og langs kroppen

start med ett dypp og øk gradvis lengden i vannet

om han har noen leker han like ta de med eller syng en sang han kjenner

mat og rap før badet

hvertfall vert å prøve ellers funker dusjen sikkert

Min lille reagerte på samme måte helt plutselig en dag ca da han var 3mnd. Han hadde syntes det var kos å bade frem til da så det ut som. Og vi pleide å bade han hver 3dag. Men så ble han helt livredd i vannet. Han gråt, holdt knyttede never mot brystet, klamret seg i balje kanten og hadde redsel i øynene og hylte. Det var helt forferdelig.

Hva skulle vi gjøre... Bestemte oss for å begynne å bade han hver dag og gjøre han trygg. Laget veldig veldig rolig stemning før badet, snakket med han, fortalte hva vi skulle gjøre og badet veldig kort tid. Det jeg merket var at da vi hadde "mye" vann i baljen ble han redd, men da vi hadde vannet ganske grunnt var han ikke redd.

Nå er han 4mnd i dag, vi bader hver kveld. Synger og koser oss og han plasker i vei. Håper dere får det til også. Ikke ha for mye vann i baljen er vel det beste tipset jeg kan komme med.

Nei, langt fra alle babyer liker å bade. Her har heldigvis lillebror fått det for seg at det er herrrrlig! Han plasker som en gal og koser seg!

Mitt tips for å roe ned lille er å legge en klut på magen. Ofte liker de ikke å føle seg helt naken. Kluten klamrer seg til brystet og babyen føler seg bedre. Dette funket på storesøster da hun var baby. Tipset fikk jeg fra svigermor som måtte gjøre sånn på guttene sine. Verdt et forsøk..:o)

Prøv å bade gutten din med magen mot vannflaten, altså "liggende" på magen over armen din. Men ikke sa langt med mot vannet at du får vann i ansiktet hans da. Skjønner?

Etter noen ganger prøvde vi med bading rett vei, med stor suksess.Dette rådet fkk jeg av en venninne som hadde prøvd det samme på sin datter med "vannskrekk"

Ellers har vi dempet belsning, ingen høye lyder og klut på megen (som rima)

Annonse

Hurra hurra! I dag badet jeg mini UTEN gråt!! Holdt han på magen og badet han den veien.. Leppa var fremme flere ganger, men med masse prating med lys stemme, og synging av "petter edderkopp" så gikk det jammen meg bra! Han godtok også (så vidt det var) da jeg snudde han slik at han lå på ryggen..

Det kom et par lyder da jeg løftet han opp av baljen, men det gikk det også. Hadde klut på magen - så tror det hjalp.

Og blid og fornøyd etterpå :)

Håper det går like fint neste gang for nå er jeg letta! Tuuusen takk for alle gode råd :)

så bra!!!!!!!!!!!! det går nok bra skal du se, man har jo alle sine peroder i livet når vi ikke syntes om alt så er vel det samme med våres søte små også.

du får holde oss oppdatert

Jeg hadde også badetermometer og mini hated og bade, så jeg prøve med litt varmere vann og da var det kos og stas og bade.

Hun synes rett og slett at vann tempraturen i følge badetermometer var for kaldt...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...