Gå til innhold

Noen fra Oppegård med termin i desember?

Anbefalte innlegg

Jeg er innflytter og skulle gjerne blitt kjent med noen i området. Kjeder meg allerede i mitt eget selskap... Blir sikkert bedre når babyen kommer, men det hadde vært hyggelig å ha noen å gå tur sammen med og ta en kaffe osv.

Fortsetter under...

Hei

Jeg bor i Oppegård kommune.

Har termin 1.1., så har ikke termin i desember, men er ikke så langt unna i alle fall. (hehe...)

Går hjemme om dagen. Har egentlig en god del å styre med, så kjeder meg ikke, men det er alltids hyggelig å bli kjent med nye mennesker.

:-)

Så hyggelig!

Har også masse jeg gjerne skulle ha gjort, men orker ikke så mye og da blir det fort kjedelig.

Hvor gammel er "lille Ma"?

Jeg har en jente født september 06.

Bor på Greverud.

Hei.

Selv er jeg 31.

"lille Ma" er født i juni 08.

Vi bor på Kolbotn.

Kjenner til det med å ikke orke så mye, og jeg har fått rimelig streng beskjed om å ta det med ro også. Blir alikevel nok som skjer når jeg skal på nye kontroller hver uke og jeg både går til fysioterapeut og på vanntrening.

Hvis det er på Høyås på tirsdager du har vanntrening så har vi nok møttes før:) Vet ikke om jeg kommer flere ganger... Behagelig med varmt vann, men tror ikke jeg får så mye utbytte av det. Blir bare lei av å ta av å på klær...begynner å bli vanskelig. Men omelett på cafe tar jeg gjerne:)

Annonse

Hehe... Verden er ikke stor...

Jepp, er en av lunsjspiserne ja.

Er litt usikker på om jeg kommer i morgen.

Skal på helsestasjonen i morgen slik at lille Ma kan få vaksine. Så vet ikke helt hvordan morgendagen blir.

Jeg er også litt usikker på hvor mye nytte jeg har av treninga, men jeg føler i alle fall at det varme vannet gjør nytte.

Lunsjen vi har etterpå er i alle fall hyggelig. Hvis du bestemmer deg for å slutte med treninga, så har du uansett muligheten til å møte opp til lunsjen. Er jo der til fast tidspukt uansett.

Er det vaksinering av alle barn eller bare de i risikogruppene? Har i grunnen ikke tenkt på at jeg kan vaksinere lillemor...

Stikker kanskje innom i morgen for lunsj hvis det passer. Halv ett tiden ca?

Fikk melding om at det var vaksineringer på helsestasjonene denne uka for alle barn født i 06 eller senere. Ulike dager for Tårnåsen, Kolbotn og Greverud.

Vi har bestemt oss for at lille Ma skal få vaksina for at vi skal slippe å få den smitta med oss hjem fra barnehagen. Hadde en annen virusinfeksjon her for noen uker siden som slo henne ut i to uker. Lite moro for både henne og oss, og vil jo helst ikke at hun skal smitte den lille som kommer heller.

Vi er vel stort sett ikke på caféen før kl kvart på ett. Vi er jo som oftest ikke så raske med å dusje og skifte. Jeg vet jo som sagt ikke om jeg får med meg badinga i morgen. Vet ikke hvor lang tid det tar på helsestasjonen. Håper at frøkna kan leveres i barnehagen etterpå. Det er slitsomt for mamma og kjedelig for frøkna å være hjemme om dagen.

• 2 uker senere...

Hei

Er innflytter hit selv, flyttet hit i januar og har så vidt blitt kjent med naboen min.. bor på oppegård.. dvs. ved siden av greverud:) Har termin nå i november, så har sneket meg inn hit:) Går du på greverud helsestajon? For da kan det jo hende en havner i samme barselgruppe:)

Hører til Greverud helsestasjon ja. Går til jordmor der nå. Håper de får i gang barselgruppe relativt fort. Sist fikk jeg ikke noe gruppe før etter 3 måneder. Kanskje vi sees!

Er det ditt første barn?

Ja det er min første:) Sist jeg var hos jordmor sa de at de nettopp hadde fyllt opp en barsel gruppe, så de 5 neste barna som blir født kommer i samme barselgruppe:) Vanskelig å si hvor mange av de fem som har termin i nærheten av hverandre:) Men jeg har termin i dag, så føder forhåpentligvis ganske snart, ser du har termin 12.desember:)

Er det hun jordmoren som sjeler? Hun er ganske grei synes jeg.

Hun sa de tar kontakt angående barselgruppe så fort de har fem som har født. Jeg tror jeg skal føde hver eneste kveld, så det skjer forhåpentligvis noe snart her også :)

Skal du til Ahus?

Helsestasjonen ser jo grei ut den også. Liten og koselig.

Annonse

Ja, hun som sjeler:)

Håper inderlig det skal skje noe her snart, begynner å bli veldig slitsomt å gå med denne svære magen:)

Ja, jeg skal til Ahus, så er litt stressa etter disse innleggene om at det har vært fullt der ved to anledninger. Typisk min flaks at det er fullt den dagen det virkelig setter igang. Skal du til Ahus?

Synes også at helsestasjonen virker liten og koselig. Siden jeg ikke har noen barn fra før, så vet jeg liksom så lite om dette med barselgrupper etc. Er riktignok tante til 9 stk, så har jo fått med meg litt om babyer;) men aldri hatt en egen, så det skal bli gøy. Dessuten syns jeg det er greit å vite at helsestasjonen ligger såpass nærme, at den er liten, og at det ikke blir alt for mange i barselgruppa:)

Skal til Ahus jeg og. Liker heller ikke disse innleggene om at det er fullt. Skal ringe å sjekke så fort det er tegn på at noe er på gang. Så får jeg heller dra til Ullevål eller Fredrikstad hvis det er fullt på Ahus.

Vet ikke hvor mange som sogner til Greverud Helsestasjon, men de har åpent hver dag tror jeg og det er jo kjempefint. To dager i uka innenfor et bestemt klokkeslett kan man komme innom for å veie og snakke med dem uten å måtte ha en avtalt time.

5 stk i barselgruppa er passe tror jeg. Vi var det i min forrige gruppe også. Hyggelig hvis man kommer godt overrens og kan gå turer og prate litt om de små. Man blir nemlig litt snever i tankegangen og det er ikke så spennende for andre som ikke har baby å høre om hele tiden.

Hvis du er tante til 9 stk så er du vel godt forberedt tenker jeg:)

hehe, 3 av de 9 tilhører broren min, så de har jeg hatt mye med å gjøre siden jeg var 15 år, da kom nemlig eldstemann. hun er 14 år nå, og syns jo tante er VELDIG treig:) hehe de 6 andre kom på lasset med søsknene til min kjære, så de har jeg kun hatt med å gjøre de siste 4-5 årene:) Men jegh er da hvertfall ingen nybegynner:) har skifta noen bleier opp igjennom årene;)

Hvis jeg skal anbefale deg noe, så bør det være at du velger ullevål fremfor Fredrikstad. Fredrikstad er langt unna,gammelt og slitt. Da hadde jeg heller reist til Kongsvinger, som er like langt unna som fredrikstad, bortsett fra at de har et MYE bedre rykte.. Men aller helst får vi håpe at de har plass til oss på Ahus:)

Hvor bodde du før du flyttet hit til Oppegård?

Jeg bodde i Oslo, men er opprinnelig fra Østfold.

Drar nok til Ullevål hvis det er fullt på Ahus. Men Fredrikstad er slett ikke slitt eller dårlig på noen måte. Det er tre flotte nyoppussede avdelinger. De hadde riktignok dårlig rykte for noen år siden, men jeg har bare gode erfaringer med Fredikstad. Har jobbet der og født der selv. Det som er fint er at det er lite sannsynlig at man blir stående i rushtrafikken, men mindre man kommer mellom kl 15-17. Også er de veldig gode på å unngå rifter under fødsel, en spesiell teknikk de bruker.

Foretrekker å føde på Ahus, men det er mest fordi samboeren min jobber i Oslo så det blir lettere å komme seg dit. Ahus hadde også dårlig rykte for noen år siden, men det kan man ikke henge seg opp i. Det er ofte ufortjent og media som fokuserer på enkelthendelser.

Kongsvinger høres fryktelig langt ut, men det sikkert fordi jeg ikke kjenner veien i det hele tatt. Håper virkelig jeg slipper problemet og kommer rett inn på Ahus. Gruer meg til reiseveien dit til og med.... Sist hadde jeg 5 minutter til sykehuset.

Jeg er opprinnelig fra Follo, men har bodd i Fredrikstad de siste 11 årene.

:) KOngsvinger høres mer langt ut enn det er:) for oss her i Oppegård er det like langt til kongsvinger som til fredrikstad. Men det virker nok lenger for en som ikke er vant med å kjøre der:)

Selv har jeg ikke vært på sykehuset i Fredrikstad siden 2006, og dengang hadde ikke fødeavdelignen bra rykte, men selvfølgelig kan tidene forandre seg:)

Jeg snakket med føden på Ahus i går, og de mente at en ikke trengte bekymre seg for at det var fullt. Om fødselen startet, var det bare å ringe, så hadde de nok plass. Kan selvfølgelig tenkes hun sa det for å berolige meg, men velger å tro at de har plass:) Det begynner å bli litt slitsomt å tungt nå, så håper inderlig babyen velger å komme snart. Har time til stripping på Ahus på mandag, og må innrømme at jeg gruer meg veldig til det, så hadde håpet hun valgt komme ut FØR det:)

Jeg er opprinnelig fra Moss, men bodde i Fredrikstad i fem år før jeg flyttet til Oslo i 2006:) Bodde i Bjørndalen:)

Ja du er jo på overtid du. Hadde vel vært fint å slippe strippingen. Hvorfor skal du det egentlig? Du er ikke så mye på overtid?

Trodde ikke det var så vanlig egentlig. Kjenner ingen som har gjort det.

Får håpe det skjer noe i helgen! Du må fortelle hvordan det går! Spennende.

Husker plutselig ikke hvor Bjørndalen er....Kråkerøy? Oredalen?

Det er nok stor sjangs for at vi har støtt på hverandre da:)

Jeg er rimelig klar selv om jeg har to uker igjen. Hodet er mer eller mindre festet og det er mye tyngre å bevege seg.

Jeg har hatt og har mye svangerskapsplager, bl.a. bekkenløsning. Derfor fikk jeg time litt tidligere enn normalt. For meg virker det nesten som om "alle" her inne på BIM blir strippet, tom FØR termin.. og når jeg snakket med JM, så sa hun at det er som regel det de gjør før de evt. setter igang fødsel kunstig.. Så jeg gjør bare som jeg blir bedt om:) Virker ikke som om hun har tenkt å komme før mandag, så får vel bare legge meg godt til rette i kveld og håpe på en god natts søvn:) Gir beskje di morgen om hvordan det går:)

Bjørndalen ligger rett ved siden av Oredalen:) Er der marka starter:)

Hodet til babyen min vaar ikke festet i uke 40, så ble litt bekymret, man hører jo hele tiden at hodet til babyen pleier feste seg tidlig på førstegangsfødende.. men både JM og lege sier at det ikke er noe farlig, så da får vi stole på dem:)

Heia,

lurte bare på om det hadde vært mulig å bli med i deres gruppa? :) Bor ikke på oppegård,men på holmlia,så det er rimelig nært. Har ingen bekjente i nær område,så hadde vært fint å ha noen å trille tur lamme når lillebror kommer. Selv har jeg ikke termin før 15.januar,men man vet jo aldri. Har ei lita snuppa født i august 2009.

Og gratulerer med gutten ;)

Lurer litt på hvordan du har fått til å ha termin i januar hvis du har en jente født i august 2009???

Regner med at du har skrevet feil årstall:)

Når er det hun er født? Jeg har en jente født sept 06.

Selvfølgelig kan du slenge deg på!

Gjerne flere også.

Har ikke beveget meg så mye utenfor døra enda. Har problemer med overproduksjon av melk og bekkenløsning, og er livredd for å få brystbetennelse. Såvidt jeg beveger meg ned i butikken og barnehagen.

Regner med at det blir mer tid til å gå turer og drikke kaffe i 2010.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...