Gå til innhold

hjelp til en som ikke har peiling!

Anbefalte innlegg

Men alikevel har ganske bestemte meninger om hva slags vogn jeg vil ha:)

Så håper noen kan komme med litt råd og erfaringer.

Jeg vil ha 4 hjul,bor på landet så syntes det er greit, gjerne litt store hjul(ikke silver cross gammel stil store).

Også må bagen, vil ha duovogn(hvis jeg tat rett at det er en hel bag og ikke en sånn "myk" bag man setter inn) bagen må være stor og romslig. regner med en stor baby.

I tillegg vil jeg gjerne at bagen skal være litt høyt, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er en vogn en venninde av meg som er veldig lav. Sånn at alle små barna kan stikke hode nedi til bayen uten problem. jeg vil gjerne ha en som er mer høy,som f eks simo vognen.

Så øsnker jeg meg gjerne en som har litt andre farger enn blå og svart:)

Kan noen hjelpe med valget?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140962539-hjelp-til-en-som-ikke-har-peiling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg tror Simo eller Emmaljunga duo eller kombi passer for deg. Har selv hatt Simo kombi og var/er veldig fornøyd med den på alle måter med unntak av at jeg ble litt lei av å løfte den inn og ut av bil. Bytet til en lett, enkel joggevogn da hun var ca 2,5, men brukte sportsvogna som sovevogn i barnehagen så lenge det var behov for det.

Både Simo og Emmaljunga kombi har harde bager som du setter inn i sportsdelen. Syns dette var praktisk, spesielt da vi bodde i bygård og skulle frakte sovende baby opp til 3. etg.

Venninnen min hadde Emmaljunga kombi, og vi var forøyde begge to. Finnes i alle mulige farger.

Takk for svar! Siden jg har ei venninde som har simo vogna så har jeg tenkt litt på den, men vil liksom ikke lik:) Skal se på den andre du anbefalte:)

Glemte å skrive at mannen min er nesten 2 meter høy, hvordan er vogna i forhold til det? kan man justere håndtaket feks?

Emmajunga Mondial, eller Emmajunga duo edge med teleskop handtak eller Brio Happy med teleskop handtak.. om mannen din er så høy, så er det bedre med teleskop enn med det vanlige vippe håndtaket, pga når man vipper opp håndtaket kommer man nærmere vognen på en måte, og da vil ha hele tiden gå å sparke i vognen..

Vi har Simo duo og er veldig fornøyde. Min mann er høy, og han har ikke klaget på vognens høyderegulering.

Simoen har stor bag (80 cm lang), god fjæring, den er fin å trille og den er lun.

En ulempe med både Emmaljunga edge duo og Simo due er at det er tunge vogner. Tyngden har ikke noe å si så lenge man ikke har en haug med oppoverbakker.

Simovognen har litt mer fjæring enn Emmaljunga Edge Duo, ellers så er de vel ganske like.

Jeg ser at det er en som har anbefalt Emmaljunga City Cross, men den er mye lavere enn både Emmaljunga Edge Duo og Simo duo. I tillegg er bagen mindre. City Crossen er en fin vogn, men den har rett og slett ikke det du spør etter.

Til slutt så vil jeg tipse om at de har terrakotta farget Simo duo vogn til 3300 kroner på babyshop: http://www.dinbaby.com/forum/thread/140962539

Det er virkelig billig! Så hvorfor ikke prøve en orange lignende farge! Det passer både til gutt og jente. Når du en gang vil bytte vogn så kan du selge den for 2000 eller 1500 kroner uten å ha tapt så mye penger på det.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...