Gå til innhold

Tidlig ul dag kanskje tvillinger her også.......

stinemin med tvillinger

Anbefalte innlegg

men så bare et bankende hjerte, jeg er overlykkelig uansett nå, så lettet over at ihverfall der hjertet banket, Den det banket på var 20mm og den som ikke var 13mm....

oi oi oi dette blir spennende... Er akkurat 6 uker i dag, så ny ul neste uke:)

Fortsetter under...

Så flott at du fikk oppleve å se et bankende hjerte - gratulerer :-) Var det ikke moro?? Jeg stusset imidlertid også litt på størrelsen - 20 mm var da veldig stort så tidlig? På min ultralyd 7+2 var begge 10 - 11 mm store, og da jeg ringte Haugesund for å oppgi resultatet og jeg lurte på om det var en grei størrelse, så svarte hun 'Ja, det er akkurat det målet jeg pleier å skrive ned når folk ringer etter UL i uke 7'. Og her på BIM står det at fosteret vanligvis er ca 18 mm langt i slutten av niende svangerskapsuke. Men når det er sagt, så kan nok sikkert målene variere en del :-) Og du skal se at hjertet begynner å banke på det andre, også - det er jo ikke alltid man er hjertebanken etter bare seks uker. Dette blir spennende!

Jeg måtte bare ringe å høre. Det var fosterhinnesekken som var 20 mm og 13 mm...

Så da fikk jeg klarhet i dette.Uff de synes sikkert jeg er hysterisk, men jeg vet jo endel om dette nå og jeg blåser i hva de mener. Den ultralyden var iallefall ikke av nyeste sort for å si det sånn, men hjertet banka på den ene...

skrekkblandet fryd om det blir 2 igjen, mitt forrige tvillingsvangerskap ble jeg en diger elefant med svangerskapsforgiftning... gikk opp 40 kg, men ned 30 på 14 dager etter keisersnittet..

Annonse

Neida, de synes nok ikke du er hysterisk bare fordi du vil forsikre deg om at du sitter med riktig informasjon! Men helsepersonellet merker nok at vi ivf-damer vet hva vi snakker om, i motsetning til de som blir gravide på naturlig vis og ikke en gang vet hvordan egget har delt seg på dag to, hehehe.

Så du ble også utsatt for 'dårlig' ultralydutstyr i dag? Rart at utstyret skal variere sånn fra sted til sted. Høres ut som min Haukeland-opplevelse (gyn. poliklinikk), det var meg en gåte hvordan hun kunne se noe som helst på den skjermen. Jeg kunne ikke en gang se fostersekken, selv om hun pekte den ut for meg.

Hm. Kjenner jeg blir litt stresset av den tvillinggraviditet-opplevelsen din. Høres både slitsomt og risikabelt ut...

Det er så forskjellig fra person til person, så ikke bekymre deg. Jeg gikk jo ned alt veldig raskt, , men begge ungene hadde kolikk og gråt ustanselig. så hadde jeg en utro mann i tillegg og ble alenemor da barna var 6mnd... så min opplevelse med å få to var tøff kan man si.Men det er slitsomt med tvillinger, ingen kan si noe annet, husker jeg ble kjempeskremt av flere tvillingmammaer når de fortalte meg hvordan dagene deres var, men er glad for at jeg var forberedt. Veldig viktig å stå sammen som foreldre og hjelpe hverandre. Man er helt avhengig av å samarbeide!!! Det er spesielt når barna er så etterlengta også da, vi tåler mer da:) Jeg så min første film på tv igjen da barna var et år, før det var det umulig.Så man mister all egentid og er bare der for de små etterlengta nurkene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...