BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Hmm... lurer litt no... Har aldri tenkt på å skaffe oss det, syns det virker meir som et fengsel for barna enn ein lekeplass.. MEN, så var vi til fysio med vår lille, og han anbefalte faktisk å skaffe oss en. Argumenta var mange. F.eks at det var lettare for barnet å lære å bevege seg, reise seg opp osv. Og at det blei en trygg plass for barnet, der det kunne akseptere å ligge litt i ro aleine ( huff, det hørtes fælt ut. Men han mente kun mens eg måtte på do o.l.). No er lillegull 8 mnd. så syns egentlig det at det er litt seint å venne han til ei lekegrind, men er usikker? Vil uansett ha ei grind til nummer 2 (en gang laaangt i framtida ;-) ), så barnet kan ligge trygt for storebroren. ;-.) Noken synspunkt/erfaringar?
Gjest Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Har hatt de samme tankene som deg, at det virker som et fengsel, så vi har vært bestemt på at det vil vi ikke ha. Men nå er jeg usikker. Folk sier det er veldig trygt for barnet, og når barnet begynner å krabbe, så kan du trygt gå på do uten å være redd for at barnet skal skade seg...Er veldig usikker...
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Tenkte det samme som deg, så vi hadde ikke lekegrind til nr 1, men vi har hatt/har til de andre barna. Som du sier, for at de skal få ligge noenlunde trygt og i fred for eldre søsken. Her har lekegrinden blitt brukt masse den første tiden og så gradvis mindre og mindre fra 4-5 mnds alder av og omtrent ikke brukt etter 7-8 mnds alder. Så jeg ville kankje ventet til nestemann om jeg var deg. Kunne aldri satt en stor baby i en liten lekegrind, da er det bedre å sikre leiligheten/huset godt slik at barnet kan bevege seg fritt rundt der h*n vil mens mammaen/pappaen er på do osv.
møyfriid Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 helsesøstra vår mente at babyen burde få utfolde seg over hele stuegulvet, og var derfor ingen tilhenger av lekegrind. jeg har faktisk ikke tenkt tanken engang, her ruller snuppa seg dit hun vil, og så er jo vi alltid sammen med henne. Jeg tror det blir litt smak og behag, sikkert mange forskjellige synspunkter. Det blir kanskje annerledes når man får flere barn...
Gulljente+gullgutt Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Jenta vår er 9 mnd og har hatt lekegrind siden hun var ca 4 mnd. Hun ser ut til å stortrives der. Har masse leker og er oppi hver morgen når jeg dusjer. Hun kikker opp når jeg kommer, men gir ikke tegn til å ville bli tatt opp. Har en grei morgenstund der (ca 10-15 min) før frokostgrøten. Senere på dagen er hun der kun dersom jeg skal på do, hente post etc. Klager aldri på å bli lagt oppi. Men er jo helst rundt omkring på hele gulvet :-) Jeg vil ha lekegrinden til nestemann og (når den tid kommer). Men alle må jo velge det de synes er greiest. Tror ikke barna ser på det som et fengsel, har jo masse leker å være opptatt av :-) (så lenge de ikke blir lagt oppi ofte og lenge)
mai09-baby Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 vi har lekegrind til snuppa vår, først og fremst fordi det er fryktelig gulvkaldt her vi bor. Men hun trives godt der, likegodt som på gulvet. Om ikke bedre i og med at vi har bygd opp så hun ligger 20 cm over gulvet og får mer oversikt over hva vi driver med:) Kan ikke tenke meg at babyer bryr seg noe større om man legger dem på en matte på gulvet eller i grinda.. Vi kommer selvsagt til å la jenta vår krabbe rundt på gulvet når hun blir større, man er jo stort sett alltid innenfor rekkevidde. Men som sagt over her, er det jo fint å kunne gå på do og annet innimellom uten å måtte ha med småen på armen
MiMa09 Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Vi kjøpte lekegrind til mini da han ble født. Den har fungert som soveplass på dagtid, og vi har hengt opp ting å se på på kantene. Det er jo etterhvert kommet litt kosedyr og sånn oppi der også, men det er en strålende plass for ham. Han protesterer ikke på å bli lagt der i det hele tatt. Han liker derimot ikke like godt å ligge på gulvet. Etterhvert som han blir større og ikke bruker den lenger blir det vel en oppbevarinsplass for lekene hans. SÅ vi har hatt super nytte av den :-D
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 12. november 2009 #8 Skrevet 12. november 2009 først tenkte jeg på det som et fengsel, men etter å ha tenkt på hva vi ville bruke den til så syntes jeg ikke det. det skal ikke være et straffe sted det skal være et sted hvor tassen kan ligge når vi spiser i spisestua, hvor han kan kose seg når vi lager mat, om jeg skal dusje osv. han er bare 3.5 mnd men vi sett den opp for en uke siden så han kan bli vandt med den. har hund så er også et sted hvor jeg vet han er trygg, har trapper så er mest for hans sikkerhet dette. selvfølgelig vil vi nok klare oss uten men syntes det er greit som hans fristed. har en lekekasse utenfor krinden slik at vi kan bytte ut lekene. ser virkelig kos ut oppi grinden
Style_hunter Skrevet 12. november 2009 #9 Skrevet 12. november 2009 Vi har også lekegrind til vår sønn og har hatt det fra han var 5mnd. Super deilig myk lekemadrass som hører til lekegrinda slik at han ikke slår seg når han ruller frem og tilbake i vill fart. Vår sønn er veldig aktig og ruller og turner rundt så farlig å la han ligge på gulvet (for hardt og han har allerede slått hodet litt når han har kastet seg bakover). Der vet vi han er trygg og kan holde på som han vil de 15-30min før han blir lei:) Har en Brevi soft&play blue sea som anbefales på det varmeste:)
Squirrel79 Skrevet 12. november 2009 #10 Skrevet 12. november 2009 Vi har også lekegrind og har hatt det siden mini var ca 6 mnd. Nå er han 9 mnd og trives fortsatt i lekegrinda. Det var inne i den han reiste seg opp for første gang på beina. Vi har en BabyDan Park a kid lekegrind. Den har en dør som man kan åpne, noe som er veldig praktisk. Den er ganske dyr, men jeg har planer om at den kan brukes som lekehytte når mini blir større. Jeg har montert et Fabler speil fra IKEA inne i grinda, i tillegg til at jeg har hengt andre leker rundt kanten. Dette er stas, og han storkoser seg med å leke med disse tingene. Det som er aller mest populært er vognleka jeg hadde når jeg var liten, hehe. Det er ikke noe problem å la han leke inni grinda når vi trenger å gjøre ting hvor vi ikke kan følge med på han. Nå om dagen reiser han seg opp over alt, og faller stadig vekk. Da er det greit at han er trygg inne i lekegrinda. Resten av dagen lar vi døra på grinda stå åpen, og han krabber stadig vekk inn i grinda selv, for det er der alle lekene hans ligger.
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 12. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2009 Ja, no har eg kjøpt lekegrind! Tenker at det skader ikkje å prøve. Vil jo uansett ha til nestemann, så om ikkje lillegull venner seg til den så har eg den jo. Satt han oppi litt for å prøve ut korleis han likte det. Og det såg heilt greit ut. Likte veldig godt å ligge å holde fast i sprinklane, men var ikkje så fornøgd da han ikkje greidde å ake seg så langt bakover (det er einaste måten han greier å komme seg rundt enda), men kanskje det fører til at han vil prøve å krabbe? Blir spennande å sjå! Kjekt å høyre at det er fleire som brukar det,!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå