Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Skjærene har inntatt hage og fuglebrett. Hvordan skal jeg bli kvitt skjærene? De skremmer jo bort alle småfuglene..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Her i Oslo henger folk opp cd-plater (blinkinga når de blåser og lyset reflekteres skremmer dem) og slike "spiraler" på balkonger og i hager for å skremme vekk skjærer og trost, men hvis det er på fuglebrettet hjelper det vel ikke så mye siden dette sikkert også vil skremme småfuglene??
Trollet73 Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Småfugler og skjærer kan gjerne eksistere sammen om det er nok mat da. Jeg elsker skjærer og hadde lenge en tam skjære som var en del av familien. Om sommeren spiste vi middag og frokost sammen på verandaen. Skjærer spiser alt mulig og de elsker å terge katter. Om det verken er mat eller katter i nærheten, så gidder de ikke å være der. De er utrolig intelligente.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Det er jo maten til småfuglene da.. Og naboens katter.. Kanskje de kunne jagd kattene. Problemet med skjærene er at det blir så mange av de. Og jeg trodde de jagde småfuglene. Men om de ikke gjør det er det jo et problem mindre. Vi har av en eller annen grunn hatt et problem med kråker, skjærer og i sommer måker her. Har en mistanke om at det kanskje er noen som dumper søppel et sted i nærheten. Kråkene forsvant etter noen skudd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå