2Gull09♥11!! Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Heisann! Skal på flytur til USA i slutten av uken og er en ny og uerfaren flaskemamma! Gullet er 5,5 mnd og har fått utelukkende erstattning i litt over 1 mnd! Trenger tips og råd til hvordan å komme oss gjennom reise og opphold hos familie der borte. Tenker ta med Hipp Eco2 til hele oppholdet i bagasjen. Tenker å ta med kun 1 pose grøt (virker som om grøt er grøt og ikke så vanskelig Til reisen får jeg inntrykk av at det er best med ferdigblandet MME. Nan da... Hvordan gjøre dette praktisk med flasker osv.... Jaiks litt nifst dette her... Håper ikke dere tror jeg er helt svimete, men dette er en siste liten tur pga dødsfall i familien, så jeg er svimmel av å planlegge denne turen på kun 3 dager! 1100000 ting å tenke på!! Takker for allllle innspill
Prusseluskan Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Hei, hei! Det høres styrete ut med flaskereisebaby, men det går riktig fint når man bare har med alt man trenger:) Det enkleste er, som du sier, å ta med ferdigblandet til reisen. Vi har pleid å ta med ferdigblandet småfolk og nok flasker til så mange måltid vi antar at hun trenger underveis pluss en til for sikkerhets skyld. I værste fall får du alltids vasket en flaske på flyet/flyplassen, og kokende vann til "sterilisering" har de jo, så om du bommer litt på antallet er ikke det krise. Vi har hatt med både mm og mme på flaske, og oppvarming har ikke vært noe problem. Ble faktisk overrasket over at de alltid fikk perfekt temp på melken de varmet for oss;) Og ikke tenk på sikkerhetskontrollen, du har lov til å ha med alt du trenger av mat til baby, også vann på termos. Sjekk for sikkerhets skyld hva USA sier om dette, men vil tro de har samme policy, og så lenge du har ferdigblandet på forseglet kartong regner jeg med at det går greit. Dersom du er i tvil: ta med pulver til hjemturen, de har jo kokt vann på fly så blandemetoden kan være en kriseløsning. For sikkerhets skyld har vi alltid hatt med en pulverdispenser med ferdig oppmålt pulver til tre måltider. Kjekt å ha tilfelle forsinkelser etc. Skulle det bli behov for pulver er det jo bare å be om kokt vann, og så blande ut med flaskevann, det skal være trygt å bruke. Under oppholdet gjør du som vanlig, dersom du er usikker på vannkvaliteten kan du alltids bruke flaskevann, men så lenge du koker skal det ikke være noe problem å bruke vann fra springen. Koking av flasker får du sikkert låne en gryte til, evt ta med sterilisator dersom du har det og har plass. Har du termos til turbruk? Veldig lurt å ta med den slik at du alltid har ned kokt varmt vann til mme selv om dere skulle være ute en tur når småen blir sulten. Og du, de har ferdigblandet mme i utlandet også, ofte selges dette på apotek, så hvis krise får du alltids tak i mat til lille. Hvis du lurer på noe mer er det bare å hyle ut, send meg gjerne en pm hvis du har behov for litt moralsk-reise-med-flaskebabystøtte;) Jeg skal dytte opp to gode tråder som ligger under her, riktig tilberedning av mme og generelle råd, ta spesielt en titt på generelle råd, der ligger mye lur info. God tur:)
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 Jeg har med flaske med kaldt kokt vann, thermos med varmt vann, ferdig oppmålt pulver og nok flasker. Bruker hipp 1 da, kan brukes så lenge de trenger mme, hipp 2 er såvidt jeg vet ikke nødvendig å bruke. Hipp1 blandes mye lettere i vann enn hipp2 (bare et tips) Hatet den nye hipp 2. Jeg har samme som nevnt ovenfor med meg på soverommet om natten også jeg, da slipper jeg opp av senga. Mitt blandingsforhold er 60ml kaldt vann på flaska, 60ml varmt vann fra thermos, helle i pulver (4 skjeer) riste, helle i kaldt vann opp til 170 ml:-) Fiks ferdig på 30 sek. Dette er mitt andre flaskebarn, og det er definitivt det enkleste;-) God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå