Gå til innhold

Freken, Husmus, Ella og Lykkers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke kommet meg til legen for vaksine, det er vel på tide snart. Får ikke helt bestemt oss om Prompelomp skal vaksineres. Tenkte vi tar den først og så får vi se...

I dag skal vi på Thanksgivingmiddag hos broren min med hele family´n. Prompens 7 mnd eldre fetter liker ikke å leke med han, så vi får se hvordan det går. Stakkars lille prompelomp som vil leke med alle.

Skrevet

Flisa vil garantert leke med prompelomp! Hun leker med alle og enhver, ikke alltid de er så ivrige på å leke tilbake da men:p

Idag skal vi på kino (igjen gitt!), mens besteforeldrene skal passe skrulla. Digg med litt alenetid, det har jo ikke blitt altfor mye av det den siste tiden! Ellers har vi ENDELIG fått vaskemaskin i hus, så nå går den for fulle mugger der nede- er en GOD del som må vaskes nå ja.

Når det gjelder vaksine, heller jeg faktisk mot å ikke vaksinere flisa- så på den Schrødingers Katt- dokumentaren og ble igrunnen ganske så beroliget når det gjelder farligheten av influensaen. Litt fint å høre noen andre enn FHI uttale seg om saken, dessuten er jeg ganske sikker på at vi hadde den i sommer som sagt.

Sender deg veibeskrivelse osv på sms husmus, blir koselig å se dere igjen imorgen=)

Skrevet

Ja, her var det ikke mye action gitt!

Så bissi kan dere da ikke være!

Vi har satt opp dagseng i stuen så nå sovner jeg på den enda tidligere enn vanlig. Jeg synes fortsatt ikke jeg får nok søvn, og nå er jeg vel oppe i 12 timer.

Ellers, vi tente juletreet utenfor her i går med gløgg og pepperkaker og julemusikk mens Prompen satt fornøyd på husken "sin".

Jeg har fortsatt ikke hengt opp noe julestjerne eller andre ting, men får vel se og få gjort det i dag!

Hvor pleier dere å feire julen? Vi hadde (igjen) tenkt å reise på fjellet med bror og svigerinne og fetter, men det blir ikke noe av siden svigermor kommer på besøk og det er en sjanse for at jeg må innom jobben i romjulen.

Derfor blir det julaften her og vi åpner ikke presangene før 1juledag som de gjør borte i Canada.

Vi vurderer fortsatt en to dagers luksustur til London uten bærn, men vi får se hva det blir til.

Angående det vi snakket om i går Lykkers, hvordan får man de til å skjønne NEI?

Han skjønner hva det betyr, men hører ikke i det hele tatt. Noe som er innmari irriterende når han vil stikke fingern i kontakten fordi jeg sier nei og det er jo kjempegøy.

Skrevet

Jau, travel er man. Spesielt med ubrukelig mann. Etter antibiotikakur har det nå blitt mer levelig, og jeg har insistert på å gå tilbake til jobben. Reiser til Oslo i dag og blir til onsdag kveld. Så vi sees da.

Nei er ikke noe problem her i huset. Jeg kan bare si N... og tjukken legger seg som en stiv pinne i gulvet og hyler neineineineineinei...dritforbanna rett og slett. Visse ting peker han på å sier nei, som for å konstantere at dette får han ikke lov til (som ikke er mye tross alt). Vi innførte det vel ved å si nei, samtidig som vi løftet han bort. Fra farlige ting altså. Ellers prøvde jeg vel mer å avlede. Så det er liksom ikke oppbrukt, og betyr noe. Jeg sliter mer med at han blir så eitrende forbanna av å ikke få lov, enn at han ikke skjønner. Jeg har vært eneforsørger i en uke, og det har blitt en god del mariekjeks. Han vet hvor nomminom ligger. I går var han å hentet sitt eget middagsglass i skapet, og det var til og med et med klomper i. Og han svelget unna noen munner risengrynsgrøt. Blir det mann av han også kanskje?

Og mammadalt har vi også blitt. Kosekosekose og bærebærebære. Koselig og slitsomt på en og samme tid.

Vi skal feire julaften hos svigers. Men jeg har tenkt å dra med meg lasset i bilen og kjøre hjem på kvelden. Jeg orker ikke overnatting. En times kjøretur.

Skrevet

Er det ikke tonnevis med usunt transfett i Mariekjeks a? Eller har de skjerpa seg i det siste kanskje?

Her har vi vel igrunnen kjørt litt motsatt taktikk av dere Ella- vi har sagt MYE nei og det har ført til at hun har skjønt poenget tilslutt og stort sett tar et nei for et nei. Blir fristelsen for stor, hender det såklart at hun overhører nei´et og utfører udåden med store øyne mens hun ser på meg med et blikk som tydelig viser "dette får jeg vel egentlig ikke lov til mamma" hehe.

Siden vi sier en del nei, er vi imidlertid flinke til å rose henne også- og sier ofte at hun er flink osv og da blir hun SÅ stolt og føler mestring delux. Når vi sier nei, tar vi henne ofte bort fra situasjonen/ avleder henne, eller sier "farlig" i et bestemt tonefall hvis det er noe som faktisk kan være farlig. F.eks olje-ovnen vi har stående på stua har hun fått STOR respekt for, og sier "nei-nei" hver gang hun går forbi.

Vi drar tradisjonen tro opp på hytta i jula, skal være der i to uker- gleder meg allerede! Her regner jo all snøen bare bort hele tida, så litt skikkelig snøhvit jul skal bli bra, forhåpentligvis blir det både aking og skiturer.

Hadde vært morsomt å møtes, Ella- bare si hvor og når så skal jeg se om vi får til å komme=) (du er jo selvfølgelig hjertelig velkommen ut hit og kikke på huset også, men det får du vel neppe tid til kanskje..)

Skrevet

...forresten- flisa har lært seg et nytt ord idag; gakk-gakk (den gule bade-anda og en and i boka hennes). Faaantastisk altså.

Skrevet

Nei, da er det vel bare å vente i spenning på at han skal slutte og synes at det bare er gøy med nei nei nei. Sukk.

Mener du meg også med å møtes ? I såtilfelle må det skje i byen. På dagtid. Jeg er bissi karrierekvinne med mye drama på jobben om dagen så jeg MÅ være der så jeg er sikker på at ingen går bak ryggen min for å sverte mitt gode navn og rykte. Seriøst.

Både jeg og far i huset var i hvert vårt rom i går da vi begge to hørte klart å tydelig Prompen som sa I love you. Men sier han det igjen så vi kan få bekreftet det? Nei. Så gudene vet....

Ellers er det få ord han gidder å gjenta. Kitty er populært, men ellers går det stort sett i namnamnamnam og olliolliolliolli.

Nå er det taco og desperate housewifes. Måtte ha litt bondefredag på en mandag.

Skrevet

Gode nyheter!!!!! Mr J har fått innvilget hjemmekontor to dager i uka, så fra februar kan jeg begynne å jobbe 40 % uten at vi trenger å sende flisa i barnehagen!! Jippiiii altså- det blir jo helt supertsmupert; to dager på jobb og tre dager hjemme i uka=)

Nå er jeg SÅ lettet her, for var egentlig lite lysten på å sende flisa i bhg allerede, men har jo lyst til å få jobba litt også, og nå får vi i både pose og sekk. Planen er da at gubbestubb passer flisa på dagen, og begynner å jobbe på ettermiddagen når jeg kommer hjem fra jobb, nais altså!

Ellers må jeg si at prompen har den søteste kalkun-bablingen jeg har hørt på lenge, kanskje flisa lærte noe av ham der, for nå har hun faktisk begynt å eksperimentere litt mer med forskjellige bablelyder hun også, og gækk-gækk er foreløpig favoritt som sagt.

Her er det hvitt på bakken, sol og 2 minus idag, og jeg oppdaget med glede at de har begynt å sprøyte snø på golfbanen her borte, dvs at snart er akebakkene ferdig preppa og vi kan sette utfor juhuu :D

Skrevet

Da var jeg tilbake fra Budapest - orker ikke å si mer om det. (Annet enn: kjekt, søvn, øl, vin, søvn, kurbad, shopping, mat, mat, lengte lengte lengte lengte etter snuppelure) Tabbet meg ut på returen, hvilket endte i at vi måtte overnatte en natt på skrekkelig hotell og stå opp klokka 4. Kom hjem til sjuk (og sur) mann og daue potteplanter.

Men nuh er jeg her!

Lykkelig - bra det ordnet seg for dere med barnehage. Selv er jeg kanonglad for at snupp går i barnehage. Hun stortrives.

Feirer jul hos mine foreldre som bor i periferien. Har ikke vært der siden august, så jeg gleder meg. Andre gjester: min bror på 21 og hans (gutte-)samboer, og min 27 år gamle homofobbror. Ta med deg kamera og kom, Husmus!

Ellers - alt flyter så j'æklig og jeg har tusen ting som må gjøres og får familie på besøk i helga og i det heletatt.

Hvem av dere er det som mottar nakenbilder fra en av de andres mann??

Skrevet

DU, FF, jeg takker så mye. Jeg fikk en kjempeide til manus nå!

Jeg er så sinnsykt i tvil om dagen, jeg har lyst på bil og nå har jeg funnet den jeg vil ha og. En Golf til en billig penge. MEN, trenger vi det? Tja.....Det blir jo endel ekstra utgifter og kanskje det lureste er å vente til vi er tilbake fra Canada igjen som er "barnefaren" sin plan.

Tja og ha.

Ellers har jeg så mye å gjøre på jobb at jeg må ta med meg ting hjem og i går mista jeg tre timer med arbeid i løse lufta. Men jeg rekker å være her alikevel gitt, så jeg tror dere egentlig bare overdriver om hvor mye dere har å gjøre :D

Nå skal jeg se på House og så er det frem med påsyns dvden så jeg kan skrive slemme kommentaren til klipperen i morgen.

En annen hysterisk festlig ting (var det noe annet her som var festlig?) Min neste produsent avslørte i dag for meg at hun var gravid, og jeg som hadde så angst for å fortelle henne, hehe.

Skrevet

Neinei, jeg mente ikke å treffes i Oslo, men når jeg kom tilbake. Her altså. Business, business, no time for fun.

Transfett? Kjeks, sjokolade, brus og andre godterier er ikke sunt, punktum. Og skal utelukkende spises i helgene. Men når grøt og middag og brød ikke er populært pga tenner, vaksine og generelt dårlig humør, så lurer vi inn det som lures inn kan. Men nei, jeg sjekker ikke for hverken transfett eller andre ulumskheter i mat, hverken i den jeg, mannen min eller barnet spiser.

Must go.

Skrevet

Ho ho ho i stua (altså nisse-ho-ho)!

Her er vi igjen, var litt "bissi" igår med julegaveshopping og kalender-laging og div div. hehehe, er som pensjonistene vettu, ingen er så travle som dem som går hjemme hver dag:D

Transfett er jeg litt obs på, pga faren for hjerteinfarkt osv, men sukker er null stress (prøver å begrense flisas inntak riktignok, men meg selv ere ikke så nøye med)

Nå skal jeg skrive opp den typiske dagen hos oss, les det den som er interessert (husker vi skrev detaljerte timeplaner for måltider osv "før i tida", dette blir noe av det samme)

kl 10 - flisa våkner

Vi koser oss i senga- med bøker, kosedyr og smokk.

Så går vi på badet, jeg steller meg, mens flisa går rundt badekaret og leker og produserer dagens bæsjebleie.

kl 11- spiser frokost, tar oss god tid. Brødskive med baconost, og litt ymse annet, f.eks eplebiter, noen skiver gulost, litt skinke osv. Vi hører på radio og flisa leker med noen leker ved bordet mens jeg rydder kjøkkenet

kl 12- går ut en tur, enten på lekeplassen eller trilletur

kl 13- mellommåltid- youghurt og litt frukt

kl 13.30- flisa sover, som regel 1- 1,5 time

kl. 15- middagsglass

kl 15.30- dagens "aktivitet", enten plastelina, fingermaling, shopping-tur, gå på butikken eller få besøk av andre barn, som regel lille klarinett (dette er enten på formiddagen el ettermiddagen), gå på besøk eller få besøk av andre.

kl 17.30- vi spiser middag. Flisa får noen smakebiter på grønnsaker, ris, fisk osv, men blir aldri de helt store mengdene enda.

kl 18- pappa-lek

kl.19/ 19.30- kveldsgrøt (tar laaang tid, for grøt er kjipt og kjedelig)

kl. 20.30- flisa er i drømmeland Zzzzzzzz

Dette er som sagt gjennomsnitts-dagen, med litt variasjon såklart.

Ellers så har jeg kjøpt julekalender til meg selv i år, og synes det er stor stas å åpne lukene (hehe, den var på tilbud på Rema til 10 kr, og det er en typisk "jentekalender", med lipglosser, strikker, hårspenner osv- så planen er å ta vare på de små gavene til flisa blir litt større og får mer glede av det selv).

Skrevet

..og forresten- etter jul skal vi begynne å gå fast på åpen bhg en eller to ganger i uka!

Skrevet

TJa, nå har jo ikke jeg noen fulle dager hjemme med Prompen, annet enn i helgene. Men da ser dei slik ut:

Kl 08 (i det siste kl 07!!!) våkner han, bleieskift og melkeflaske i vår seng. Lek i sengen i 20 minutter før vi endelig står opp.

Kl. 08.30 han sitter i stolen med noen leker mens jeg lager frokost til meg selv. Ut i stuen og på med tv´n litt barnetv først før han går lei, så er det God Morgen Norge for meg.

Ca kl. 09 09.30 er det grøt. LItt lek etter det for en aldri så liten bæsjebleie så er det i seng og jeg går enten på jobb eller ut i stuen igjen hvis det er helg mens han sover.

Kl. 12.00 lunsj, brødskive og noe frukt. Han spiser det og eple selv, så jeg styrer med andre ting mens han ordner seg selv.

Kl. 14.00 er det lur nr 2 stort sett hvis vi er hjemme eller om vi er ute på cafe eller annet babybesøk. Han digger å være på cafe og kan sitte der i et strålende humør i gjerne 2 timer.

Ca kl 15 15.30 er det middagsglass

Lek hjemme frem til Drømmehagen kl 18.00 (istedet for 17.30) deretter grøt og så er det bad og i seng kl. 19.00

Vi burde gi ut alle trådene våre i bokform. Det har jo skjedd en del på dette året!

Skrevet

Jeg tror dagene hjemme forløper seg sånn for tiden:

09:00 Weiki, weiki. Rett opp å skifte bæsjebleia og tvinge gjennom noe tannpuss (mulig dette skjer etter frokost, hva vet jeg).

09:30 Grøt, fullkorn naturell 8 mnd av to dl van. Og vann attåt. Ikke alt blir spist opp lenger. Stjeler litt av skivene og melka til pappaen sin, men det meste bortsett fra prim havner på gulvet.

10:00 Hunden luftes mens barnet sitter i vogn, og så spankulerer de to gutta ned på åpen barnehage. Her har de vært hver dag denne uka. Mannen går på veggen hjemme, og det gjør tjukk også. Her jobber det kreative damer og det er barn som tjukken kan leke med. Pappaen til tjukken snakker med hjemmeværende mødre og kooooser seg.

11:00 Rydding og lunsj i barnehagen. Skiver blir lekt med og youghurt blir spist.

13:00 Hjem og sove. Sover stort sett fra ca 13:30 til 14:30, av og til mer av og til mindre.

15:00 Middagsglass. Fortsatt på 6 mnd hipp, men har begynt å tolerere 6 mnd nestle. Tragisk.

15:45 Dagens høydare: familiens heltinne kommer hjem med bacon'et.Kose, kose, kose. Vise mamma alle sauene og bilene i huset (her er vi litt kreative med hva som er sau og bil), samt spille fornærmet, sint og trist hver gang mamma prøver å sette rompa ned i sofaen.

17:00 De voksne spiser middag. Tjukken tygger på et rundstykke, eller leker med noe grønnsaker. Moro, men lite næring.

Så leker vi til det kjedsommelige. Her burde vi sikkert vært flinke til å gå UT å leke, men herregud så lite det frister i mørkt og surt vær. Nei, innelivet fungerer utmerket. TV'en står som regel på Disney Playhouse på denne tiden, med avbrudd av drømmehagen, for da får mamma og pappa innimellom sneket seg til en dotur og liknende.........huff.

19:00 Grøt

19:30 Bading annenhver dag

20:00 Natta tjukkebolla. See you in the morning.

ps. pappaen tar stort sett bading og legging hver kveld. Shame on me. Men det funker utmerket.

Skrevet

Her har vi svigermor på besøk i helgen, og flisa synes det er stor stas å bli dullet og dallet med av hengiven farmor, bare synd at været er så dritt men men.

Igår hadde vi "barselmøte" her ute- tre kollegaer fra jobb med sine små på 8-9 mnd og 1,5 år. Flisa trivdes som plommen i egget, men sliter fortsatt med å dele lekene sine med andre. Vil liksom ha alt det de andre barna har, og da blir det jo problemer. Men men, det går seg vel til etterhvert vil jeg tro.

Ellers har jeg kjøpt inn de fleste av julegavene allerede (ny pers rekord- tidlig ute i år), og skal snart få satt igang med pepperkakebakst. Vurderer å ta en lettvint løsning og kjøpe ferdig deig i år- noen å anbefale?

Skrevet

Ja. takket være en ekstremt sutrete VOKSEN mann som liksom er syk så ble det ikke noe jobbing på meg i dag nei. Irriterende. Jeg prøver liksom å jobbe inn julen for ikke søren om jeg gidder å gå på jobb da og betalt vil jeg ha.

Det var kanskje like greit at jeg ble hjemme, nå har jeg vasket 8 vaskemaskiner med klær og jeg har fortsatt to igjen. Sukk.

Hva kjøper dere i presanger til venner? Jeg er så drittlei av de presangene jeg får av en venninne. Alt er kjøpt på Nille og i fjor fikk jeg en pizzaskjærer. Hvem gir bort sånt? Hun får alltid fine presanger av meg, men jeg merker at i år så gidder jeg ikke. Tenkte jeg skulle kjøpe EN kopp til henne på Nille og håper hun sier noe. Da skal jeg minne henne på de TO koppene jeg fikk en gang derfra. Eller det spygrønne bakeformen (hva i alle dager får en til å tenke på å gi bort sånt?) jeg fikk i forifjor.

Jeg merker at jeg er i dårlig humør og har lyst på skillsmisse og være singel.

Skrevet

Jeg tror faktisk at vi skal slutte å kjøpe gaver til hverandre i år. Når vi ikke engang får til å samles til et lite førjulstreff nå før ferien, ser jeg ikke helt poenget liksom. Gavene har jo uansett bare vært symbolske, så hvorfor ikke. Bodylotion, facescrub og andre "beauty-produkter" har vært standard her ihvertfall.

Igår var mr J på julebord mens jeg satt hjemme og passet barn og svigermor- juhu, men om to uker er det min tur så det. Må jo få med meg julebordet selvom jeg er hjemme nå. Var forresten på shopping og Peppes igår, og flisa koste seg med pizzaskorper og ble fra seg av begeistring da hun fikk komme ut av vogna og gå litt selv rundt i butikken. Gå er vel en liten underdrivelse, det ble vel igrunn mer sånn at flisa løp avgårde ut på senteret mens jeg halset etter for å passe på. hehe, hva gjør man vel ikke for gullklumpen sin.

Skrevet

Vi har ikke kjøpt gaver til hverandre siden ungdomsskolen tror jeg. En spesiell utvalgt kjøper jeg fortsatt til. Og da får jeg noen tips om hva hun ønsker seg, og går ut fra det.

Ah, jeg er trøtt. I helgen sov vi til kvart på ni ene dagen og kvart over ni andre. Koselig når vi kan stå opp alle sammen som en familie, uten å være dautrøtte.

Har vært full husmor i helgen med vindusvasking og baking. Har bakt havreflarn og pepperkaker foreløpig, og har en deig med kakemenn i kjøleskapet. Havreflarnene har jeg til og med dyppet i anton berg sjokkis. Namnam. Boksen er forseglet og skal ikke åpnes før jul selvfølgelig.

Tjukken har som Flisa hatt en gåpause. Men i går var det på an igjen. Lille zombien min. Armene må tydeligvis være strak ut av kroppen for å i det hele tatt vurdere å gå.

Ah, julegavene er forresten langt fra i boks, og nå er det snart ikke flere handledager igjen. jeg må skjerpe meg.

Skrevet

Her er ingen gaver kjøpt, men noen planer er i gjære. Jeg tror vi dropper London og heller bruker litt ekstra penger på jul. På den annen side så hadde vi trengt og fortjent en helg alene et sted....

Her er det fortsatt ingen gåing, men han står lenge uten støtte og går to skritt før han tar tak i sofaen, men men. Kanskje til våren?

Hvor lang tid tar det fra sutringen over jeksler starter til de

er ute?

Her er det dessverre null baking. Pepperkakene som ble laget forrige søndag ble spist opp forrige søndag. Siden jeg skal jobbe nesten hver helg frem til jul så spørs det gitt, men vi får det til på et vis uansett. Jeg synes egentlig ikke det er noe koselig å bake så tidlig, julestemningen er ikke helt på stell enda her i gården.

Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg. Ville helst stått på kjøkkenet og bakt kaker og laget sild et par dager før julaften. Men sånn funker det ikke i min tidsklemme-verden, med firedagers oslo-tur med påfølgende familiebesøk før jul. Så vi må løse det på annen måte.

Julestemningen er det så som så med. Julebyen er i full gang, og det skaper jo litt liv. http://www.aftenbladet.no/bildegallerier/article1123369.ece

Ellers er det jo ikke mye hvitt å se, men det er det heller ikke noe vits i å håpe på.

Nå er jeg sulten. Skal ta bussen hjem, lage middag og bake kakemenn og leke med tjukken. Adios

Skrevet

Jeg har planer om å bake pepperkaker idag faktisk, ihvertfall lage deigen klar. Pluss at jeg eeendelig skal få strøket og hengt opp de siste gardinene, på soverommet vårt. Muttern og fattern kommer hit i ettermiddag og skal passe på flisa, så da må tiden utnyttes godt=)

Igår fikk jeg endelig somlet meg til å lage ferdig den fine fotokalenderen som vi skal gi til besteforeldre og oldeforeldre til jul- stappfull med mange fine bilder av flisa- så den blir nok populær kan jeg tenke meg! Bestilte julekort i samme slengen, så nå er det bare å håpe på at de blir ferdig i tide før jul (typisk min flaks blir de IKKE det, men det er nå lov å håpe ihvertfall)

Glemte helt å fortelle at flisa hadde sitt første skikkelige raseri-anfall i helgen, så da fikk vi nok en forsmak på hva vi har i vente når trassalderen kommer. Vi hadde tatt toget hjem fra shoppingturen, og da vi skulle gå av toget tok jeg på henne lua som vanlig. Men NEI- ikke snakk om- lue skulle hun SLETTES meg ikke ha på!! Så hun begynte å dra febrilsk i lua og prøvde å rive den av seg, mens hun hyyyylte høyt i typisk flisa-style.

Og hun ga seg ikke med det første heller, så hun hylte altså HELE veien hjem, fra togstasjonen og helt ned hit (ca 10 minutter å gå). Fantastisk altså. Ingenting hjalp, eneste som hjalp i ca 30 sekunder var å se på en stor lastebil som kjørte forbi, bruum brum, men så var det påan igjen etterpå. Fascinerende opplevelse, kan ikke si at jeg gleder meg til trassalderen nei, men det hele endte med at hun tilslutt ga opp, og hikstende lente seg inntil brystet mitt og ga meg en stor kos. Jaja, søte rare sinnamor:D

Skrevet

Lykkeli - what`s up with the nick??? Vi som er født på 70-tallet liker ikke forandringer! (Ikke jeg i alle fall).

Jeg har også kjøpt gaver, ikke alle da. Blir ettårsbilde på besteforeldre og oldemor, og har også kjøpt gaver til en del andre. Ella: svigermor selger gåsedunsdyner nedsatt fra 1500 til 499 mens det er julebyen. Vi var på julebyen på lørdag og det var rett koselig! Gir kun gave til en venninne, og det er et slit å komme på noe fornuftig. Vurderer pizzaskjærer i år;)

Ellers - mannen har vært sjuk i ukesvis, kan ikke støvsuge en gang, men reise til London - det klarer han. Daaaaakars... pføy!

Filippa gikk to skritt i går (under mild tvang), men i dag er det helt uaktuelt. Har forresten vaksinert henne, og venter på skumle bivirkninger.

Skrevet

Hm. Hvorfor er dere ikke listed i telefonkatalogen.no. Utrolig, innmari irriterende. Kan jeg få post-adresser på pm eller e-post plis? Og ikke drøy det, jeg er i siget. Gjelder ikke Freken.

Fyttigrisern det er dyrt å bestille store kopier av bilder. 500 kroner for 24x30 cm. Og med ramme i tillegg blir det jo pæng. Blodpris.

Dundyner til 499 sier du? Da bør det kanskje nevnes at jeg lå å frøs i går under dyna og tenkte at det var på tide å ønske seg noe nytt? Men det skal også sies at likviditeten er på bånn. Gleder meg til lønn med halv skatt om noen dager, men de får ben og gå på kjenner jeg meg selv rett.

I dag har jeg vært flink jente og lagt opp en bukse som jeg kjøpe for to måneder siden. Jeg med mine mini-bein passer ikke oppi dressbukser og sånne ting i vanlige størrelser. Til og med ikke med lange hæler. Kutta vel av minst 6 cm. Bittert. Jeg fikk lange pupper i stedet for lange bein. Tipper de fleste langbeinte skulle ønske de var meg. Hah.

Oioioi, i morgen er det lang dag på jobb med kurs og greier. Ikke ferdig før halv seks og da har jeg en time å kjøre hjem. Og topper det hele med besøk hos Freken i godset hennes. Tipper det ikke er mye dingeldangel-julepynt der i gården.

Skrevet

Jeg er der jeg, men med den gamle adressen min ser jeg.. hmm, hvorfor det mon tro, vi har jo gitt beskjed til folkeregisteret? Men jeg skal sende PM jeg=)

Dundyner er DIGGERS, jeg kjøpte til halv pris tidligere i høst og har ikke angret ett sekund. Eneste ulempen er jo at de knitrer en del, men det blir man fort vant til. Og Freken- jeg synger julen inn og julepynter litt på nicket mitt, var en tråd om det inne på skravle forleden.

Bilder hos fotograf er blodpris ja, men på nett er det jo superbillig! Var ikke mange hundrelappene jeg måtte ut med for fotokalenderne og julekortene ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...