Gå til innhold

Freken, Husmus, Ella og Lykkers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan man ikke gi det rått? Var ikke det bare når de var mindre og mer sensitive?

Her er kjøtt ut. Spytter det ut, men jeg tror han begynner å bli mer og mer interessert i å smake nye ting, så tror vi skal prøve det igjen snart.

Det var kun forleden dag at han endelig begynte å drikke eplejuice. Ikke for at det var noe must men...

Nå må jeg skru av pc´n snart, jeg blir gal av å sitte her og forsøke å jobbe med folk (LES: Svigermonster) som hele tiden skal snakke til meg.

Skrevet

Da drar vi til fjells, to uker juuuulefryd here I come!! =) Vi tar med PC´n, så snakkes sikkert et par ganger iløpet av ferien. Hei så lenge og glædelig jul dere alle!

Skrevet

Jeg må bare informere om at Prompen tok seg sin første runde på egenhånd i dag.

God jul.

Skrevet

Jeg er dritsur. Hadde skrevet laaangt innlegg om hvorfor . og så ble det faen meg vekke. Drit og dra.

Skrevet

Uffda. Jeg vil vite hvorfor du er sur Freken.

Har vært noen dager i Oslo. Kost meg masse med gamle kollegaer og stått på taket i syvende etasje og røyka i femten minus i tynn kjole og nylon-strømper. Utrolig nok i god form dagen derpå. Deretter hjem og rett på ny fest, og jammen ikke i seng før i seks-tida på morgenen. Da er det ugg å ikke greie å sove lenger enn til halv ti gitt. Ti ltross for at barnet er hos mormor.

Supert å se tjukken igjen etter tre dager på farting. Og jammen sov han ikke til klokken ti i morges. Og det var bra, så trøtt som jeg var etter helgens strabaser. Men nå er det bare to uker igjen til barnehagestart og jobbing. Så da må vi jo rett og slett begynne å vekke tidlig om morgenen. Det blir nok uvant for tjukken.

Ellers har vi vært i skogen og hugget tre. Og om to dager skal det pyntes. Skal lage sild og litt julekonfekt, samt selvfølgelig vaske litt hus, og så er det jul.

Her er det forresten også snø. Ganske mye faktisk. Og jammen er det ikke meldt snø på både julaften og første dag også. Koselig. Håper det regner vekk første nyttårsdag for praktisk er det ikke, men i jula skal det få ligge.

Skrevet

Det høres utrolig koselig ut å hogge tre selv. Akk, jeg gleder meg til vi flytter inn i Maridalen og kan dra på sledetur med egen hest og varm kakao og selvsagt også hogge vårt eget tre da. Jadda.

Her er det fortsatt full jobbings. Litt stress faktisk for jeg har fått full panikk på gavefronten. Etter at svigermor annonserte at hun har kjøpt det samme som jeg hadde planer om måtte jeg tenke nytt og kommer rett og slett ikke på en dritt. I morgen er det kalkunkjøp og mat som står i hovedfokus og stress for gaver. Men takk og lov for snø, men KJELKER er de utsolgt for. Jeg er en dårlig mor! Sukk.

Skrevet

Og en annen ting, noen som blir på en London helg i januar. Barnefri? Jeg blir svett av tanken på svigermor i fem uker så her planlegges det vilt fremover, hytteturer både hit og dit.

Kom igjen a!! Salg!

Skrevet

Londontur i januar høres fantastisk ut. Eller egentlig ikke, for det er vel spare-måneden? I dag ble det første par sko på tjukken. Dyre greier, men han tok poenget. Har også svidd av x antall tusen på matbutikker de siste dagene, men har i hvert fall nok øl og brus i huset. Dessuten skal jeg i utdrikningslag to helger på rad, og siste helga skal jeg og mannen på kurs i Oslo.

Nå må jeg bare komme i gang med konfektlaginga asså, hvis ikke blir det ikke noe av.

Skrevet

Nei, bare vær sånn du. Kjiping.

Her i huset har svigermor vasket hele palasset og jeg har endelig kjøpt inn alle presanger sans en til Prompelomp. Nå skal vi hvert øyeblikk på butikken og Jacobs (en kan ikke kalle Jacobs butikk, må vite) så er julemiddagen i boks også.

Og i morgen har jeg tatt meg fri, så da er det bare gavepakking, kakebaking, julepynting og gravbesøk som står på plakaten. Easy peasy.

Skrevet

Da er familietreff med risengrynsgrøt overstått her i huset. Og roen har atter senket seg. Mitt nyhogde juletre gjør seg ufattelig bra i stuen. Og ute snør det fortsatt. Men jaggu er det ikke meldt regn utover natten og morgendagen. Tror jeg spyr. Har en times kjørevei til og fra julekveldens festligheter, har ikke lyst på slaps og griseføre. I Stavanger er det forresten helt bart, rare greier.

Da må dere (dvs husmus) har god jul. I morgen blir det bissi til avgang klokken to, og dib har ikke prioritert. Hvor lenge skal Freken være på øya si mon tro?

Skrevet

Ho ho ho fra hytten! Her har det vært "travle" juledager i det siste, med befriende få familieselskap og en rolig julaften med bare oss fem. Veldig rolig og veldig deilig egentlig. På lille julaften var vi også i skauen og hogget juletre, det er fast tradisjon her oppe- koselig men kaldt (minus 10). Sleden manglet, det skal sies, ble manduca istedet gitt.

Til julemiddag ble det pinnekjøtt, jeg er veeeldig fornøyd med at vi nå har konvertert fra østlandsjul med ribbe til vestlandsjul med pinnekjøtt istedet. For pinnekjøtt smaker jo faktisk noe, og det smaker NAM. Flisa koste seg med puffet ris, hehe, siden det er mer poppis enn både potet og kålrotstappe. Karamellpudding med krem var imidlertid er stor slager.

Gavene var stas- virka som at hun faktisk skjønte litt av det også, hun rev ihvertfall av papiret med stor iver og kikket nysgjerrig inni. Hun fikk blant annet et babyakebrett, så det måtte testes ute i bakken idag- men skuffende nok var det ikke særlig poppis. Det store smilet og latteren kom ikke fram før hun fikk sitte på den skikkelige snowraceren istedet og "styre" med rattet og kjøre FORT nedover bakken. Babyakebrettet gikk jo altfor sakte må vite, hehe.

Ellers er det masse masse snø her, skikkelig julekortstemning med snødekte trær og nyoppkjørte skispor. Flisa har fått dilla på å si "hmmm.." mens hun tar fingern opp til munnen og tenker hardt liksom, veldig søtt, spesielt siden hun har misforstått litt og ofte putter fingern inn i nesa istedet for. Høhø. Hun har også funnet ut av stereoanlegget her, og skrur det på hele tiden og krever å få høre på juleCDen- danser og er så fornøyd. Så begynner å bli en smule lei av julemusikk nå kan du si.

Grattis med gåing til prompen, håper han fortsetter i samme stil! Er jo så digg å slippe all bæringa. God bedring til Frekens PC også (håper den snart takler dib litt bedre)- og fortsatt god juleferie dere, ho ho ho!

Skrevet

God jul i stuen!

Det hadde vært superdigg å være på en hytte i julen, men heldigvis har det snødd flere meter her, så julestemning er det nok av!

Vi feiret som vanlig julaften, men tok ikke presangene før morgenen 1juledag og det var ordentlig koselig. Prompen skjønte masse og synes det var kjempegøy med presangene og måtte leke litt med hver enkelt ting før vi kunne pakke opp neste. Vi hadde kjøpt sånn liten stol fra Fru Lyng til han som han satt i og spilte gitaren sin, veldig fornøyd.

Han har gått endel mer, det hjalp nok litt også at fetteren hans var her og gikk foran med et godt eksempel på gåing.

I dag skal vi på Frognerseteren og spise eplekake og så blir det kino på meg og den andre i kveld.

Jeg tenkte også vi skulle kjøpe et akebrett til Prompen. Selvsagt var de utsolgt da jeg klarte å somle meg dit, men synes de det er gøy? Kanskje det bare er gøy nedover og ikke rett frem?

Skrevet

Vi må ha ny tråd. Så FF ikke har noen kjipe pc´er å skylde på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...