Gå til innhold

Freken, Husmus, Ella og Lykkers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, jeg har også bestilt julekort på nett. Men jeg gidder ikke gi fotokalendere. Søsknene til mannen min lager, og jeg tror ikke de har lyst på fjorten stykker.

Tror jeg har en høie dundyne. Men den begynner å bli litt gammel.Mannen min har en thermodyne og den orker jeg ikke bruke. Den er aaaaltfor varm. Jeg er egentlig ganske varm av meg når jeg sover, og til tross for lav temperatur og vinduet oppe, så ligger jeg ofte oppå dyna. Så jeg må finne en perfekt dyna som ikke er for varm og ikke for kald. I fjor sov jeg med sommerdyne hele året.

Skrevet

man får jo ofte det man betaler for når det kommer til kopiering og fremkalling av bilder. Og ikke motsi meg, jeg er gammel fotograf, jeg vet hva jeg snakker om :D

Da det er sagt, Preus er veldig flinke og er relativt billige synes jeg. Glem Fotoknutsen, alt er gult.

Du finner meg ingensteder for jeg gjør mitt ytterste for å være hemmelig.

Her i huset krangles det så busta fyker, jeg er drittlei av å måtte vente i flere timer før jeg kan gå på jobb bare fordi idioten skal sove fordi HAN velger å sitte oppe halve natten.

Tålmodigheten min er rimelig tynnslitt og jeg gleder meg til at han skal til Afrika. Så slem er jeg.

Men så kommer svigers da, så det blir vel egentlig det samme.

Her i huset er dundyner bannlyst av idiioten. Ikke av meg, så jeg er i streik og vi sover uten sengetøy. SÅ koselig har vi det.

Skrevet

Ekkeeeeeeeeeelt! Etter en lang dag, men et hyggelig besøk hos Freken, kom jeg hjem til et brev fra Legen. Med overskrift i fete bokstaver, Vedr. celleprøve, ny kontroll. Hjerte i halsen og dødsangst. Men så viser det seg at det var mangel på tilstrekkelig med plateepitelceller, og at de anbefaler ny sjekk om seks måneder. Etter å ha sjekket litt rundt betyr det at alle cellene de sjekket var friske og uten celleforandring, men at de etter retningslinjer skal ha så og så mange celler for å kunne erklære deg "frisk". Og det hadde de altså ikke. Veldig vanlig. Puh. Lettet.

I går så jeg ikke tjukken i det hele tatt, så gleder meg til å komme hjem i dag kan du si.

Skrevet

Haha, jeg fant deg likevel husmus. På nett. Ikke vanskelig.

Skrevet

Seriøst? Pokker. Fortell meg hvordan!! Det er nemlig en grunn til at det skal være vanskelig å finne meg, så da må jeg få slettet det!

Skrevet

hehehe, storebror ser deg husmus! ;)

Idag har jeg vært på date med muttern, og vi spiste deeeilig kinesisk på Tabibito restaurant (like ved national). Min nye favoritt- digg mat og kule lokaler, og jeg fikk frisket opp spisepinne-spising.

Igår fikk vi bakt opp halvparten av pepperkakedeigen vår, må si at resultatet ble bra og det var koselig med besøk av familien Klarinett. Flisa elsker pepperkaker og det var vanskelig å få i henne noe kveldsgrøt med alle de store pepperkakehaugene på kjøkkenbenken. VIIIIIL HAAAAA NÅ liksom. Sta liten pike altså.

Satt forresten oppe til kl 3 i går natt og så på film, men sålenge flisa sov til 11.30 var det null stress. Aaaahh, livet som hjemmeværende er tøft altså:D (det skal sies at hun hadde en lang våkenperiode til kl 24, derfor hun sov så lenge sikkert. Hun er forkjøla igjen, og det merkes på nattesøvnen).

Skrevet

NA24. Bedriftsinformasjon. Du har sikkert registrert det selv, med selskap og greier. Kan jo være greit at folk finner deg om de vil bruke deg til noe? Bare google navnet ditt selv og se hva som kommer opp. Jeg tok forresten bare det første fornavnet og det nye etternavnet, og det var det som kom opp også.

Skrevet

Nei, det er en grunn til at jeg ikke vil bli funnet på nett. Sist jeg søkte, hvilket ikke er lenge siden, så lå jeg ikke der. Jeg hater alle sånne bedriftssider. Men jeg skjønte jo fort at det var det, fikk litt noia for at det var noe annet også. At det skal være så vanskelig å være anonym liksom.

Ellers så har jeg av alle ting fått navlebrokk. Hørt noe så dust!

Var forresten og snakket med jordmor på Riksen i går og jeg får keisersnitt hvis jeg vil det. Så nå skal jeg gå til sjekk der i stedet for til lege eller jm på helsestasjon. Fornøyd med det.

På mandag er det forresten ordinær ultralyd.

Skrevet

Det blir spennende husmus- har du noe magefølelse på kjønnet? Sist var jeg skråsikker på gutt, så min magefølelse kan man ihvertfall IKKE stole på:D Hva er navlebrokk egentlig? Hørtes litt ekkelt ut...

Idag har vi hatt et vennepar på middagsbesøk, og TROR dere ikke flisa ble overtrøtt de lux og bare hyyylte på soverommet og nekta å sovne. Jooooda... Brukte søren meg to TIMER på legginga ikveld, og det er ny rekord. Vanligvis tar det maks et kvarter liksom. PES. Slikt krever CAPS LOCK, MYE CAPS LOCK:

Nå har jeg også blitt smitta av flisas forkjølelse gitt, søren klype, men de gode nyhetene er at hun sov i hele går natt uten en eneste oppvåkning- fra 21 til 10.15; og det er lenge siden sist nå altså!! Håper det er en ny trend, for det synes jeg pokker meg er på tide. God natt og snøft hark fra meg!

Skrevet

Er ikke navlebrokk sånn at tarmen liksom kommer ut av navlen? Altså ikke ut ut, men at du på en måte kan se og ta på den gjennom navlehuden. Den nyfødte sønnen til ei venniinne hadde det da han ble født. Gikk over av seg selv. Rart. Jeg har liksom følelsen av at tarmer og sånn på en måte ligger bak ungen, men den er jo ikke så stor enda.

I kveld skal jeg på humorgalla med Harald Eia, Bård Tufte Johansen og Jon Almås. Er jeg heldig eller? Mamma og pappa skal passe tjukken, og jeg og mannen skal leve glade dager i Stavanger med venner. Overnatting og greier, og juleshopping dagen derpå før vi venner nesen hjemover. Luksus. Første gang tjukken sover borte fra oss faktisk. Andre har jo lagt han, men vi har alltid kommet hjem på kvelden. Har absolutt ingen bange anelser. Tipper mormor kan komme til å få et strev med å legge han, siden han blir helt hyper av å være der, og vil helt sikkert ikke sove. Men det er hennes problem, og han sovner jo til slutt.

Tjukken våkner sjeldent på natten han også. Legger seg åtte, og sover da til halv ni, halv ti. Er ikke ofte jeg våkner av at han lager lyd. Sånn det skal være.

Nå er barnehagestarten satt. Femte januar. Skrekkblandet fryd.

Skrevet

Nei, navlebrokk er noen rare greier, det er liksom bare en liten myk kul rett over navlen. Det gjør jo ikke vondt eller noe, men jeg lurer på hva det er som presser ut. Tarmene kan vel ikke ligge så høyt? Jaja. Bedre det enn noen av de verre svangerskapsplagene kanskje...

Tja, forrige gang var vi begge skråsikre på at det skulle bli en jente, så vi ble direkte skuffet på ultralyd. Så nå vet jeg ikke. To gutter hadde vært innmari morsomt synes jeg, men en av hver er også greit. Alltid litt skrekkblandet fryd å gå dit. Det er jo så mye annet som kan "gå galt".

Jeg vurderer å la Prompen sove over hos bestefaren sin i natt. Han elsker å være der, og har vært der nesten hver dag de to siste ukene siden FAREN har lest til eksamen. I tillegg er han jo der de vanlige to dagene i uken. Og han digger virkelig å være der, vil at jeg skal gå med en gang vi kommer osv. Jeg må bare snu ryggen til noen av de mer teite tingene han gjør.

Min kjære kom hjem og fortalte at pappa hadde demonstrert på fettern til Prompen hvordan han lærte han å si AU, ved å lugge han i håret.

Sympatisk ikke sant.

Han mener jo ikke noe vondt med det, men at så mange vekttall kan produsere så lite vett er en overraskelse for meg.

Det hender han våkner på natten, men da er det stort sett bare en smokk som skal til evt. litt vann. Heldigvis aldri mitt problem.

Han er fortsatt ikke til å stole på når det gjelder å våkne. I dag våknet han halv ni, mens stort sett er det rundt 8 eller før.

Akk ja, jeg får vel snart komme meg på jobb.

Skrevet

Begynner å nærme seg jul nå gitt! Starter juleferien og drar opp på hytta lørdag om en uke allerede; synes tiden har gått så fort i det siste! Foreløpig er vi uten nett der oppe, men to UKER uten nett blir vanskelig synes jeg, så vi får se hva det blir til. Kanskje vi får fiksa noe lurt, dvs min datakyndige bedre halvpart kan kanskje fikse noe.

Flisa har fått et nytt yndlingsgjemmested, og det er under kjøkkenbordet. Sitter der og smiler lurt og blir SÅ fornøyd når vi begynner å "lete" etter henne. Ellers synger hun engasjert "bæ-bæ" til bæbæ lille lam, og sier vuff til lekehunden sin, mmmmm til kua. SÅ det går da fremover på dyrefronten her også.

Idag var vi på lekeplassen en tur, og for første gang gikk flisa bort dit helt av seg selv, eller dvs hun jogget og hvinte fornøyd over sin egen bragd. Det har nemlig tatt en stund før hun endelig nå har begynt å skjønne at hun faktisk KAN gå utendørs også. Jaja, bedre sent enn aldri. Og apropos bæring husmus, så bærer jeg henne nesten aldri mer, bortsett fra opp og ned trappa, ut i vogna osv selvsagt. Som regel sier jeg f,eks skal vi gå inn på kjøkkenet og så løper flisa foran meg inn dit. Ganske digg ja. Prompen er fortsatt ikke interessert i å gå?

Forresten, hva slags grøt og middagsglass gir dere nå? Her er vi fortsatt stort sett på 8 mnds, både når det gjelder glass og grøt, særlig siden hun brekker seg av kornene i 12 mnds-grøten, aner ikke hvorfor. Men det er vel ikke noe særlig næringsmessig forskjell på dem vil jeg tro, så det er ikke så nøye kanskje?

Skrevet

2 uker uten internett hadde jeg nok ikke fikset. Så avhengig er jeg.

Synes det er utrolig digg å surfe litt sent på kvelden etter en hektisk dag og særlig når man er på ferie av en eller annen merkelig grunn.

Vi driver fortsatt og tygger på en tur til London for bare oss to i romjulen. Det hadde vært så innmari digg og velfortjent, men synes det er litt dyrt midt oppe i alle andre juleutgifter. Vi MÅ jo ha presanger til hverandre også liksom.

Skulle gjerne feiret hvit jul på fjellet men sånn går det når en ikke har hytte lenger. Snufs. Jeg får ta til takke med at jeg allerede har bestilt hytte på Beitostølen til påsken. Gikk opp for meg etterpå at da er jeg rimelig høygravid, men men.

Her er det fortsatt null gåing. Nå skal det også sies at vi oppfordrer ikke til det heller, kanskje vi burde det?

Pappa får han til å gå noen skritt, men han er nok mer aktiv medleker enn det vi er. Han leker så godt alene så hvorfor bry seg, hehe.

Dessuten bruker han Briovognen sin til mekaniske undersøkelser. Den står stort sett på hodet.

Her spises det fortsatt grøt til morgen og kvelds. Synes brød virker så lite og han er fortsatt så glad i grøt at hvorfor slutte. Men kanskje vi skal prøve litt havregrøt med kanel? Det hørtes litt digg ut.

Andre matforslag? Vanlig mat er så lite kult å smake på, men det MÅ jo endre seg snart?? Jeg er drittllei av disse glassene og her går det mest i 6 mnds glassene fortsatt. Oops.

Skrevet

Jeg syns to uker uten nett hører alldeles fantastisk ut. Dette er første titten innom verdensveven denne helgen, og jeg har ikke egentlig noe å surfe etter, bortsett fra å se om det var noe aktivitet her inne. Nei, nyt stillheten sier jeg bare.

For min del er jeg glad for at jeg slipper å dra bort i jula. Skal for en gangs skyld være i eget hus. Fantastisk.

Her går det også i grøt og seksmåneders glass. Men han spiser brød og vanlig middag også. Smaker i hvert fall, er ikke mye som går ned. Stresser ikke med det, syns bare det er rart.

Nå er barnefaren å kjøper julegave til meg. Og tjukken sover. Håper det varer lenge. Har fyrt i peisen og koser meg under teppet med litt walters mandler. Oh, julefred.

Skrevet

Jajamensann, da blir det en jente her i gården da!

Så da må mor gå bort i fra det fine blå og hvite soverommet og heller satse på lilla...Eller kanskje bare hvitt?

Godt vi var litt smarte og kjøpe endel nøytrale klær, men nå får vi en god unnskyldning til å kjøpe mange søte rosa jenteklær :D

Ærlig talt så har ikke jeg så mye fantasi til aktivitet i heimen en hel helg at jeg klarer å holde meg unna internetten. Om sumaren ja, men ikkje om vinteren nei!

I morgen kommer svigermor og blir til midten av februar. Sukk...

Skrevet

Nå er jeg SÅ glad på dine vegne husmus, morsomt med jente! En av hver er jo perfect, og jeg er sikker på at sarte prompelomp blir happy for en liten lillesøster også, såfremt ikke lillesøsteren blir av flisa-turboprinsesse-format da hehe:D Fortsatt termin på nasjonaldagen, eller har du bestemt deg for KS?

Idag laver snøen ned her ute, og det er vakkert og hvitt overalt. Nydelig altså, måtte det vare fram til jul!! Igår var vi på langtur i lysløypa, to timer med flisa sovende eksemplarisk i vogna, men det var jo kun takket være stillheten der ute i skogen at hun sov så bra da. Veldig bra turterreng for vogn, vi trasket og trasket og fant en fin liten ski-hytte på toppen av en haug som vi skal ta med flisa på pølsegrillings ved etterhvert.

Flisa får forresten enda en ny tann for tida, hjørnetann nede, og i tillegg til hoste og snørr gjør det nettene en smule urolige kan du si. Håper bare det roer seg litt før helga, for jeg vil ha juuuulefred i stua! Sukk og sukk, det er ihvertfall lov å håpe.

Skrevet

Har de ikke internett i okka by lenger eller hva skjer? Her er det lite nytt gitt, men må si at jeg blir så GLAD av all den fine hvite snøen, skikkelig julestemning med snø på alle trærne og kaldt klart vintervær. Hører på julemusikk dagen lang og merker at det begynner å krible litt i julefoten nå ja, herlig=)

Ellers har flisa begynt å tulle med å gjemme bort smokken sin- f.eks så gjemmer hun den inni posen i vogna og sier "næææh" (betyr liksom nei, den er borte)- også smiler hun forventningsfullt helt til jeg finner den igjen, på det "lure" gjemmestedet hennes. Hun har også fått sansen for tørt knekkebrød som "snacks", bedre enn pepperkaker ihvertfall, og endelig har vi funnet ut en ny vri på mellommåltidet etter frokost- litt havregryn oppi yoghurten, siden havregrynspakka er veeeldig poppis å rote rundt i og søle med for tida.

Skrevet

Jauda, bare lite å berette. Og er som regel på jobb jeg er på nett, føler aldri jeg har tid når jeg kommer hjem. Nå ligger jeg på sofaen og har hjemmekontor et par timer. Guttene sover.

Da ser det ut til at vi slipper unna en svinevaksinesprøyte og slipper flere. Alltid positivt å slippe vaksinering. I dag er det vaksine IGJEN. Twinrix denne gangen, det vil si hepatitt A og B. Jeg skal ikke være med, nå er det pappaen sin tur.

Gratulerer med en vellykket ultralyd. Det må være deilig å vite at barnet er "i orden". Jeg har faktisk litt lyst til å ikke vite kjønnet på barnet neste gang... Hadde vært utenkelig for meg sist gang. Men nå virker det litt morsomt å leve i spenningen. Er så mye annet med graviditeten som var nytt sist gang.

Men det blir sikkert morsomt med jente! Det må jo også bli veldig uvant. Jeg greier ikke helt så se for meg meg selv som mamma til ei jente, de er jo sååå annerledes enn gutter;) Det eneste negative jeg kommer på med å være guttemamma er å være kommende svigermor til en gjeng utakknemlige kuer.

Knekkebrød har vært snacks her også lenge. Og tørket pasta.

Skrevet

Merkelig, jeg klarer å skrive innlegg selv om jeg ikke har en dritt å skrive om ;)

Tørket pasta? Ja, hvorfor ikke. Tanken har ikke slått meg. Knekkebrød begynte vi med her når han var rundt 6 mnd. Lenge siden han har giddet å spise det nå. Her er rista brød populært om dagen.

Svigermor har nå ankommet og mitt liv vil være ulidelig i to mnd. Jaja...Barnevakt 24/7 er vel kanskje greit.

Jeg har ikke kjøpt en eneste presang enda og til helgen skal jeg jobbe. Dette kommer til å gå dårlig merker jeg og julestemningen er fullstendig fraværende, så storinnrykket må gjøres mandag kveld. Ugg.

Det blir morsomt med jente. Det er vel greit å ha en av hver? Trodde det ville bli gutt jeg, men forrige gang var vi sikre på jente så.

Allerede kjøpt inn en rosa petit bateau body, måtte bare. Har jeg sagt det allerede? Dessuten, det sparkes til den store gullmedalje her, til stor forandring fra Prompen. Har jeg sagt det og?

Jaja.

Skrevet

Tjoho. Barnefaren har fått seg jobb. Lærer på ungdomsskolen, så og si vår nærmeste naboen. Og med sin svigermor som kollega. Kan det bli bedre? My dream come true. En mann som har fri i alle skoleferiene. Nyyydelig. Tror han gleder seg. Gym, engelsk og norsk.

Nå setter jeg meg straks på toget til tigerstaden og blir til lørdag. Festing tre dager i strekk, kan tro jeg gleder meg.

Skrevet

Grattis!!! Det er vel ikke det han er utdannet som er det? Han får i hvert fall tillegg da siden han har master :D Det er et utrolig praktisk yrke når en har barn. Jeg har vurdert det selv til tider hadde det ikke vært for lønnen. Det kan godt hende far i huset her ender opp i det yrket. Det får holde med en pr husstand.

Nå skal jeg jobbe hjemme i dag og i morgen og forhåpentligvis være så effektiv at jeg slipper å jobbe i helgen, men med svigermor her så tviler jeg på det. Nå får Prompen pepperkaker til frokost. Ikke av svigermor, men av meg.

Sukk..

Jeg gleder meg til jul!!! Hvit jul på berget her ser det ut som.

Skrevet

Ja, grattis med jobb! Håper han kommer til å trives som lærer da, har han prøvd seg som det tidligere? På videregående får man ikke fast stilling uten pedagogikk, men det er kanskje annsleis på ungd.skula.. Jeg kunne tatt et år ped., så hadde jeg vært kjemi/ naturfag/ matte-lærer på videregående. Sprøtt, for synes ikke jeg kan NOK liksom, til å være lærer på såpass "høyt" nivå. Men men, man får vel frisket opp en del ting når man først kommer igang igjen, men uansett frister ikke læreryrket meg så da så.

Igår bakte vi risboller, naaaaam- eller dvs jeg bakte, mens flisa spiste puffa ris så det stod etter. Hun fikk fiskekaker til middag for første gang også, og DET var godt det. Spiste faktisk nesten 2 hele, og gapte fornøyd etter mer. Stas! Det skjer ikke ofte her i heimen, så tror det blir en del fiskekaker fremover ja.

Gir dere dem kjøtt? Som f.eks kotelett, kyllingfilet osv? Synes det virker så skummelt, så har ikke prøvd enda, synes liksom ikke hun er SÅ god til å tygge/ svelge enda...? Hun har forresten blitt veldig opptatt av å blåse på maten for tida, så selv lunkne biter må hun blåse litt på først hehe.

Idag skal vi ut på Øen en tur, for å feire good old grandpa´s bursdag- mmmm....gleder meg til indrefilet og fløtegratinerte poteter, slikt er sjelden kost her i huset:D Vi fingermalte forresten litt, for første gang idag- og det var en blandet opplevelse vil jeg si. Fikk et ålreit kliss-klass maleri som resultat, men konklusjonen ble vel igrunn vente litt til neste gang, siden det aller morsomste var å putte fingrene i munnen og spise malingen fremfor å male med den- bare på ren trass selvfølgelig, for malingen smaker neppe direkte godt vil jeg tro.

Skrevet

Du har kanskje dratt allerede, men hvis ikke. Brukte du Delfiafett til risbollene? Jeg tror vi skal prøve oss på det til helgen. Hvis jeg får tid. Angst.

Her spiser vi nå rå broccoli faktisk og gråter når den blir tatt fra oss.

Ikke spør meg hva som skjer. Fiskekaker er fortsatt ut dessverre.

Skrevet

FAAADER jeg blir SPRØ av all den lego-reklamen som popper opp KONSTANT for tida!!!!!! Burde jo ikke vært LOV??!! Får da være grenser liksom.

Her er kokt brokkoli også super-populært, går det an å gi det rått? Brukte Delfiafett ja, masse- naaaam! Og mye mørk sjokolade, sterk kaffe og eggedosis. Riktig så gode og fyldige og veeeldig enkelt da gitt. Går liksom ikke an å feile, siden de ikke skal stekes.

Men gir du kjøtt? Kyllingfilet og slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...