Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2009 #1 Skrevet 11. november 2009 Tataahh! Da erklærer jeg herved tråden for flyttet! Hvordan var det i Paris husmus? Fortell fortell! Jeg er tilbake på jobb, pliktoppfyllende som jeg tross alt er. Skal ha medarbeidersamtale med rektor idag, om veien videre som han så pent formulerte det. Ikke så lett for meg å si så mye om egentlig, all den tid jeg ikke har PEIL på barnehageplass-situasjonen i januar. Men får vel bare si det som det er, at vi må avvente det til vi får svar på bhg-søknaden. Og når får vi det?? Aner ikke! Synes litt synd på flisa nå, for de to nye tennene ser ut til å plage henne skikkelig. Sikler som en foss og gnager på smokken stakkar, sover urolig- ergo lite søvn på meg som må tidlig opp på jobb....juhuu- "GLED" dere til jekslene kommer ja! Vi venter FORTSATT på ny vaskemaskin, skjønner ikke at det skal være mulig å være så treige, så nå har vi snart ingen flere rene klær igjen og jeg kommer knapt fram på vaskerommet fordi haugen med skittentøy bare vokser og vokser. Har man ingen rettigheter når de somler sånn med leveringa??
LilleBjella Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Kan lønne seg å purre på barnehagesøknaden. Jeg bare sier det. Tror forresten ikke alle merker jekslene like godt. Vi merket det bra i sommer da han fikk seks tenner samtidig, eneste gangen i livet hans han har grått på natten. Han har begynt å sikle litt igjen, men det kan jo være så mangt. Og i går gikk han faktisk flere steg alene. Med en sau i den ene hånden og en ku i den andre. Fant liksom ut av balanseproblematikken. Men er ikke sånn at han går av egen fri vilje, er når han glemmer seg. Men han kan det i hvert fall, pysa mi. Trodde forresten jeg ble syk i går. Fikk litt sånn frysninger, feberfølelse og vondt i kroppen. Lå under ullteppet med ulljakke og ovnen på full guffe ved siden av. Men det var kanskje innbilning. For i dag er jeg i topp form igjen. Thank god. Dårlig timing med bursdagsfeiring og 17 gjester på søndag....STØNN! Jeg tror jeg hadde blitt sur på deg om du kom på jobb syk lykkers. Spesielt i disse svinetider. Shame on you. Men du er kanskje symptomfri nå?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2009 Jeg er forsåvidt frisk jeg, bare litt snørr som henger igjen. Er jo ikke svineinfluensa heller, når man verken har feber, kroppsverk eller hoster. God gammaldags forkjølelse tror jeg man kan kalle det. Tror forresten jeg kan telle på en hånd antall kollegaer på jobb som IKKE snørrer eller harker nå, mye forkjølelse ute og går virker det som, som seg hør og bør på høsten. Lite svin heldigvis da, men mange elever som har blitt rammet, på språkreiser i forrige uke blant annet. Purre, hmm, ja kanskje vi skal det? Når begynner Tjukken i bhg? Og jeksler er ikke som andre tenner skal jeg si deg- de er SVÆRE..
LilleBjella Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Jauda, jeg vet da forskjellen på fortenner og jeksler, jeg har da kjeft, speil og tannbørste jeg også Min fetter (som er et halvt år eldre enn tjukken) har ikke gitt beskjed om noen av tennene. Og han har jo en del. Tjukken begynner 1. januar. Men barnehagen er stengt første nyttårsdag kan jeg tenke meg. Vi tar det vel meget rolig de første ukene. Så lenge barnefaren er arbeidsløs og boms, så kan vi ta korte dager og lang tilvenning. Men jeg gleder meg og det tror jeg jaggu både far og sønn også gjør. Dagene i åpen barnehage er gull. Snørr får man tåle.
husmus &2 Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Hm, spørs om jeg klarer å huske på og komme inn hit. Jeg tipper at så lenge BARNEFAREN er hjemme med han blir det lite gåing. Her er det null aktvisiering har jeg følelsen av selv om han blånekter på at jeg har rett, men jeg lukter ugler i mosen og vil ha han inn i familiebarnehage i hvert fall to dager i uken. Men, jeg er også grådig og liker godt kontantstøtte men har lite til overs for at faren min passer han all den tid vi stadig blir prioritert foran stakkars søkkrike broren min og enda stakkarsligere enda rikere svigerinnen min. Og en annen ting, jeg skulle på samtale hos jordmor på Riksen i dag, men tror dere ikke hun var gått for dagen? Joda, og jeg som gikk fra et viktig møte for å kaste bort en time på tur retur Riksen uten nytte. Og nå sitter jeg i en stue uten lys, søren og jeg er ordentlig dårlig humør nå merker jeg.
husmus &2 Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Ok, nå er jeg litt bedre humør. Lys i taket (far), middagen er snart klar ( far), Prompen er i seng og jeg har greys og desperate liggende klare til påsyn. Mon tro om jeg skal ta et bad først? Paris var digg, som det alltid er, men knotete med å finne spisested med barn, og DET hadde vi ikke tenkt på. Det gikk greit, men vi brukte mye tid på å finne et sted og fra nå av er det KUN bra hotell vi gidder å bo på. Er det barn med må en ha litt fasiliteter, som f.eks minibar på rommet for kalde ting osv. Tekoker er også must. Så for London turen vår, selvom den blir prompeløs, så bærer det rett på "luksus" hotell. Te på Crillon med spagettiflekker på genseren var dog det beste. Fint skal det være. Jeg blir sur når folk kommer på jobben syke, er du syk er du smittefarlig og det er dårlig gjort og utsette andre for det samme. Om det er dødelig eller ikke synes jeg ikke har noe med saken og gjøre. Vi får ikke LOV å komme på jobb hvis vi er forkjøla fordi folk jobber for tett og det betaler seg ikke særlig i lengden og hoste på hverandre. Nok om det. Middagen er klar.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2009 Jeg er jo som sagt frisk igjen, litt snørr teller ikke som sykdom. Da hadde ihvertfall store deler av dette landet stått stille fra midten av oktober til uti april en gang, hvis alle med snørrete neser skulle holde seg hjemme fra jobb! Det jeg derimot IKKE satte sånn voldsomt pris på, var hun ene på jobben idag som satt og hosta noe ekstremt rett ut i luften gjennom store deler av lunsjen, rett oppi matpakka mi so to speak. Har litt små-noia for alle som hoster stygt om dagen, men jeg blir jo hosta på i hytt og gevær både på toget, trikken og jobben, så det er vel ikke til å unngå. Fortsatt ikke smitta, så får vi se hva fremtiden bringer. Flisa hadde forresten ikke gått opp noe i vekt på forrige kontroll, dvs på litt over en mnd, men hun hadde vokst hele tre cm i lengden, så da er det jo kanskje ikke så rart likevel (i og med den dårlige apetitten nå om dagen). 8,4 kg og 75 cm liten flis altså, for den som måtte være interessert i sånt no:D Flisa har forresten begynt å småjogge rundt i stua her hjemme, i fin-fin halvgammal stivebein Chaplin-stil; et syn for guder med andre ord hehehe. Også har hun fått så fine krøller i det siste, har deres også det? Synes det er så søtt med krøllete babyhår, men er nok redd hun mister de med åra, det gjorde ihvertfall både jeg og mr J (dessverre...krøller er kult!)
husmus &2 Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Ja her er det krøller som bare det! Jeg hadde også det da jeg var liten, men borte ble de til slutt. Jeg VIL at han skal begynne å gå snart jeg har ikke rygg til bæring noe særlig mer! Her veies det forresten 11.1 og er 78 cm lang. Jeg er også forkjøla og på jobb har jeg jo vært så, banning i kjerka osv.
Frøken Freken Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Lykkers - er det ikke når de vokser i lengden at de bør legge på seg litt også?? Hva vet jeg. Har ikke veid på lenge, men merker at hun vokser for klærne er for små og hun begynner å få kulerundt hode igjen. I barnehagen sier de at hun eter som en hest. I dag har de tatt barnehagebilder, gleder meg til å se. Jeg jobber 12timersdager på onsdager, og har vondt i hodet nå. Jah - og ellers... får besøk av tvillingtantebarna mine på søndag, det blir stor stas. De er så deilige! Hørte jenta "prate" i telefonen i dag. Utrolig mye som skjer på et år. Æsj, har visst ikkeno intelisjent å si.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2009 hehe, joda, klart de bør ideelt sett legge på seg når de vokser mye i lengden- men det viktigste er at de ikke stopper å vokse i lengden. Om vekta ellers står stille i en mnd eller to går derfor greit, sålenge de har vokst litt i lengden. Visstnok. Medarbeidersamtalen igår gikk strålende, og det viktigste rektor hadde på agendaen var visst å gjøre nok et forsøk på å overtale meg til å bli lærer her på skolen. Det tar jeg jo som et stort kompliment, siden skolen er blant de mest populære vgs i byen. Men jeg sa det jo som sant var, at lærer blir jeg nok neppe. Og ett år ulønnet perm for å ta ped.studier er ikke den mest fristende guleroten jeg har blitt tilbudt for å si det sånn hehe! Flisas nye favoritt på matfronten er forøvrig kokt broccoli og gulrot, spagetti og egg. Ikke sammen nødvendigvis, men litt her og der. Blir jo uansett ikke de store mengdene enda, så hun får middagsglass i tillegg. Meeeen apetitten er som sagt på bunn-nivå, etter en spise-som-en-hest periode for en mnds tid siden. Tydelig at det svinger litt ja, så stresser ikke!
LilleBjella Skrevet 12. november 2009 #11 Skrevet 12. november 2009 Jooo, gå for lærer! Hadde det vært Sogn (?) Vgs hadde jeg ikke tvilt et sekund. Elever som faktisk vil gå på skolen og som har et mål med det hele. Feriene, sikle, sikle. I går spiste vi grøt med hendene. Trenger jeg si det ble grisete? Jeg har vært så trøøøøtt de siste dagene. Nesten som tanken på at jeg kan være gravid har slått meg. Men, det er jeg etter all sannsynlighet ikke, da blir jeg jammen overrasket. Så fruktbar kan man vel ikke være. Håper i hvert fall for guds skyld ikke det, da må jeg bare legge meg ned å grine. Tidligst etter sommeren. Skal ha med meg et par brylluper og utdrikningslag og jeg skal gjennom sommeren uten å måtte holde meg borte fra utepils og hvitvin til rekene. Pleier å være en energibombe når jeg kommer hjem fra jobb, men nå har jeg kjempet for å holde meg våken. Anyways. I kveld skal jeg hente lillesøster på flyplassen og så er det fire dagers langhelg. Ædiblædi.
husmus &2 Skrevet 12. november 2009 #12 Skrevet 12. november 2009 Bruker dere fortsatt stellebord? Jeg vurderer faktisk å kjøpe et ordentlig ett med kommode under som kan konverteres til kun kommode når småbarnstiden er over. Siden jeg er gravid så funker det dårlig å skifte bleier slik vi gjør nå. Jeg bare merker det sitter litt langt inne å kjøpe noe nå som jeg ikke har villet kjøpe tidligere.... Jeg tror Prompen skal få prøve egg i dag, han fikk vanlig lettmelk i dag morges men det var ikke noe kult. Kanskje den var for kald. Ella, du er helt sikkert gravid. Jeg var mer trøtt de første 7 ukene av dette svangerskapet enn jeg noengang tidligere har vært!!! Gratulerer da!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. november 2009 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2009 hehehe- nei Sogn vgs er det ihvertfall ikke, Ella:D Heller dets rake motsetning (vil ikke skrive navnet her inne). På Sogn risikerer du jo å bli skutt eller tilbudt heroin i friminuttet.. nei usj! Her er stellebordet kasta ut for lengst, men vurderer om det kanskje kunne vært en ide, med tanke på at flisa er så UTROLIG mark når vi skal skifte bleie for tida- så kanskje det kunne hjulpet med et høyt stellebord og frykt for høyder? Hvis hun har det da- noe jeg egentlig betviler. Hun får forresten totalt lættis hver gang vi skal vaske henne for tida, ligger der og ler og ler og ler, og spenner fra med beina, noe som vanskeliggjør skiftinga. Muligens litt kilen, men tror hun tuller endel også. Søtt, men ikke så praktisk! Jeg kjenner at jeg har litt lyst på ny baby snart, men samtidig ikke. Har det jo så fint nå, og KAN jo hende at svangerskap nr 2 blir verre enn det forrige og at alt blir bare pes og slit. Men sannsynligvis ikke, så jeg holder muligheten åpen for å begynne prøvinga snart, om ikke så altfor lenge.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2009 ....og apropos lærer- har fått et veldig verdifullt innblikk i skolehverdagen for lærerne ved å jobbe her i et par år nå, og det er igrunnen det som har gjort meg så sikker på min avgjørelse. Ja, de har lange ferier, men de aller fleste sier at de trenger dem for å hente seg inn etter intense uker resten av året. Masse kveldsarbeid, retting av prøver i helgene og utflytende arbeidstid frister meg IKKE for fem flate øre. Riktignok er elevene supermotiverte og dyktige her, men det er ikke ensidig positivt det heller. Desto flinkere de er, desto mer pusher de lærerne for å få enda bedre karakterer, og de klager i hytt og gevær både skriftlig og muntlig.
husmus &2 Skrevet 12. november 2009 #15 Skrevet 12. november 2009 Jeg ville aldri aldri aldri aldri vært lærer. Ever. To foreldre som var lærere. En på VGS og en på barneskole. No thank you. Lange ferier ja, men de gjør jo ikke noe annet enn å sitte og rette jo! Og GUD så dårlig betalt det er, nei fytterakkern! han nekter å bli skiftet på noe annet sted, da er det full marking. Ja, jeg tror vi må kjøpe et stellebord. Jeg trenger litt mer høyde for ryggen min stakkars. Bli gravid!
LilleBjella Skrevet 12. november 2009 #16 Skrevet 12. november 2009 Uff, jeg mente Foss. To skoler med fire bokstaver og da roter jeg. Men det er kanskje en litt mer prektig skole alla KG? Tja, det er da ikke bare lærere som jobber døgnet rundt. Mang en norsk næringslivsmellomleder som ikke gjør annet enn å jobbe, og som har fem uker ferie i året. Men, det er jo så sant som det er sagt at det er ræva betalt. Vi bruker stellebord ja. Hadde ikke greid å tørke bæsj uten. Jeg liker ikke stå på knærne på gulvet.
Frøken Freken Skrevet 12. november 2009 #17 Skrevet 12. november 2009 Æsj så gørr å være lærer på en flinkis-skole!!! Flinkisungdommer er noe av det mest irriterende som finns. De tror de vet alt og forstår alt! Duster. Dessuten - lærerne tror nok at de tjener veldig mye mindre enn andre og jobber mer - men det gjør de for fanken ikke. Leste nettopp en artikkel som sa at hver tredje lærer jobber betraktelig mindre enn han skal. Så det. Men Lyckers - kjekt å få positive tilbakemeldinger, da;) På min jobb går det så det kviner. Alle de andre er syke, det er bare vi tre som nesten er helt ferske som holder på jobb hele uka. I dag har vi vært på kro og spis komler og etterpå var vi på sjokoladefabrikken. Merker at jeg begynner å bli litt glad i denne rare byen. Håper ikke Ella er på tjukka, for hun er min eneste sviresøster. Skal du forresten ta med tjukken på Slettebø på sånn førjulsgreie neste søndag? Det er riktignok dagen etter festen din, men regner med å være på beina til kl 15. Gleder meg til det! Snupp er i fin form, sov hele natta i egen seng i natt - bank i bordet - uten å våkne når hun først sovnet skikkelig - men hun sover såååå lett på kveldene og har tusen oppvåkninger. Neste uke er det foreldresamtale i barnehagen. Hun er blitt så stor - forstår så mye, peker på munnen og ørene og nesa når jeg ber om det, og sier stadig nye ord. KJøpte en liten HosyDeisy til henne i dag og hun hodt på å le seg i hjel da hun fikk den.
husmus &2 Skrevet 12. november 2009 #18 Skrevet 12. november 2009 Tja, mine foreldre jobbet alltid sykt mye. Jeg synes mamma alltid satt bøyd over kjøkkenbordet med retting. Tjener de ikke bare rundt 380.000? Det er det søren ikke verdt. Jeg jobber hele tiden og tjener accordingly. Jeg har null overtid og null betalt ferie. Jeg er forøvrig veldig glad for at Snuppelure ikke har begynt å gå enda, siden hun er eldst og Prompen også nekter. Passer meg bra. I helgen skal det shoppes litt leker, noe spesielt å anbefale?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. november 2009 Forfatter #19 Skrevet 13. november 2009 Jaja, da har vi fått barnehageplass gitt, men dessverre ligger den veldig kronglete til i forhold til togstasjonen og langt hjemmefra. Ergo, jeg tror vi sier takk, men nei takk. Den er heldags, 100 %, og jeg ønsker jo uansett ikke å bruke den så mye, i tillegg til at beliggenheten gjør det vanskelig å rekke henting/ bringing uten at flisa får 8- 9 timers dager. SÅ da er vi tilbake til utgangspunktet att. Begynnerlønna for lektorer ligger på 360 000, og med maks ansiennitet (dvs rett før pensjonsalderen) kan de tjene opp mot 480 000 sånn ca. Lærerne her på huset jobber ihvertfall fletta av seg, og er frustrerte over de stadig økende arbeidsmengdene pga MYE papirarbeid og nye krav om evaluering, dvs enda mer papirarbeid, i tillegg til alt det andre. De virker igrunnen ganske stressa og frustrerte en del av dem, og mange råder meg til å holde meg unna skolen. Og jess- det skal jeg hehe.
husmus &2 Skrevet 13. november 2009 #20 Skrevet 13. november 2009 Søren og! Vi har også fått barnehageplass!! Jeg var keen på å cashe inn litt på kontantstøtten først jeg... Hva skjer hvis en takker nei? Er det evigheter å vente da med ny plass, eller kan en da søke om plass fra august av og regne med å få det da? Og hvis man sier nei, får man allikevel kontantstøtte? Dette må sjekkes ut mandag, men vet dere?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2009 #21 Skrevet 13. november 2009 Dette lurer jeg også på nå. Jeg mener å ha hørt noe om at man kanskje må takke ja til en plass for å kunne stå på venteliste til en annen bhg, f.eks hvis man ønsker en plass iløpet av våren. Men slettes ikke sikker, så skal ringe bhg-kontoret på mandag og høre. Og skulle tro at hvis du takker nei til plassen nå, burde det ikke være noe problem å få verken kontantstøtte eller ny plass ved neste hovedopptak i august, men igjen så er jeg usikker altså. Apropos trøtthet, så hadde jeg ikke takla så bra å blitt uplanlagt gravid. Kontrollfrik, jepp, så hadde nok fått litt noia av å ikke få tatt folat en måned i forveien og eventuelle vinglass ikke minst.. Så jeg blir like fornøyd hver gang tante rød banker på døra nå for tida hehe. Freken- det er så morsom tid nå, synes flisa forstår bare mer og mer. F.eks har hun fått helt dilla på å høre på radio nå, så hver gang hun skal ha mat på kjøkkenet krever hun at vi slår på radioen (peker på den og sier på hebraisk "tschjiiizzzitschjizz" (er liksom radio-lyden det da)), og gir seg ikke før hun får vilja si. Danser med overkroppen mens hun eter, koser seg skikkelig:D Morsomt at hun forstår så mye av det vi sier til henne nå også (i hele setninger liksom, ikke bare enkeltord på "babyspråk"), og at hun bare får bedre og bedre humor hehe. Nå skal jeg signere med anonym, fordi det er jo så skuuuummelt å bruke nick her inne, HOHO;=)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. november 2009 Forfatter #22 Skrevet 13. november 2009 og forresten- vi har ikke fått vaskemaskina vår ENDA!!!!! KRISE, nå kommer vi snart ikke inn på vaskerommet lenger, er jo helt stappa der. Hva gjør man egentlig med sånt no???
LilleBjella Skrevet 13. november 2009 #23 Skrevet 13. november 2009 Folat? Jeg var på skikkelig fylla forrige gang, var nemlig rimelig sikker på at jeg ikke var gravid (fakely mensen). Og hadde ikke spor av dårlig samvittighet. Gjort er gjort liksom, jeg er ikke typen som bekymrer meg. Men slapp av, jeg er selvfølgelig ikke gravid. Så forbanna bra skyter ikke barnefaren. I dag startet dagen med en luftig og fuktig joggetur med en kneskadet søster og en gal hund til Maurholen. Så spiste vi en deilig lunsj med kake og det hele på mocca. Og så litt shopping på Amfi og bursdagsfesthandling på rema. Babysvømming, besøk hos mormor og morfar, hjemmelaget pizza og tv-sløving. Så en hard dag med andre ord. Jeg må jobbe litt i helgen, men utsetter det til i morgen. Da får jeg bedre betalt, hoho. Tjukken går forresten som bare det. Går og går og går. Hva da slags førjulsgreie? Kirken? Slettebø? Har ikke hørt, men hvis det er noe for tjukken, så slenger vi oss med. Må ikke være for avansert og for mye rolig-sitting. Hvis du takker nei til barnehageplass har det selvfølgelig ikke noe å si for neste år. Man bestemmer jo selv om man vil ha ungene i barnehagen eller ikke. Du får jo ansennitet uansett. Er jo ikke sånn at du havner bakerst i køen. Har i hvert fall ingenting å si for kontantstøtte. Han går jo ikke i barnehagen. Punktum.
husmus &2 Skrevet 13. november 2009 #24 Skrevet 13. november 2009 Jeg kunne tenke meg å ha han der 1 dag i uken, men går det liksom? Mye å finne ut av. Hvorfor i huleste måtte de gi oss en bgh plass nå da? Vi skulle blitt på Frogner! Nå må jeg legge meg, jeg har en hel leilighet å skrubbe ned i morgen. Og prompen verken snakker eller går. Så sånn er det med den saken. Slutt å skryt av vidunderbarna deres!
LilleBjella Skrevet 14. november 2009 #25 Skrevet 14. november 2009 Jeg tror faktisk at hvis du først skal begynne i barnehagen så er en dag i uken litt lite. Kanskje tre dager i uken også er litt lite i starten. Det blir såpass lite kontinuitet og forskjellige rutiner fra dag til dag, og de rekker liksom ikke å bli kjent med barn og voksne. Har jeg hørt da. Og at man i hvert fall de første innkjøringsukene bør være der hver dag. Og heller ha litt kortere dager. Men så skal ikke dagene være for korte heller. Leverer man for sent er det vanskelig å komme inn i leken, og henter man for tidlig så driver de på med noe spennende. Jeg gleder meg til tjukken begynner i barnehagen i januar. Jeg skal legge fra meg alle skremselshistoriene jeg har fått med sonde fra dib, og gjøre meg opp en egen mening. Nå får vi snart besøk av to voksne og fire små barn. Lurer på hvordan huset ser ut om fire timer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå