Juli.mamma til 4. Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Besafe belte eller tummyshield? Noen meninger??
Annci<3 Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 Var noen som spurte om dette for ikke lenge siden, og da tror jeg ikke det var noen som var spesielt fornøyd. Jeg styrer unna:)
Juli2010 Skrevet 12. november 2009 #3 Skrevet 12. november 2009 Gynekologen min sa at det var bare tull, jeg skulle bare passe paa at beltet var under magen...
...venter... Skrevet 12. november 2009 #4 Skrevet 12. november 2009 Jeg har brukt besafe sitt belte på mine første to. Er faktisk veldig fornøyd. Litt klusset å ta det på, men syns det var ubehagelig å ikke bruke det. Jeg tror det har noe for seg. Det er mange som får store skader av bilbeltet ved alvorlige kræsj. Og da vil jeg gjøre det jeg kan for at det ikke skal kunne skje noe med barnet. Hadde vært kjekt å høre litt mer om dette. Kanskje det er jeg som er hysterisk...
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 12. november 2009 #5 Skrevet 12. november 2009 Jeg brukte beSafe sitt forrige gang. Og kommer til å gjøre det nå også, når magen blir litt større. Noe av grunnen til at jeg brukte/skal bruke det er at jeg synes det er mye mer behagelig at beltet holder seg under magen, og ikke strammer på den på noe vis. :-)
Familie på 6!? Skrevet 12. november 2009 #6 Skrevet 12. november 2009 Jeg brukte besafe sist svangerskap, og syntes det var skummelt å kjøre bil uten! Et tilfelle i Drammen var en gravid dame som brukte et slikt belte, og hun fikk beskjed om at belte reddet livet til babyen, den var bare litt blå når den kom ut..ble tatt ved keisersnitt etter ulykken.. Hvorfor la være å bruke det?det koster jo ikke himla mye penger, og er ikke ubehagelig å bruke..så hvorfor risikere sikkerheten til babyen?
♥Madame_Mim♥ Skrevet 12. november 2009 #7 Skrevet 12. november 2009 Jeg bruker besafe. Det er litt stress å ta på, men jeg tar ikke sjansen på å la være å bruke det. Det er ikke bare bare å ta beltet under magen. Jeg er på besøk fra 2tri og er 26 uker på vei. Nå jeg ikke bruker gravidbeltet sklir beltet opp hele tiden!!! Synes det blir for dumt å ikke bruke noen kr på å sikre fosteret under bilturer, når de aller fleste med glede betaler flere tusen for å sikre babyen i bilen etter den er født!!
...venter... Skrevet 13. november 2009 #8 Skrevet 13. november 2009 Da var det en del som bruker det likevel. Så kjekt!! Er helt enig med at det ikke går å ta beltet under magen. Jeg må kjøpe nytt. Finner ikke det forrige. Hvor mye koster det igjen?
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 13. november 2009 #9 Skrevet 13. november 2009 Jeg har besafe med trykk-knapper (tidligere var det borrelås).
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 13. november 2009 #10 Skrevet 13. november 2009 Brukte Be-safe ved forrige graviditet og var fornöyd med den. Kommer til å bruke den etterhvert denne gangen også. Man föler seg litt mer beskyttet.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 14. november 2009 #11 Skrevet 14. november 2009 jeg brukte besafe forrige gang og kommer til å gjøre det denne gangen. Jeg vil ikke ta noen risiko, det koster meg altfor lite å bruke det i forhold til at babyen i verste fall skulle dø. Dessuten syntes jeg det var herlig å bruke, mye greiere rundt magen. Satt tidligere å holdt beltet bort fordi det presset så vondt. Så jeg skal så absolutt bruke denne gangen også.. Tror jeg starter om ikke så lenge.. Magen kom mye raskere denne gangen, og blir så ofte kvalm av alt som presser på magen...(er 8+5)
Juli.mamma til 4. Skrevet 14. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. november 2009 Hei:) Koster 400 kr på BarnasHus. Allerede kjøpt ett;)
Lilletrille2010 Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har prøvd begge deler og for meg er det liten tvil: Besafe er et komfort produkt, mens Tummyshield er et sikkerhetsprodukt og komfort produkt. Jeg ble veldig overrasket når jeg kjøpte Tummyshield, for det veier nesten 5 kilo! :-) ( skal visst tåle opp til 2 tonn i en krasj). i tillegg er puten mer behagelig å sitte på og superenkel å bruke. Jeg følte aldri at Besafe ga noen ekstra sikkerhet, og når du leser hva Trygg Trafikk skriver på sine nettsider, ville jeg prøve å se om det fantes noe bedre der ute. Har brukt Tummyshield i 3 måneder nå, og jeg er superfornøyd! Spør hos Babyshop hvis du er i tvil, de anbefaler ikke lenger Besafe produktet som et sikkerhetsprodukt, kun for komfort.
<3guttemamma<3 Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Det har jo vært noen diskusjoner om disse gravidbilbeltene, og de fleste ender med at det er like bra med vanlig bilbelte. Jeg kommer ikke til å bruke penger på dette:)
GuttemammaTilTo Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 jeg brukte besafe sitt forrige gang, og kommer til å bruke den igjen. jeg ble fortalt at man bør begynne å bruke det fra dag 1.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Jeg bruker Besafe sitt, og er veldig fornøyd. Viste ikke at det fantes flere alternativer... Jeg kjenner jo selv at beltet kommer mye lenger ned, under magen når jeg bruker det... Hvis jeg ikke bruker det og kræsjer er jeg sikker på at barnet kommer til å bli skadd.. Hvorfor ta sjansen????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå