Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hjelpe meg! Hvordan skal jeg klare å organisere dette tro? Jeg leier et hus som blir overtatt 1 desember og har heldigvis en leilighet for hånd, men nå gikk det plutselig fort i svingene her gitt;o) Skal bli godt å få flyttet før jul da, men har et hus på 200 kvm som skal tømmes, ryddes, vaskes og flyttes ut av.....og det inn til en leilighet på 71 kvm!! Så her må jeg kvitte meg med mye!! Har en annonse inne på finn, men har bare fått solgt et par ting....mye igjen! Men jeg får bare holde hodet kaldt, jobbe som pokker og håpe på det beste:o) Nå har jeg vært på jakt etter nye overtagere her jeg bor nå og på jakt etter leilighet og plutselig så ordnet alt seg.....veldig fort;o) Gleder meg til vi er på plass i den flotte helt nye leiligheten og at vi kommer oss bort fra dette gamle og kalde huset:o) Ønsk meg lykke til....hihi;o) Noen erfaringer der ute med flytting i full fart?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #2 Skrevet 11. november 2009 God fornøyelse, vi har akkurat flytta m unger, dyr osv.... Fra et stort, leid hus, til et noe mindre, kjøpt hus. Overlapping på 14 dager. Det går, men er et hel..... kaos!!! Skriv i allefall på de viktigste kassene hva som er i så du kan sette kasser til kjøkken, bad og klær dit det skal med en gang. Da slipper du å lete etter det i allefall!!
Gjest Skrevet 11. november 2009 #3 Skrevet 11. november 2009 På en uke solgte vi en leilighet, flyttet 20 mil, vasket ut leiligheten, kom oss på plass i nye huset, OG giftet oss. Så dette imponerer ikke meg:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #4 Skrevet 11. november 2009 Må si at jeg synes at flytting på 17 dager er alt annet enn lite tid..??.. Sist vi flyttet (fra en leilighet vi hadde hatt i 5 år) brukte vi vel 2 dager på pakking og flytting, og så en dag til nedvask etterpå. Merking av kasser er vel en selvfølge ?? (Kan legge til at vi hadde 2 barn og er laaaaaangt fra minimalistiske!!)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #5 Skrevet 11. november 2009 Hehe....tar tid å vaske 300 kvadrat, flytte 4 unger...og stå alene med det. Sist vi flytta, tok vi alt på en dag- flytta 25 mil, men da hadde vi hjelp... og jobba ikke 240 pst stilling sånn vi gjør tilsammen nå!!! Gifte seg er gjort på 1/2 time... Vi har forresten to komplette "bo" i og med at vi ikke har fått kvitta oss med så mye etter at vi flytta sammen, og begge hadde hatt alt fra før. Men, nå er mye borte!!
Gjest Skrevet 11. november 2009 #6 Skrevet 11. november 2009 Kødder du? Vi bruker 2-3 dager hver gang vi flytter. Dere høres lite effektive ut.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Du kunne jo prøvd med det vi har...... Høres ut som du kødder! Pakk ned tre fulle boder, 5 soverom, 2 stuer, 2 bad, vask så 300 kvadrat, x antall skap, tak, vegger, vask 25 vinduer m sprosser. Du gjør ikke dette på 2-3 dager, aldri i livet. Da har du f ikke vaska skikkelig!!! Glemte: Skru ned alt på vegger, demonter 6 senger, 4 skrivebord. Får jeg adressa di så skal jeg kontakte deg neste gang vi flytter. Du har kun lov å ha med en person i tillegg til deg selv. Vi var kun to!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Du kunne se om du kan finne en flyttebyrå som kan hjelpe til med pakking, flytting og vasking. En venninne av meg gjorde det før. Hun er alenemor med 3 barn. Og da hun skulle flytte, lot hun flyttefolkene overtal det meste av pakkingenen, vaskingen og flyttingen. Hun pakket det mest personlige, og lot flyttefolkene pakke resten. Det koster, men om du trenger hjelp, så er det kanskje verdt det`?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Går som regel mye raskere å flytte fra mindre til større, men motsatt vei er mye mer omfattende. Det krever veldig godt system i tingene du skal flytte, og du må kaste / selge / gi bort ganske mye for å kunne flytte over i en liten leilighet. Men på to uker skal det vel gå veldig fint, hvis du bare strukturerer deg og jobber godt... Koster ca 8-12.000 for nedvask, det er en god investering hvis du har dårlig tid før overtakelse, det tar deg alene i hvert fall tre hele dager å vaske ned etter huset er tomt, det er VELDIG mye jobb...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Brukte vel 4 dager på å pakke og tømmet huset, da nedvask også. Ser ikke problemet, 17 dager er da en evighet med tid.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 3 dager på å vaske ned et hus? Jeg vasket ned huset på en dag, alene. Da ble alt tatt, hver krik og krok. T.o.m ordnet endel utenfor, hus på ca 200kvm det også. Vinduene ble pusset innvendig og utvendig, alle hyller, skap og lister, dører og kott. Vegger, tak og gulv.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #13 Skrevet 11. november 2009 Sist vi flyttet hadde jeg eksamen på dagen. Kom hjem fra eksamen, begynte å pakke, pakket resten av dagen og hele natten. Vasket ned dagen etter, og kjørte på kvelden (flyttet 60 mil) Vi var to stk. Pluss unge på 1 år som kravlet rundt innimellom rotet. Vi skal også flytte innen 1des. men i tillegg til flyttingen må vi gjøre ferdig det huset vi skal inn i: det som gjennstår er kjøkkenet- dvs vi har byttet ut gulv, tak, vegger. Så nå gjenstår det bare å skru i hop alle flatpakkene fra ikea og montere det. Legge lister i hele huset (også 200kvm), masse malin, legge gulv på gangen, bytte ut alle dører, tapetsere i trappa, samt pusse opp badet som hittil har fått gulv, og en vegg.
Gjest Skrevet 11. november 2009 #14 Skrevet 11. november 2009 Hø, hvorfor ble jeg anonym? Jeg er 13:14
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #15 Skrevet 11. november 2009 sist jeg flyttet, flyttet jeg på et døgn....skal flytte igjen nå neste fredag, er alene, høygravid og har en unge på 3 som skal operere neste uke...så her blir det liv:P
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #16 Skrevet 12. november 2009 Oki... Gidder egentlig ikke, men må svare :-) Jeg er på jobb 07.30- 16.30 (hente- levere b.hg også) Mannen min er på jobb til 23 to dager i uka. Innen vi har spist middag, lagt unger så er kl 20. Da er det ikke mye igjen av kvelden, legger meg litt tidlig (jarra, dette er valgfritt, men må eksistere) Vi malte stua og gangen, og hadde noen nye møbler. Brukte ca 1- 1,5 t pr lass vi kjørte, med inn-utpakk og kjøring. Hadde ca 35 lass. Hvordan i huleste skulle vi greid dette på 2-3 dager?? Utvide døgnet????
Tokatter_USA Skrevet 12. november 2009 #17 Skrevet 12. november 2009 Jeg tror jeg ville leid flyttebil hvis jeg hadde måttet kjøre 35 lass (forutsatt at du ikke mener 35 flyttebillass). Jeg synes også 17 dager høres mye ut. Luksus!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #18 Skrevet 12. november 2009 Jeg har ingen tro på at en person på en dag kan vaske ned et hus på 200kvm. Da har dere bare hatt flaks med at de som overtok huset ikke har klaget på dårlig vask. Alle flater, dvs tak, vegger og gulv skal vaskes grundig, under badekar og inni alle skaper osv... Kjøleskap, micro, stekeovn og oppvaskemaskin skal være nærmest som nye, og de fleste har ikke dette klinisk rent til enhver tid... For ikke å snakke om at hver eneste stikkontakt og lysbryter i huset skal rengjøres med q-tips el.l., lufteventiler på alle, alle lamper i tak rom osv osv osv... Hvis noen klarer alt dette alene på en dag vil jeg gjerne ha "oppskriften":)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #19 Skrevet 12. november 2009 Bor på en liten plass så det er ikke flyttebyrå her. Gjorde det da vi flytta hit. Enig med hun som vil ha oppskriften!!!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #20 Skrevet 12. november 2009 JEG pakket ned 3 hus med 5 garasjer og boder på en kveld, og så vasket jeg alle husene samme natt med 7 tvillingpar på armen mens jeg samtidig kjørte flere flyttelass i timen til mitt nye hjemsted på andre siden av jordkloden.. Jævlig til skryting på dere alle, kan dere ikke heller svare på det HI spør om, og kanskje være litt hyggelige også? Ikke?? Neivel.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #21 Skrevet 12. november 2009 ØØØØØ, skryt???? Vi bare påstår at det er umulig å flytte x antall kolli, vaske osv på 2-3 dager..... Jeg prøvde å være hyggelig, men det kom en blåst person og blandet seg.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #22 Skrevet 12. november 2009 17 dager er da massevis av tid? Hva trenger du mer tid til, bortsett fra å selge ting på Finn?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #23 Skrevet 12. november 2009 Syns heller ikke dette høres ut som noe stort problem. På en helg er MYE gjort. Og hvis du pakker alt utenom det aller mest nødvendige nå så kan du begynne å vaske skap osv. nå. Og angående alle lassene, da ville je leid en liten lastebil (3,5tonn) den kan kjøres på vanlig klasse b.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #24 Skrevet 12. november 2009 Det kunne vi, men hadde ikke kommet oss helt fram til huset med den!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2009 #25 Skrevet 12. november 2009 Jeg brukte langt tid fra å flytte fra en 56 kvm leilighet til en 83. Så kan ikke tenke meg hvor langt tid du vil bruke på å flytte fra en 200kvm stort hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå