Gå til innhold

40+ (og litt voksne jenter)

Anbefalte innlegg

Det hadde vært interessant å høre erfaringene til de som er litt voksne...

Hvilke medisiner dere bruker...

Hvor dere holder til...

Erfaringer og råd...

Vet ikke om det er så mange av oss her for tiden?

Jeg skal prøve dhea + p-ring denne runden.

Så Prednisol + Klexane + Menopure + Puregon + Cyclogest...

Noen andre?

Niffi?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140960246-40-og-litt-voksne-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan.

Jeg skal ha kort regime denne gangen, for første gang. Jeg går på p-piller nå, og skal begynne med gonal-f for første gang om noen dager. Jeg skal også ta prednisolon, klexane og cyclogest, også dette for første gang.

Utenom det så tar jeg trankapsler, multivitamin, barbasco plus, B6 (nettopp begynt...fysj, for en smak), sink og c-vitaminer.

Jeg lader opp med en (mulig) svineinfluensa nå, samt en liten en som er blitt syk for andre gang på 2 uker (fæl hoste og vondt i øret.....jeg er bekymret).

Jeg er veldig spent på om kort regime kan gjøre susen.

Hvor mye tar du av de ulike tingene?

Barbasco plus? Hvor får du tak i det? Er ikke det det samme som Dhea?

Har du avklart mengden du tar av de ulike vitaminen med noen?

Mange spørsmål...

God bedring...ingenting værre enn syke små...hørt av svin kan komme og gå i over en uke...Bli fort bra!!! (Husker jeg ble gravid rett etter å ha hatt...halsbetendelse...bihule...og spysyken...lurte på om antibiotika tok knekken på noe i kroppen som ikke skulle være der slik at jeg ble gravid...?)

Hei igjen.

Sitter oppe så sent, da det er en liten som ikke får sove. Vondt i øret og tett i nesen, er han.... Stakkars!!! Egen sykdom går bra, men det er ille når det er disse små som er syke. Helt forferdelig å ikke kunne gjøre så mye for å trøste :-(

Tavita Barbasco plus kjøpe jeg på nettet...var det på Helseriet mon tro? Det er styggdyrt, men jeg hadde noen igjen fra tidligere, så jeg tenkte jeg bare skulle ta de jeg hadde igjen. Jeg tror det er et slagt Dhea-stoff i det. Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å ta naturmedisiner i tillegg til ivf-medisiner, så jeg tror jeg kommer til å stoppe å ta det når jeg begynner på sprøyter. Jeg tar også B6 (pyridoksin), 2 stk (smakerheltforferdelig), som visstnok skal hjelp til med å forlenge lutealfasen. Og så tar jeg Spectro multivitamin, sink og c-vitamin. De mengdene jeg tar av vitaminer er helt ufarlige, og har ikke avklart det med noen. Det eneste er den Barbascoen, som jeg ikke vil ta fra og med sprøytestart, men jeg har ikke hørt noen plass at man ikke kan ta den da.

Kanskje jeg skal prøve det der antibiotika-vitaminet som du prøvde, Nurket1 :-)

Jeg kan vel melde meg på her jeg også:)

Har vært igjennom 2 IVF-forsøk på CFC. Det første forsøket var kort regime med 450 ie Gonal-F. Resultatet ble hele null egg og avbrutt forsøk...sukk. Neste forsøket var crash ivf (hurtig nedregulering på dag 16 i syklus, mensen 2 dager etterpå og rett på sprøyter). Da brukte jeg 225 ie Menopur og 225 ie Gonal-F. Resultatet ble 2 egg, men ingen av dem delte seg.

Så oppskriften på noen superkur kan jeg med andre ord ikke skryte på meg å ha:) Det ser jo ikke så lovende ut for min del så eventuelle tips fra dere "modne" damer tas imot med takk. Spesielt siden jeg stort sett må foreslå medisiner selv hos CFC. Har bestemt meg for å gå i gang med en ny runde crash IVF med samme opplegg som sist. Da fikk jeg jo i det minste ut egg (har innsett at jeg ikke er noen stor eggprodusent uansett) og man kan jo alltids håpe på at gullegget finner veien før tålmodigheten tar slutt (og lommeboka er tom!).

På CFC kunne de forresten fortelle at de hadde en dame hos dem som hadde vært igjennom 22 ivf-runder! Det må jeg si er intet mindre enn imponerende:)

For å bedre oddsene mine går jeg til akkupunktur en gang i uka (har gjort i 8 mnd) uten at det ser ut til å ha hjulpet. Jeg tar også litt vitaminer og prøver generelt sett å leve sånn noenlunde sunt. Utover det gjør jeg ikke noe spesielt. Er litt skeptisk til kjerringråd og helsekostprodukter i bøtter og spann. Men hvis noen har gode erfaringer er det kanskje på tide å revurdere?:)

velkommen!

Oj..22 runder...da hadde jeg nok dånt...Synes 8 er på grensa...

Vel...jeg får best resultat når jeg har lang nedregulering. Dvs bruke spray i mange uker og 3 mnd mellom forsøk. da hviler eggstokkene seg og kan komme godt i gang...Nå P-ring som nedregulering

Jeg hadde 6,7,6,7,6,8 og så plutselig 2 egg...så hadde jeg pause...spiste masse vitaminer...akupunktur og skrudde opp til 450ie Puregon og plutselig hadde jeg 8 egg ut. Siste to nede i 5 da med cyster...(såg et par egg inne i cysta...)

For meg fungerer altså lange pauser...men man føler liksom at man ikke har tid til det heller...

Har en tipseside lenger ned her et sted...der står det mange erfaringer...vet flere her inne som har fått opp eggtallet og mengde med Wheat grass....prøver det selv.

Skal også ha noe som hete DHEA denne runden...et hormon som skal hjelpe med flere og bedre egg...kjent i USA...

Heng på ...man kan få gode tips her!

Lykke til!

Annonse

Oj, det står absolutt respekt av 8 forsøk også, Nurket1-prøver2010. Men du er jo langt unna rekorden da:)

Litt usikker på om jeg synes eggstokkene mine fortjener en pause..De har jo ikke akkurat jobbet på høygir de siste par rundene:)

DHEA høres jo spennende ut. Hvor får du kjøpt det? Vet du hvor lang tid man må ta det for å oppnå effekt? Jeg er litt usikker på om jeg skal gå rett på nytt forsøk eller ikke (blir i så fall 3-4 uker til) eller vente 1 måned. Føler jo ikke at jeg har tid til det. Og så kommer juleferien midt opp i det hele og da er det vel vanskelig å få UL når man trenger det. Har heldigvis fortsatt noen uker å bestemme meg på:)

Wheat grass prøvde jeg meg forresten på litt tidligere i år. Kjøpte en diger boks. Smakte pyton, men jeg holdt da ut et par måneder. Hmm.. får kikke bakerst i skapet og se om jeg kan børste støvet av restene i boksen.

Lykkke til til deg også! Får satse på at DHEA og p-ring gjør susen og at alle gode ting er 3x3 for deg!:

God plan Pollyanna!

Dhea får jeg gjennom legen min. Ikke sånn man får kjøpt uten videre...hormon som er "foryngende" og regulerer kortisolnivået...(stresshormon). Vi får mindre og mindre av dhea med årene...og noen undersøkelser viser at man kan få flere egg.

Jeg drikker og WG...kjennes som jeg dytter en halv plen gjennom systemet...men men...

Sjåas!

Hei Nurket1 - og dere andre!

Flott at du har startet en ny tråd for oss voksne prøvere! Hadde egentlig tenkt å gjøre det selv, men det har blitt med tanken :)

Jeg er 39 år, og hadde mitt 3. forsøk i det offentlige i oktober. Har to egg igjen i fryseren, men siden jeg er realist, så tenker jeg litt på veien videre. Samboer er også interessert i å prøve litt til før vi legger inn årene. Har begynt å vurdere ulike private klinikker, men ser at svært få tilbyr "3 pack" til oss over 38 år. Eneste jeg har funnet hittil er Hausken. Selv kommer jeg fra Østlandet.

Hvilken erfaring har dere med private klinikker, og hva omtrent er pris for private forsøk? Får man ikke dekket noe som helst i det private? Ikke overnatting eller reise heller?

hei og så hyggelig med flere...

Litt usikker på reglene rundt 40 år og hvor mye du får dekket...På Riksen må man begynne behandling før du begynner 38...etter tre forsøk må du betale selv...og det koster flesk! Vi svir vel av 50 000 pr. forsøk...grusomt...

Er på Hausken og kjøpte aldri 3 pakk...skikkelig optimister...angrer nå...skal ha 3 forsøket der...9 totalt...juhuuu...

Får ikke dekka noen overnatting eller slikt...

selv om jeg "bare" er 36 er jeg godt voksen. 3 neg IVF, 3 neg frys, alle med puregon. Og alle med flotte egg, mange til frys, men ingen festing.

Denne gang er det menopur sammen med puregon. Prednisolon og albyl e, samt ekstra pregnyl injeksjon for støtte i lutealfasen.

Pluss muligens AHA..

Annonse

Hei alle dere som også prøver!

Jeg er i gang med synarella spray i dag, spent på 3. forsøk. Skal denne gangen ha menopur istedenfor puregon injeksjoner. De tok også en livmorslysning etter 2. mislykkete forsøk og fant en polypp som de fjernet. Har nytt håp (... må jo det!!) og håper at det blir nok til å fryse ned denne gangen i tilfelle det ikke blir noe av nå heller (.... hører jo selv at jeg ikke er så optimistisk....). Vi tar prøverør i haugesund, og de er helt fantastiske!!!

God helg jenter og lykke til hvor enn i prosessen dere er :)

Hei Lightblue,

var tilfeldigvis innom siden selv om jeg nå egentlig er mellom 1 og 2 tri semester... :-)

Jeg er 42 år og bor på østlandet. Vi benyttet Aleris i Oldso og er knallfornøyd med de. Får ingen pakker eller garantier, til det er jeg for "gammel" men vi fikk heldigvis fall full klaff på første forsøk.

Det kom på ca 50 lapper, halvparten i medisiner, halvpart til sykehuset.

Vi tok kort regime.

PS kan anbefale akupunktur i tillegg. Er sikker på at det hjalp oss.

Lykke til :-))

Hei alle prøvere!

Ikke gi opp dere tapre prøvere! Her er mine gode råd!

Jeg er 40 år og gravid i uke 7 (det gikk på første forsøk med kort regime hos Aleris).

Jeg fikk akupunktur før og etter egginnsett på Aleris, og i tillegg har jeg gått jevnlig til Frøyaklinikken, hvor jeg har fått akupunktur, fotsone og homeopatibehandling.

I tillegg til dette har jeg tatt de obligatoriake vitaminene vi gravide blir anbefalt + bidronninggelé kapsler.

Kostholdet mitt la jeg totalt om en stund før forsøket, masse frukt, bær, grønt og nøtter, fet fisk og kylling, fullkornsprodukter, laget alt fra bunnen (ikke posesupper etc.), og så mye som mulig økologisk. Jeg kuttet helt ut koffein, melkeprodukter, sukker, hvetemel.......litt nazi dette her, men absolutt verdt det!!! Jeg er helt sikker på at kostholdet + akupunktur etc. gjorde at jeg lykkes!

Tenkte bare at jeg ville dele dette med dere for å gi dere en gladhistorie, som forhåpentligvis kan dere litt håp :-)

Lykke til alle sammen!

En veldig viktig ting til.....som jeg glemte opp i alle kostholdsrådene!

Jeg forsøkte å ha en postiv innstilling hele veien! Hver dag takket jeg for at dette gikk så bra, og at jeg var gravid! Jeg så for meg babyen i armene mine, og det gjør jeg hver dag ennå! Dersom jeg får noen mørke tanker, prøver jeg fort å omskape dem! Jeg styrer unna alle negative innlegg her på BIM - tenk deg at dette går bra, og ikke tillat deg å tenke noe annet!

Klem :-)

Takk begge to for fine historier..rart...det ser nesten ut som om enten virker det med en gang..eller så går det laaaaang tid?

Ble selv gravid på 2...men så gikk det galt.

Gjør dere noe spesielt for å holde på spirene?

Har tidligere brukt akupunktur...men det ble rett og slett et økonomisk spørsmål til slutt...pengene flyr jo ut døra...

Hvem var du hos Frøya? Send gjerne PM om det er greiere...

Er veldig sliten etter siste forsøket og redd de da bare vil si at kroppen din ikke greier å bli gravid nå...sukk...

Tøfft dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...