Verbena Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Ikke jeg som skal, men samboeren min. Og jeg har definitivt ikke peiling på hva han bør spørre om. Lønn, arbeidstid og?!?! Vi filosoferer litt på om han kanskje bør spørre litt om hva slags holdninger de har til pappapermisjon, da den plassen han jobber på nå er utrolig sære på det og det kommer til å bli ramaskrik om han skal ha mer enn "sine" uker! (å bare så det er med, jeg er ikke gravid og har ingen planer om å bli det.. men kjekt å tenke litt fremover) Flere ting han bør spørre om?
Sylteflesk Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg vil ikke spurt om lønn, har alltid hørt at det kan man diskutere hvis man blir spurt, men ikke ta det opp selv, på intervju. Ville i det hele tatt ikke fisket for mye etter "goder". Man skal ikke virke "grådig". Det med arbeidstid kan jo være et tema hvis det er snakk om skift e.l., kommer helt an på hva slags jobb det er. Kan kanskje spørre om det forventes mye overtid, om det er mye reising i jobben? Jeg ville stilt spørsmål som gav inntrykk av at jeg var interessert i bedriften, om hvordan det er å jobbe der, hvordan arbeidsmiljøet er, hvordan er en typisk arbeidsdag, skjer det mye sosialt, slike ting. Hvordan utviklingsmulighetene er internt i bedriften, faglig oppdatering? Det med pappapermisjon burde det ikke være nødvendig å spørre om, bedriften har jo ingenting med å ha noen holdning til det i det hele tatt. Alle har krav på permisjon, menn og damer, og det er strengt tatt ikke noe som heter pappas uker - mor har forbeholdt 6 uker etter fødsel, etter det kan pappa ta alt og ingen bedrift har noe med å være misfornøyd med det. Ingen som spør om hvordan bedriften stiller seg til mammapermisjon på intervju!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå