Gå til innhold

hei :)

venter på den lille :)

Anbefalte innlegg

Er i 4 uker og 5 dager på vei.. eneste symptomer jeg kjenner er mensmurringer som kan bli ganske sterke.. :) Er det normalt? Noen andre som nettopp har funnet ut at de er gravid? Dette er sååå spennende.. men nervepirrende også. Man er jo alltids redd for spontanabort. Også har jeg to visdomstenner som har slått seg aldeles vrang, (dagen ettr jeg fikk vite jeg var gravid) men tannlegen turte ikke trekke, så går på penecillin. Er bare så bekymret for å bli vidre plaget siden jeg ikke får trekkt.. Kan jo ikke være noe bra å gå med vondt og hevelse i munnen :P Kan ikke ta så mye ibux heller i disse tider., dårlig timing!

Fortsetter under...

Det er helt normalt å kjenne mensmurringer i magen når en er gravid. Jeg kjenner akkurat det samme og er 4-5 uker på vei nå. Magen kan føles litt krampeaktig hard av og til, samt det stikker i eggstokkene. Har hørt akkurat det samme fra en venninne av meg som er ca 4 mnd på vei nå. Hun hadde det i starten.

Lykke til.

Hei hei jenter:) Jeg var hos legen på onsdag og fikk bekreftet jeg var 5+4 dager dvs 6 uker i dag, men jeg har sjikkelig vondt i magen nederst og stikker hele tiden,vondt i hodet klarer ikke reise meg opp noen ganger fra sofaen, og har hatt et veldig komplisert fødsel med dattera mi som er 14 mnd nå. Graviditeten var IKKE planlakt i det HELE tatt. Jeg har brukt prevansjon, men tydeligvis kan det skje for det om. Jeg er usikker på hva jeg vil. Kan jeg ringe fødeavdelingen og få en ultralyd og sjekke at alt er ok, eller kommer de til og si det ikke er nødvendig, si det er så tidlig??

Har hatt veldig mye traumer etter den forigge fødselen min, ettersom jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning det fikk jeg vite samme dagen dattera mi kom til verden. Hun ble forløst med KS. Jeg bodde 1 mnd på sykehuset med henne. Hun var kjempeliten i vekst og hadde -30% vekstavvik den dagen jeg kom på sykehuset. Håper noen har et godt svar til meg.:)

Jeg tror at hvis du forteller hvor vondt du har det, så vil du får en undersøkelse/ultralyd. Du skal ikke ha så vondt at du ikke greier å reise deg fra sofaen. Ring i hvert fall legen din! Og hører ikke legen på deg så bytter du lege! Det skal ikke være slik at vi er redde for å kontakte de som skal hjelpe oss i en slik sårbar situasjon.

Jeg vet om flere som har hatt ganske sterke menssmerter under graviditeten, men selv om dette kan være helt normalt, så er det viktig for deg å få roet deg psykisk også med en slik undersøkelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...