Gå til innhold

Vann til de små

Anbefalte innlegg

Er det noen som byr på en liten smak av vann til miniene sine?

Leste jo at man kan presentere vann fra 3mnd alder, for å starte gode vaner. Jeg må innrømme at jeg kun har gjort det en gang. Kokte vann og gav han en teskje for å smake.

Lurer også på om man kan gi Imsdal istede for å koke vannet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140958972-vann-til-de-sm%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang jeg... Kanskje jeg skal prøve det i morgen. Slenger fram puppen så snart tørsten eller sulten melder seg hos minsten.

Hmmm...vil tro at kokt vann er best. Så er man helt sikker på at bakteriene er drept.

Jeg spurte helsesøster om dette på 3mnd kontrollen.. Hun synes det var veldig rart at det ble anbefalt her. De små får det de trenger av tørstedrikk av oss så hun så ingen grunn til å begynne med vann enda, tenkte også at det kunne forstyrre måltidene.

SÅ jeg venter en stund enda...

Hei Afea!

Vi hadde en diskusjon om dette i barselgruppa i dag.

Bakterier dør om du bare koker opp vannet(feks m vannkoker), men skal du drepe parasitter også må det koke i minimum 5 min.

De første 3 mnd er det nok viktigst, senere får de jo i seg masse uhumskheter via leker og alt annet de klarer å få tak i :o)

Begynte med små smaksprøver m vann til min første rundt omkring 4 mnd alder og kommer nok til å gjøre det samme nå. Hun elsker ihvertfall å drikke vann. Litt kjekt siden de ikke skal drikke for mye kumelk når den tid kommer...

klem gizmo2

Jeg har gitt litt vann ned to anledninger om natten til min gutt. Det var fordi han hadde holdt det gående med grining lenge og puppen ikke tilfredstilte han. Følte at han var sulten men at jeg ikke hadde nok melk. Vann metter jo ikke så mye men i desperasjon prøver man det meste. Jeg kokte ikke vannet for helsesøsteren min har sagt at vann fra springen var greit så lenge han var blitt 3 mnd. Han reagerte ikke på det. Jeg kommer ikke til å fortsette med å gi vann, det var en nødløsning for oss der og da...

Annonse

vi har gitt tassen vann fra han var 3 mnd. ikke ofte og ikke mye men får å venne han til det.

koker vannet, men det er vist ikke nødvendig om man får vann fra vannverk og ikke brønn.

gir ts og har prøvd på flasken, men gikk bedre med ts.

Jeg har prøvd å gi litt vann, bare for å teste og ikke nok til å slukke tørsten. Han synes det er helt topp, så da gidder jeg ikke gi så ofte. For dersom han liker det nå, så antar jeg at han fremdeles liker det når han faktisk skal bruke det som tørstedrikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...