Gå til innhold

Jenta mi gråter når hun ser meg ved henting i barnehagen, normalt???

Anbefalte innlegg

Hun kommer løpende og klamrer seg fast på armen, samtidig som hun gråter (innimellom hylskriker hun).. hva betyr dette? :)

Hun er 12mnd og har bare gått der i 2 uker. De første dagene ville hun ikke bli med hjem og nå de 2-3 siste dagene har hun vært helt "desperat" når jeg har hentet henne. De i bhg sier at hun leker og trives fint ellers så er bare i det hun ser meg..

Fortsetter under...

Dette er helt normalt, du kan senke skuldrene. Det kan virke som om noen unger gjør dette frem til de blir helt trygge i barnehagen. Det er nok slik at frem til dette skjer, så prøver ungene å skyve fra seg det triste, det at mamma eller pappa går. Og hele dagen klarer de nettopp det, men når dere kommer tilbake igjen, ja det kan det bli litt for mye for dem og de må gråte. Så dette er helt vanlig og en sund reaksjon.

Barna trenger ikke skyve fra seg det triste. Et barnesinn er ikke det voksne. Mer ute av syn ute av sinn når man har klart å distrahere dem. Ting kan minne dem om oss slik at de blir litt lei seg, så kan de distraheres igjen.

Reaksjonen som beskrives av HI er mer "å deg ja, du er viktig for meg, jeg gråt da du dro, du har vært borte du, det kom jeg på nå hyyyyl"

Hehe, den reaksjonen kjenner jeg igjen, ja. Datteren min på 2.5 kan gjøre det ennå, hun, og jeg er 100% sikker på at hun storkoser seg i bhg. Gråter ikke når jeg går heller. Sutringen når hun ser meg er mer at hun plutselig kommer på at hun egentlig er litt sliten etter en dag i bhg, og at det hadde vært veldig kjekt å få sitte i fanget litt. Og hva prøver man da? "Hyyyyyyl".

Godt å høre! :) Hun har aldri grått ved levering, selv ikke første dagen alene i bhg og suser rett inn til lekekassa, så er kun ved henting. Hun er nok sliten og trøtt i tillegg da så det gjør vel ikke saken bedre. Syns bare det var så rart at hun skulle gråte når jeg kom og ikke smile som hun vanligvis gjør om jeg har vært ute en tur :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...