Gå til innhold

Ammer en på 4 uker, har ei på 16 mnd, ta vaksinen og så gi henne på 16 mnd mm på flaske for å gi henne antisoffer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det slik?

De sier jo at om du ammer barnet ditt så vil det dra nytte av at du vaksinenerer deg. Jeg har også ei på 16 mnd som går i barnehage, hun er jo i mye større grad utsatt for smitte enn oss som er hjemme. Tenkte derfor å pumpe meg en gang i døgnet, på morgenen kanskje, så setter jeg flaska i kjøleskapet som hun får når hun kommer hjem fra barnehagen eller noe...

Men må hun få i seg så så mye for at melken skal ha noen nytte? Eller teller hver dråpe? Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal visst ganske mye til, fullamming tror jeg. Men du skal sannelig ha for å være villig til den innsatsen med to småtasser:) Du vil ikke heller vurdere å la henne på 16mnd få vaksinen, for å få god beskyttelse? Jeg ser liten grunn til å frykte noe ved vaksinen. Men hver og en får da velge det som passer dem:)

Skrevet

Hehe, jeg har luksusproblemet veldig masse melk, så noen stor innsats er det nok ikke...

Og jo, hun skal få vaksinen når hun får den. Men sånn jeg har forstått det, så får jeg den en god stund før henne..

Og når jeg nå først har tenkt tanken, så tenker jeg at jeg har jo mange andre anitstoffer også, det ville jo sånn sett gitt oss større sjans til ei friskere barnehagejente, som igjen gjør at lillebror er mindre utsatt for smitte nå nar han er så liten...

Men, noen mente det ikke skulle mere til enn 10 ml mm for at de små skal få i seg anitstoffer, og jeg får nok ut mye mere enn det til henne om jeg vil... Dog er det kun en påstand uten link som kom her på skravlesiden, så tror jeg skal høre med noen som har peiling.

Fullamme begge blir nok litt vanskelig ja!

Skrevet

Får du vaksinen fordi du er husstandsmedlem til baby under seks måneder? Isåfall kan jo datteren din på 16 mnd få den samtidig. Eller får du den fordi du er i en annen risikogruppe? Varierer jo fra kommune til kommune dette her.

Skrevet

De sa på helsestasjonen at de som har barn under seks uker er først prioritert etter risikogruppene. Ikke pga barnet, men fordi man er mere utsatt så kort tid etter en fødsel. Var på legekotoret der jeg går i dag, og de er tomme for vaksiner. Mens nabokommuner har begynnt vaksineringen av denne gruppen, samt små barn i barnehage og skole, og de som har barn under 6 mnd. Så den er nok veldig skevt fordelt denne vaksinen...

Men nå må jeg da altså vente til neste forsendelse, og da renger jeg med hele familien får samtidig. For de får vel da så masse at alle kan få.. Håper jeg!

De anbefaler alle å følge med på kommunens nettsider, da det varierer veldig fra kommune til kommune!

Skrevet

På flaskeposten.org står det at barnet får i seg antistoffer selv om man bare ammer en gang i døgnet. Er vel derfor de anbefaler at man fortsetter med amming f.eks om kvelden så lenge som mulig, vil jeg tro? Aner ikke om dette også gjelder ved svineinfluensavaksine, da... Jeg tenker, hvorfor ikke prøve?? Uansett, lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...